FANDOM

Tex Dinoco – postać z serii Auta. Jest właścicielem firmy Dinoco.

Opis Edytuj

Oficjalna biografia Edytuj

Tex, właściciel teamu Dinoco, przez dwadzieścia lat z powodzeniem radził sobie na torze. Ten wygadany gość z Teksasu, stanu Samotnej Gwiazdy, jest też szczerym chłopakiem o złotym sercu. Dobrze wie, że w wyścigu nie zwycięża się na słowne potyczki ani też o wygranej nie decyduje dobre wrażenie. Sukces wymaga lojalności, bystrości i ciężkiej pracy. Ciężką pracę Tex zna najlepiej, bo kiedy zaczynał karierę Dinoco miało tylko jeden szyb! Teraz należy do największych koncernów naftowych na świecie.

Osobowość Edytuj

Tex jest miły, rozgadany i lojalny. Zna również takie pojęcie jak ciężka praca. Jedną z ważniejszych cech w jego życiu jest uczciwość. To uczciwie pojazdy dostają pracę w jego firmie.

Wygląd Edytuj

Tex jest złotym Cadillacem. Ma wąsy. Ma biały dach, można by powiedzieć w brązowe łaty. Ma niebieski kolor oczu.

Za kulisami Edytuj

Tex zadebiutował w animowano-komputerowym filmie Pixara pt. Auta. Głosu w angielskiej wersji użyczył mu Humpy Wheeler, zaś w polskim Włodzimierz Press. W tureckim zaś Aziz Gungor.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego imię wzięło się najprawdopodobniej od słowa Texas.
  • Być może jest parodią Humpy'ego Wheelera.
  • W odcinku Kawałek Ciężkiego Metalu ma brata o imieniu Dex, który jest od niego bardzo podobny. Również i w polskim dubbingu głosu użycza im jeden aktor- Włodzimierz Press.
  • Mel Dorado z filmu Auta 2 jest do niego bardzo podobny.

Zobacz też Edytuj

Auta
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Media:
Postacie:

Miejsca:
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki