FANDOM

Watto- postać z serii Gwiezdne Wojny.

Historia: Edytuj

Wstęp Edytuj

Watto to Toydarianin mieszkający na planecie Tatooine. Był właścicielem warsztatu, sklepu i wysypiska śmieci w Mos Espie, gdzie żył z handlu różnymi częściami do statków kosmicznych, ścigaczy i droidów. Był również nałogowym hazardzistą, wolny czas spędzał na wyścigach podracerów, gdzie obstawiał swoje ciężko zarobione pieniądze. Swoich niewolników traktował lepiej niż inni, był on właścicielem Shmi Skywalker i jej syna- Anakina.

Mroczne Widmo Edytuj

Watto pojawił się na Tatooine. Nie chciał on dać Qui-Gon Jinna Anakina. Jednak przegrał zakład.

Atak klonów Edytuj

Pojawił się na Tatooine. Anakin tak wyrósł że Watto go nie poznał. Gdy Anakin się mu przedstawił i spytał się co zrobił z jego matką, Watto powiedział że sprzedał ją pewnemu rolnikowi Cliegg'owi Larsowi, który ponoć się w niej zakochał. Następne powiedział dokładne gdzie ją sprzedał.

Dalsze losy Edytuj

Po wojnach klonów Watto nie był świadomy przemiany Anakina w Dartha Vadera. Ciągle działał w Mos Espie, również w czasie bitwy o Yavin. Gdy zdecydował się odejść na emeryturę oddał swój biznesowy dorobek W. Waldowi.

Za kulisami: Edytuj

Watto zadebiutował w chronologiczne pierwszej części Gwiezdnych Wojen pt. Mroczne Widmo. Był on postacią wygenerowaną komputerowo i głosu użyczył mu Andy Secombe. W polskim dubbingu zaś Jarosław Boberek.

Ciekawostki: Edytuj

  • W Legendach w komiksie Stare rany zostaje zabity przez Dartha Maula: Sith przeżył jakoś pojedynek z Obi-Wanem Kenobim i ma mechaniczne nogi i szuka go po galaktyce. Watto nic nie wie i Maul go zabija. Nie są to jednak kanoniczne informacje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki