FANDOM

Wodogrzmoty Małe (ang. Gravity Falls) — Miasteczko w hrabstwie Padlina w stanie Oregon. Jest miejscemSzablon:Infobox w którym rozgrywa się akcja serialu.

Historia MiasteczkaEdytuj

Plik:Gravity falls map by markmak-d5go4wy.png

Historia miasteczka jest owiana tajemnicą o wymiarze państwowym. Zostało założone przez Quentina Trembleya — 8½ prezydent Stanów Zjednoczonych, a nie, jak mylnie sądzono, Nataniela Północnego, założyciela rodziny północnych, a w rzeczywistości wariata biegającego z łopatą. W latach osiemdziesiątych, Stanford Pines przybył do miasta w celu prowadzenia badań nad zjawiskami paranormalnymi. Z dofinansowania ze studiów zbudował w lesie chatę, w której zamieszkał i przeprowadzał swoje badania. Później stwierdził, że musi je gdzieś zapisywać, więc w tym celu stworzył trzy dzienniki ze złotą sześciopalczastą dłonią na okładce. Ostrzega w nich o niebezpieczeństwach i anomaliach, występujących w miasteczku. Z lotu ptaka widać, iż miasteczko obrośnięte jest wielkim lasem, co ciekawe, wyłącznie drzewami iglastymi. Znajduje się tu Tajemnicza Chata, czyli wabik na turystów Stana Pinesa. Została ona zbudowana na laboratorium Stanforda. W lesie mieszka wiele magicznych pozawymiarowych stworzeń, m.in krasnoludy, jednorożce czy męskotury. Na wschód od miasteczka znajduje się jezioro. W centrum miasteczka znajduje się kościół, salon gier, komisariat, siedziba miejscowej gazety, muzeum, i parę domów, zaś nieco dalej położony jest cmentarz. Na obrzeżach miasteczka znajduje się również szkoła.

Część Wodogrzmotów została zniszczona w wyniku działań anomalii grawitacyjnych, wywołanych uruchomieniem bramy wszechświata. W muzeum miała miejsce siedziba Organizacji Ślepego Oka, założonej przez Fiddleforda McGucketa w celu dania ludziom możliwości zapomnienia o nadnaturalnych wydarzeniach, jakie mogły ich spotkać. Jej ostatnim przywódcą był Ivan Ślepy. Dodatkowo, w podziemiach, znajduję się coś w rodzaju tajnego rządowego archiwum, w którym ukryte są różne przedmioty oraz informacje na temat USA (np. to, że Benjamin Franklin był kobietą).

Pod miasteczkiem znajduje się ogromy statek kosmiczny, który osiadł tam miliony lat temu w wyniku wypadku. Wejście do niego znajduję się w lesie, jednak widzimy jak jedno z jego elementów po otwarciu pogrzebuje farmę pod ziemią. Daje to myślenia, że takich miejsc może być w mieście o wiele więcej.

Charakterystyka miasteczkaEdytuj

Miasteczko to ma swój własny urok. Kluczową cechą jest tajemniczość, oraz wszechobecne zjawiska paranormalne. Może zachwycać swą bajeczną scenerią oraz dzikością. Ukazuje ono typowy charakter Oregonu. Mimo iż Wodogrzmoty Małe to miasteczko, a według niektórych opisów, tylko miejscowość, można zauważyć ogrom tej lokacji. Zawiera: rozległe lasy, kilka kaskad, własne jezioro, różne sklepy i restauracje, małe zoo, kilka pułapek turystycznych (np. Grotę Tajemnic), bibliotekę, park, fabrykę, siedziby kilku spółek,klub golfowy, basen, cmentarz, komisariat policji, dom kultury, salony gier, centrum handlowe, całkiem sporo ulic, trzy teatry, lumpeks, kręgielnię, kluby, wieżę ciśnień, szkołę, własne więzienie, oraz wiele innych.

CiekawostkiEdytuj

  • Dzieci z tego miasteczka tak uwielbiają Halloween, że jest organizowane dwa razy do roku (jeden raz latem (tzw. Latoween) i jeden raz jesienią).
  • W Wodogrzmotach Małych można było się kiedyś żenić z dzięciołami i nadal nie jest to zabronione.
  • Wodogrzmoty mają kilka własnych stacji telewizyjnych.
  • Pomimo, iż miasteczko znajduje się w Oregonie, latają w nim świetliki, które nie żyją naturalnie w tym stanie.
  • Wodogrzmoty Małe są oparte na miasteczku Boring w stanie Oregon.

Szablon:Miejsca

Więcej z Fandomu

Losowa wiki