FANDOM

Szablon:Film Zaplątani (ang. Tangled) - amerykański film animowany w reżyserii Glena Keane'a w technologii 3D. Swojej światowej premiery doczekał się 24 listopada 2010.

Fabuła Edytuj

Żyjąca na odludziu Roszpunka, której włosy mają magiczną moc, marzy, by poznać świat. Jej przepustką do wolności jest łotr Flynn.

Szczegółowy opis Edytuj

Poszukiwany, a jednocześnie najbardziej czarujący bandyta w całym królestwie, ukrywa się w tajemniczej wieży. Tam zostaje porwany przez Roszpunkę, uwięzioną w wieży dziewczynę o 20-metrowych magicznych, złotych włosach.

Roszpunka szuka sposobu, aby wydostać się z więzienia, w którym była zamknięta przez całe lata. Ubija więc interes z przystojnym łotrzykiem i we dwoje rozpoczynają pełną przygód i zwrotów akcji podróż, w której towarzyszą im: pewien policyjny koń, nadopiekuńczy kameleon i gang niezbyt przyjemnych zbirów.

Ciekawostki Edytuj

role Edytuj

  • W angielskiej wersji Flynnowi głosu miał użyczyć Clay Aiken, a Natalie Portman była brana pod uwagę do użyczenia głosu postaci Roszpunki. 

błędy w filmie Edytuj

  • Kiedy Roszpunka i Pascal bawią się w chowanego, na doniczce widocznej za oknem namalowany jest kwiat. W dalszej części filmu już go tam nie ma.
  • Gdy Flynn jest prowadzony na szubienicę, ma na rękach kajdany, które znikają w trakcie jego ucieczki.
  • W scenie w wieży przy końcu filmu Flynn sięga prawą ręką do włosów Roszpunki. Widzimy wtedy, że przez chwilę na ręce nie ma łańcucha, choć Flynn powinien być nim skuty.

film Edytuj

  • Prace nad filmem rozpoczęto 26 lipca 2004 roku.
  • Aktorka Mandy Moore była inspiracją dla twórców do stworzenia wizerunku Roszpunki.
  • Pierwotnie główny bohater - Julian miał nazywać się Bastian.

Galeria Edytuj

Szablon:GaleriaArt

Więcej z Fandomu

Losowa wiki