FANDOM

Wielki Moff Wilhuff Tarkin postać z franczyzy Star Wars. Główny antagonista w Nowej Nadziei i Łotra 1

oraz wtórny w Zemście Sithów.

Opis: Edytuj

Osobowość:

  • Nie miły,
  • Arogancki,
  • Bezwzględny,
  • Lojalny,
  • Podły,
  • Okrutny.

Wygląd:

Wiilhuff Tarkin był wysokim szczupłym mężczyzną w podeszłym wieku z siwymi włosami. Chodził w szarym mundurze i czarnych butach.

Historia: Edytuj

Wilhuff Tarkin gdy był młody dołączył do Imperium Galaktycznego. Szybko zdobył szacunek u imperatora Palpatina i rozwijał swoją karierę. Palpatine stworzył stanowisko Wielkiego Moffa. Jako pierwszy to Tarkin zdobył to stanowisko. Wilhuff dał Krennicowi odpowiedzialność za budowę Gwiazdy Śmierci. Sam obserwował jej budowę. Zginął podczas w czasie jej wybuchu.

Typ czarnego charakteru: Edytuj

  • Kompletny potwór,
  • Wojskowy złoczyńca,
  • Ludobójca.

Za kulisami: Edytuj

Wielki Moff Tarkin zadebiutował w chronologiczne w czwartej części Gwiezdnych Wojen Nowej Nadziei. Zagrany był przez Peter Cushinga. W ciekawostce można dodać że buty Tarkina dla Cushinga były za ciasne, dlatego też grał w kapciach gdy Tarkin był pokazywany od pasa w górę. By upamiętnić nieżyjącego już w 2005 roku (gdy powstała Zemsta Sithów) Peter Cushinga, postanowiono by w tle pod koniec filmu pojawił się Tarkin grany przez Wayne'a Pygram. Wayne Pygram w 2005 roku przypomniał trochę młodego Petera Cushinga. Dodatkowo postanowiono go trochę komputerowo ucharakteryzować, jednak technika nie była jeszcze tak wysoka jak dzisiaj. Dlatego też Tarkin był odwrócony nie przodem, lecz jedyne tyłem i lekko bokiem do widza by nie było dokładne widać jego twarzy. Jednak w Łotrze 1 Tarkin był grany przez Henry'ego Guya za pomocą CGI: na Henry'ego Guya nałożono obraz Petera Cushinga. W serialach animowanych w angielskiej wersji użycza głosu Tarkinowi Stephen Stanton. W polskim dubbingu w Nowej Nadziei głosu Tarkinowi użyczył Stefan Knothe, zaś w Łotrze 1 Krzysztof Wakuliński.

Ciekawostki: Edytuj

  • Ma lekkie podobieństwo do Dona Klaudiusza Frolla: obaj są kompletnymi potworami, dopuszczają się ludobójstwa, są w miarę wysocy, mają ważne stanowisko, siwe włosy oraz podobną twarz.

Galeria: Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki