FANDOM

Talenty wróżek - wróżka wybiera swój talent w chwili, gdy się rodzi - jest to naturalna zdolność. Wróżka ma do wyboru różne przedmioty związane z każdym z talentów i w chwili, gdy podejdzie do tego odpowiedniego, ten rozbłyśnie dając znak, że to właśnie do niego przynależy wróżka. Ponieważ są to naturalne zdolności, czasem towarzyszą im specjalne umiejętności np. wróżki szybkolotne mają większe skrzydła od innych wróżek, a wróżki pyłkowe nigdy nie kichają.

Dzwoneczek początkowo nie chciała się pogodzić z tym jaki ma talent i chciała go zmienić z pomocą przyjaciół, ale nie było to możliwe. Dopiero w filmie Dzwoneczek i tajemnica piratów wróżka Zarina sprawiła, że możliwym jest zmienienie swojego talentu lub czasowe używanie jakiegoś innego.

Znane talenty wróżek

Od każdego z talentów pochodzą "podtalenty" np. wróżki lodowe mogą być wróżkami o talencie zwierząt zimowych lub płatków śniegu, a ogrodnicze mogą być owocowe lub kwiatowe. Talentów wróżek wciąż przybywa, obecnie jest ich kilkadziesiąt (wraz z podtalentami).

Artystyczny

Ceremonialny

Dekoratorski

Dramatyczny

Kopalniany

Kucharski

Lekarski

Lodowy (Zimowy)

Miedziany (Cynki)

Odwiedzająco-ląd-klaszczący

Ogrodowy

Pogodowy

Pyłkowy

Sprzątający

Strażniczy

Stylistyczny

Szybkolotny

Świetlny

Usługujący

Wodny

Zbieracki

Zwierzęcy

Inne talenty trudne do sklasyfikowania: elf-bibliotekarz (Tome), Królowa Klarion, Ministrowie Pór Roku