FANDOM

Wiesio Zadoluks (w oryginalnej wersji Dusty Rust-eze) postać z serii Auta. Wraz ze swoim bratem Czesiem prowadzi firmę Zadoluks.

Opis Edytuj

Oficjalna biografia Edytuj

,,Wiesio i jego brata Czesio równie chętnie lubią pomagać innym pordzewiałym autom, jak opowiadać im kawały. Wynaleźli Zadoluks - lecznicą maść na zderzaki. Kiedy tylko na karoserii pojawiają się plamy albo zderzak zaczyna odpadać, Czesio i Wiesio zjawiają się z puszką swojej maści, która leczy lub przynajmniej łagodzi dokuczliwe pieczenie, swędzenie i kłucie dręczące tak wiele aut."

Osobowość Edytuj

Wiesiu jest bardzo miłym samochodem z dystansem do siebie. Lubi żarty. Jest również i pracowity. Wie o tym co się w życiu naprawdę liczy.

Wygląd Edytuj

Wiesiek jest cały zardzewiały, jednak widać jeszcze trochę zielonej farby. Ma brązowy kolor oczu.

Historia Edytuj

Początki firmy Edytuj

Wiesio z Czesiem stworzyli swoje małe imperium przemysłowe w Bostonie w garażu swojej mamy.

Zygzak Edytuj

Bracia znaleźli sobie samochód wyścigowy - Zygzaka McQueena.

Przemowa Zygzaka Edytuj

Zygzak nie był zadowolony ze swojego sponsora. Maniek jednak włożył swoją przyczepę do namiotu Zadoluks. Zygzak chciał niezauważony przez nikogo jakoś dojechać. Jednak wraki zauważyły go. Czesio z Wiesiem akurat opowiadali żarty. Ucieszyli się na widok Zygzaka i poprosili go o przemowę. Ten niechętne wygłosił ją, po czym wjechał do przyczepy.

Zniknięcie Zygzaka Edytuj

Gdy Zygzak w tajemniczy sposób zniknął, Czesio z Wiesiem powiedzieli że nie wiedzą o co chodzi.

Po wyścigu w Kalifornii Edytuj

Czesio z Wiesiem byli dumni że Zygzak pomógł Panu Królowi.

Sprzedanie firmy Edytuj

Czesio z Wiesiem parę lat później sprzedali swoją firmę Sterlingowi.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa jego firmy wzięła się od jego nazwiska- Zadoluks.
  • On i Czesio są parodią braci Raya i Toma Magliozzi. Nawet oni im w oryginalnej wersji użyczyli głosu.
  • W polski dubbingu głosu Wiesiowi użycza Piotr Gąsowski, zaś Czesiowi Robert Rozmus. Co ciekawszeobaj aktorzy często ze sobą współpracują.
  • W jednym z wydań czasopisma Świat na kółkach Czesio został pomylony z Wiesiem.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Auta
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Media:
Postacie:

Miejsca:
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki