FANDOM

Widia (ang. Vidia) - wróżka szybkolotna, główna rywalka Dzwoneczka. Nie ma przyjaciół, wszyscy uważają ją za chwalipiętę, gdyż często chwali się swoim "super-rzadkim talentem". Nic nie wiadomo o jej rodzinie.

Opis

Widia jest wróżką szybkolotną o granatowych włosach, kremowej skórze i fioletowym stroju. Jej oczy są jasno niebieskie. Dodatkowo, swoje włosy wiąże w koński ogon, fioletową gumką.

Historia

Dzwoneczek

Widia pojawia się w pierwszym filmie o Dzwoneczku, kiedy to unosi pyłek kwiatu i zanosi go do Przystani Elfów. Następnie, tuż po narodzinach Dzwoneczka, wróżki rozkładają przedmioty, które służą do odnajdywania talentów. Widia, unosi złote tornado. Kiedy pod wpływem dotknięcia Dzwoneczka tornado rozpada się, Widia lekceważąco wraca do swoich.

Później, kłóci się z Dzwoneczkiem i pod wpływem złości, robi rzecz na niekorzyść Dzwoneczka. Ostatecznie, zostaje ukarana przez Królową.

Dzwoneczek i tajemnica piratów

W filmie Dzwoneczek i tajemnica piratów należy do grona przyjaciół Dzwoneczka i razem z nią wyrusza na kolejną przygodę, podczas której w wyniku działania Zielonego Pyłku zostaje na chwilę wróżką cynką.

Elfi Pyłek i Wyprawa po Jajko

Wróżka po raz pierwszy zmuszona jest pokazać ile jest warta. Wyrusza na wyprawę wraz z Rani i Bryłką, by ocalić Nibylandię. Dzięki swojemu niezwykłemu talentowi udaje jej się dowieść ile dla niej znaczy ta magiczna kraina.

Widia i korona elfów

Widia została oskarżona o kradzież królewskiej korony. Miała przez to zostać wygnana z królestwa elfów na zawsze! Postanowiła więc uwolnić się od zarzutu i stara się jak najszybciej odnaleźć zgubę oraz winowajcę. Pomaga jej w tym wesoła Bryłka, ponieważ tylko ona wierzy, że Widia niczego nie ukradła.

Występy

Filmy

Książki

  • "Elfi Pyłek i Wyprawa po Jajko"
  • "Widia i korona elfów"

Zobacz też

Szablon:Navbox/Dzwoneczek