FANDOM

Stasieniek (ang. Stanley) postać z serii Auta. Często w różnych sztukach z tej franczyzy widać jego pomnik.

Opis Edytuj

Oficjalna biografia Edytuj

,,Pomnik Stasieńka stoi w punkcie, w którym powstało miasto. Legenda głosi, że Stasieniek, podróżując na zachód, szukał miejsca, gdzie mógłby się osiedlić i otworzyć interes. Zrobił sobie postój przy malowniczym źródełku, napełnił jego wodą chłodnicę i już nie pojechał dalej. Wkrótce poznał Gienię, miłość swojego życia. Wspólne założyli miasto Chłodnica Górska, które szybko pokochali zmęczeni podróżni szukający odpoczynku w drodze."

Historia Edytuj

Młode lata Edytuj

Stasieniek sprzedawał zakrętki do chłodnic. Jechał prosto do Kalifornii. Zatrzymał się jednak przy pewnym źródełku. Postanowił już nie odjeżdżać stąd i założyć interes.

Wyścig Edytuj

W jednym z komiksów Stasieniek postanowił się wraz ze swoimi przyjaciółmi pościgać na pustyni.

Kwitnący interes Edytuj

Po jakimś czasie interes Stasieńka zaczął kwitnąć i tak narodziło się miasto nazwane Chłodnicą Górską.

Poznane Gieni Edytuj

W latach 20. XX wieku do miasta przyjechała Gienia. Auta zakochały się w sobie, jednak Stasieniek musiał trochę poczekać za nim powiedziała tak. Z czasem odważyła się i wraz ze Stasieńkiem stała się sercem i duszą Chłodnicy.

Śmierć Edytuj

Data śmierci Stasieńka nie jest znana. Na pewno już nie żył w latach 60., ponieważ był już wtedy jego pomnik.

Pomnik Edytuj

Pomnik Stasieńka stoi w centrum miasta, gdzie Chłodnica dawno temu powstała. Wokół niego są klomby, o które dba Edek. Pomnik Stasieńka stał już w latach 60.

Wehikuł czasu Edytuj

Złomek, dzięki wehikułowi czasu miał okazję spotkać się ze Stasieńkiem.

Duch Stasieńka Edytuj

Pewnego dnia, w rocznicę powstania miasta, do Chłodnicy Górskiej przyjechała cztery wyścigówki baja i postanowiły Zygzakowi wyzwanie: wyścig. Nie lubiły na początku Stasieńka, później jednak uszanowały go. Wtedy to z pomnika wyleciał duch Stasieńka i mrugnął do nich.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki