FANDOM

Szablon:Infobox odcinkaSociety of the Blind Eye—(pl.Stowarzyszenie Ślepego Oka) To siódmy odcinek drugiego sezonu i 27 łącznie. Premiera w USA odbyła się 27 października 2014, natomiast w Polsce 22 lutego 2015 roku.

OgólnieEdytuj

Mabel, Dipper, Wendy i Soos, wraz z pomocą Starego McGucket'a próbują udowodnić istnienie tajnego stowarzyszenia, działającego w Wodogrzmotach Małych.

FabułaEdytuj

Plik:S2e7 klucha dzwoni po pomoc.PNG
Odcinek zaczyna się w restauracji Leniwej Kluchy. Po wykurzeniu oposów i McGucketa spod foteli, szczęśliwa zamknęła budynek i wyruszyła w stronę swojego domu. Nagle zauważyła krasnoludków, którzy próbowali ukraść ciasto z parapetu. Leniwa Klucha zaczyna panikować, wzięła słuchawkę telefonu i zaczęła dzwonić do kogoś po pomoc. Za nią pojawiły się dwie zakapturzone postacie i porwały ją. Krasnoludki, które wszystko widziały wcale się tym nie przejęły i poszły niosąc ciasto.
Plik:S2e7 .... a jednak.PNG
Tymczasem w Chacie Dipper zrobił tablicę ze wszystkimi "podejrzanymi" o bycie autorem dziennika. Nagle do pokoju weszła szczęśliwa Mabel, bo dostała list w butelce od Syrenando. Gdy zaczyna czytać treść listu już nie jest tak rozpromieniona. Okazuje się, że Syrenando się żeni (i on sam nie jest zadowolony tym faktem). Zrozpaczona Mabel otwiera swoją książkę z jej "Wakacyjnymi Romansami" i okazuje się, że wszystkie jej miłości były nieudane. Dipper wciąż zastanawiał się nad tożsamością autora, gdy Mabel popatrzyła przez zieloną butelkę od Syrenando na zniszczony laptop i odkryła ważną rzecz - było na nim napisana tabliczka "McGucket Labs", co oznacza, że zrobił go stary McGucket. Bliźniaki pomyślały, że to może być on. Po połączeniu dowodów wszystko wskazywało na starego świra.  Soos zamiatał sklep z pamiątkami przy jego ulubionej muzyce - której słowa kompletnie nie mają sensu. Wendy bardzo irytuje ta muzyka i nie może wybić jej sobie z głowy. Nagle do sklepu weszli Dipper i Mabel, którzy poprosili pracowników, by potowarzyszyli im przy wyprawie do domu McGucketa.
Plik:S2e7 mcg się zastanawia.PNG
Na wysypisku, gdy szukali domu przypuszczalnego autora dziennika, spotkali Lee'a i Nate'a, którzy wypisywali na ścianach staruszka słowa "McFrajer". McGucket wydawał się być urażony. Gdy zauważył bliźniaków, Wendy i Soosa zaprosił ich do środka. Dipper od razu powiedział, żeby staruszek niczego nie ukrywał o jego przeszłości - wszyscy wiedzą, że jest autorem dziennika. McGucket zaprzeczył - nic nie pamięta. Gdy zobaczył w dzienniku stronę o Organizacji Blind Eye przeraził się. Powiedział, że pierwszą rzeczą, jaką pamięta było to, że obudził się przed muzeum kompletnie nic nie pamiętając.  Pinesi razem z Soosem, Wendy i McGucketem wybrali się do muzeum. Uważnie obserwowali wszystko, ale nic nie wydało im się podejrzane. Nagle Soos zauważył zakapturzoną postać, która szybko gdzieś uciekła.
Plik:S2e7 dziwnie wygląda.PNG
Dipper uruchomił tajne przejście i wkrótce znaleźli się na sali, gdzie usuwana jest pamięć z mieszkańców Wodogrzmotów. Zobaczyli na własne oczy, jak członkowie tajnej organizacji wymazali całą pamięć Leniwej Kluchy. Od teraz była sztucznie szczęśliwa. Jeden z zakapturzonych ludzi wysłał jej pamięć do pokoju przechowującego całą pamięć wszystkich. Mabel i Wendy zostały, by pilnować, czy ktoś z tajnej organizacji nie idzie, a tymczasem chłopcy poszli poszukać "Galerii Zapomnianych". Nagle znaleźli się w pokoju pełnym zwojów z pamięcią. 

Tymczasem Mabel zwierzała się Wendy z jej miłosnych niewypałów. Nastolatka kazała jej zapomnieć o chłopakach, a wtedy Mabel wpadła na pomysł - może sobie wymazać wszystko z pamięci za pomocą dziwnego urządzenia. Wendy także dała się skusić - by zapomnieć o wszystkich irytujących piosenkach nadawanych w radiu.

Dipper, Soos i McGucket przekopywali sterty zwojów pamięci. Nagle Dipper znalazł zwój Robbie'go. Chciał go odtworzyć. Na ekranie pojawiła się scena przesłuchania Robbie'go po tym, jak Rumble Grzmocisław go zaatakował.
Plik:S2e7 kim jesteście.PNG
Nagle McGucket znalazł zwój ze swoim imieniem. Gdy go podniósł uruchomił się alarm. Do sali weszło pełno zakapturzonych postaci. Dipper i Soos zaczęli uciekać, a McGucket się schował. Zaczął obwiniać siebie za to całe zdarzenie. Mężczyźni w kapturach złapali i związali całą czwórkę (nie licząc McGucketa). Okazało się, że Toby Nieustępliwy, ojciec Gideona, farmer, bramkarz w klubie oraz człowiek, który poślubił dzięcioła są częścią organizacji. Ich przywódca opowiedział im, że to dla "dobra mieszkańców" kasuje im pamięć. Na końcu on sam chciał im wykasować pamięć, ale przeszkodził im w tym McGucket. Wziął ze sobą kilofy, łopaty i banjo. Zaczęła się walka. Już przywódca organizacji miał wystrzelić z tajemniczego urządzenia na Dippera i innych, ale całą dawkę przyjął na siebie McGucket. Powiedział, że to, co jest uszkodzone i tak nie może być uszkodzone jeszcze raz. Wszyscy związali ludzi z organizacji i wykasowali im pamięć. 
Plik:S2e7 dziwnie się zrobiło.PNG
W końcu mają chwilę na obejrzenie wspomnień McGucketa. Włączają taśmę i dowiadują się, że staruszek pomagał niegdyś zbudować maszyny dla autora dziennika. Zbudował również maszynę do wymazywania wspomnień i to on założył Organizację Blind Eye. Im częściej używał maszyny, tym głupszy się stawał. Na końcu nie pamiętał już nic i mieszkał na wysypisku. Mabel stanowczo nie chciała wymazać sobie wspomnień, a McGucket cieszył się, że mimo tego, że nie były najlepsze, to odzyskał swoją pamięć. Lada chwila przypomni sobie, kto jest autorem dziennika. 

CiekawostkiEdytuj

  • Organizacja wymazała pamięć takim osobom jak Pani GleefulPacyfice Północnej oraz jej rodzicom
  • Gdy Mabel rozpoczyna rozmowę z Wendy o swoich wakacyjnych romansach na lewym filarze u góry widzimy obrazek z twierdzeniem Pitagorasa.
  • W oryginale gdy bohaterowie oglądają wspomnienia McGucketa, w dniu ???(po dniu 618) mówi on "Yroo Xrksvi! Girzmtov!" Słowa są zakodowane szyfrem Atbash, polegającym na prostej zasadzie czytania alfabetu od tyłu(np. ABC=ZYX). Po rozszyfrowaniu wychodzi "Bill Cipher! Triangle!" co w tłumaczeniu oznacza "Bill Cyferka! Trójkąt!".

Szablon:Odcinki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki