FANDOM

Szablon:InfoboxFiddleford Hadron McGucket, znany jako Stary McGucket  postać drugoplanowa. Pierwszy raz spotykamy go w odcinku "The Legend of the Gobblewonker". W swoim życiu stworzył wiele różnych, skomplikowanych maszyn. Spotykamy go dość często. Zarówno inni jak i on sam nazywa siebie "Lokalnym świrem". W młodości był niezwykle utalentowanym wynalazcą i konstruktorem komputerów. Pomagał Stanfordowi (temu prawdziwemu, autorowi dzienników) w budowie portalu pod Tajemniczą Chatą. Niestety przypadkiem w niego wpadł, a to co za nim zobaczył było tak straszne, że złamało mu życie. Tak bardzo zapragnął zapomnieć o tym horrorze, że stworzył urządzenie do kasowania pamięci, którego wciąż używał na sobie. W efekcie popadł w obłęd i stracił rodzinę. Przedtem jednak założył "Organizację Ślepego Oka", której głównym celem było wymazywanie strasznych wspomnień związanych z zjawiskami nadnaturalnymi mieszkańcom Wodogrzmotów Małych.

Historia Edytuj

MłodośćEdytuj

Plik:Młody.png
W młodości chodził do tej samej uczelni co Stanford Pines, tam też go poznał i się z nim zaprzyjaźnił. Po ukończeniu studiów zajmował się konstrukcją komputerów osobistych (laptopów) do czasu, gdy nie zadzwonił do niego Stanford i zaproponował mu udział w swoim projekcie. W miedzy czasie poznał też swoją żonę i dorobił się syna. Po paru latach pracy, gdy portal był gotowy, doszło do wypadku, który zniszczył mu życie. Powoli popadł w obłęd regularnie kasując sobie wspomnienia, utracił rodzinę, pracę, dom, zamieszkał na złomowisku, a w między czasie założył Organizację Ślepego Oka, o czym zapomniał, kiedy już "kompletnie ześwirował". Szaleństwo nie przeszkadzało mu jednak nadal tworzyć i wynajdywać. Właśnie takiego go poznajemy - zupełnie szalonego, nie raz mówiącego od rzeczy. Sytuacja nieco się zmienia wraz z odcinkiem "Society of the Blind Eye", kiedy to odzyskuje swoje wspomnienia i powoli zaczyna pracować nad sobą. W całym serialu pełni dość dziwną rolę, bo jest jednocześnie postacią komediową jak i tragiczną.

Charakter Edytuj

W młodości był osobą pogodną i zrównoważoną, chociaż nie brakowało mu wiejskiej pikanterii - już wtedy przejawiał słabość do muzyki folkowej, szopów i pluł do wiadra. Po popadnięciu w szaleństwie stał się nieprzewidywalny i niemal ekstremalnie wesoły, chociaż gwałtowne gesty i zdarzenia mogą go wystraszyć, ale raczej nie boi się bestii (a przynajmniej nie sprawiał nazbyt wystraszonego spotkaniem z pterodaktylem). Często chichocze, tańczy w miejscu i zdaje się nie przejmować swoim statusem lokalnego świra ani cudzymi, krzywymi spojrzeniami. Zdarza mu się zachowywać jak spłoszone zwierze. Sprawia wrażenie niezwykle pogodnego, lecz wraz z biegiem fabuły widać jak bardzo cierpi z powodu tego, co się stało z jego życiem. Szczególnie bolą go relacje z synem, który jawnie się go wstydzi.

WyglądEdytuj

Plik:100px-McGucket2.png
Plik:Mcgucket.jpg

Wygląda jak starzec: ma długą, białą brodę (na której przyklejony ma plaster) i garbi się. Brakuje mu kilku zębów. Ubrany jest w brązowy, dziurawy kapelusz, ma gips na prawej dłoni i bandaże na obu stopach. Jest niskiego wzrostu. Nosi brązowe, połatane spodnie na szelkach, które założone są tył na przód. Ma on również purchawkowaty nos.

RelacjeEdytuj

Autor dzienników Edytuj

Plik:S2e12 przytul go, fordy!.PNG
W młodości chodzili do tego samego uniwersytetu i byli na tyle dobrymi przyjaciółmi, by utrzymywać ze sobą kontakt po ukończeniu szkoły. Fiddleford gotowy był dla Forda opuścić swój dom i przenieść się do Wodogrzmotów na stałe, by mu pomóc w budowie portalu. Przez cały okres budowy, McGucket nabierał coraz większych podejrzeń w związku z przyjaźnią Billa i Forda. Chociaż ten nic mu nie mówił, wydawać się może, że mężczyzna o wszystkim wiedział. Po wypadku ich stosunki się oziębiły, jednak w odcinku "Weirdmageddon 3: Take Back The Falls" spotkali się po latach i wybaczyli sobie. 

CiekawostkiEdytuj

  • Plik:185px-S2e7 kooky inventors.png
    Próbował zjeść Soosa gdy ten był świnią i co ciekawe, próbuje do teraz, nawet gdy Soos jest już sobą.
  • Budował robotyczne potwory, gdy żona go rzuciła i gdy syn go olał.
  • Własny syn się go wstydzi.
  • Nosi spodnie tył na przód.
  • Ma złoty ząb.
  • Gra na banjo (czyt. bandżo) i łyżkach. Czasem nawet wpada w "folkowe transy".
  • Jest wynalazcą - wytwarza różne mikstury, buduje roboty.
  • W przeszłości utworzył Organizację ślepego Oka, która miała kasować złe wspomnienia, jednak później oszalał i o wszystkim zapomniał.
  • Był on asystentem autora dzienników, ale zbyt często wymazywał sobie wspomnienia z pamięci, więc zapomniał o tym.
  • Ożenił się z szopem, którego poznał podczas walki o mięso.
  • Jako pierwszy na świecie stworzył laptopa, lecz przez szaleństwo nie opatentował wynalazku.
  • Złamał rękę podczas wypadku samochodowego.
  • Swój kapelusz ukradł strachowi na wróble.
  • Jego syn prowadzi sklepik z przynętami i ekwipunkiem wędkarskim.
  • W "Headhunters" trafnie przewidział, że woskowe figury żyją.
  • W odcinku "Society of the Blind Eye" zdziwił się, dlaczego ma na brodzie plaster i wściekał się, że nikt go o tym nie poinformował.
  • W tym samym odcinku wyjaśnione zostało, dlaczego plaster przyklejony jest na jego brodę.
  • Był przyjacielem Forda do czasu jego wypadku, jest.
  • Ma nos podobny do nosa stanleya

Szablon:Bohaterowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki