FANDOM

Shmi Skywalker - postać z serii Gwiezdne Wojny. Była matką Anakina Skywalkera.

Osobowość Edytuj

Osobowość Edytuj

Shmi była ciepła i opiekuńcza. Kochała bardzo swojego syna i chciała by ten miał lepsze życie od niej.

Historia Edytuj

Wcześnie lata Edytuj

Szczegóły na temat rodziny Shmi nie są znane. Jako dziecko została porwana i sprzedana przez piratów. Służyła wielu właścicielom m. in. Pi-Lippie. Ta była bardzo miła dla Shmi. Nauczyła ją cennych umięjtności technicznych i obiecała wolność. Niestety zmarła i Shmi stała się niewolnicą rodziny Pi-Lippie, aż w końcu trafiła w ręce Hutta Gardulli. Przedtem jednak urodziła syna- Anakina Skywalkera. Ojciec nie jest znany, ewentualne Anakin powił się z mocy. Następne nowym właścicielem Shmi został Watto. Watto był szorstki dla Shmi, jednak traktował ją w miarę dobrze.

Mroczne widmo Edytuj

W czasie akcji filmu pt. Mroczne Widmo Anakin zaprowadził rycerza Jedi Qui-Gon Jinna, jego padawana Obi-Wana Kenobiego oraz służącą królowej Naboo- Sabe do Shmi. Qui-Gon Jinn wyczuł w nim moc i stwierdził że jest wybrańcem co przywróci porządek w galaktyce. Postanowił wykupić go od Watta. Shmi nie podobała się utrata syna oraz niebezpieczny wyścig, ale ostateczna zgodziła się. Gdy Anakin wygrał, pożegnał się z matką i udał się wraz z rycerzami Jedi na Coruscant.

Cliegg Lars Edytuj

Przed akcją filmu Atak klonów Shmi z niewoli wykupił pewien rolnik- Cliegg Lars. Niestety ta po jakimś czasie została porwana przez Tuskenów. Ci znęcali się nad nią.

Atak klonów Edytuj

Podczas akcji filmu Atak klonów Anakinowi przyśniło się jak ta umiera. Postanowił więc udać się na Tatooine. Tam Watto oznajmił mu że sprzedał Shmi Cliegg'owi i powiedział mu gdzie jest. Gdy ten wraz z Padme udali się na farmę Cliegg'a Larsa, dostał wieści że ta została porwana przez Tuskenów i że poszukiwana jej trwają od dłuższego czasu. Anakin postanowił uratować swoją matkę. Ta jednak zmarła. Oburzony tym Anakim w złości zabił cała wioskę Tuskenów. Następnego dnia przywiózł ciało matki. Odbył się jej pogrzeb.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Starwars-logo
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Postacie główne:
Anakin Skywalker/Darth VaderObi-Wan KenobiYodaPadme AmidalaMace WinduSheev Palpatine
Luke SkywalkerLeia OrganaHan SoloChewbaccaR2-D2C-3PO
ReyKylo RenFinnPoe DameronSnokeBB-8
Ahsoka TanoEzra BridgerKanan JarrusGarazeb OrreliosSabine WrenHera Syndulla
Jyn ErsoCassian AndorBodhi RookCassian AndorChirrut ImweBaze MalbusK-2SO
Postacie drugoplanowe:
MallatobuckKallabowQui-Gon JinnDarth MaulShmi SkywalkerJar Jar BinksJabba the HuttHrabia DookuKit FistoKi-Adi MundiPlo KoonGenerał GrievousLando CalrissianMon MothmaMax ReboMaz KanataKapitan PhasmaGenerał Hux
Postacie poboczne:
WattoSebulbaFinis ValorumAayla SecuraBib FortunaLyn MeSy SnootlesOolaRancor JabbyTabala ZoUnkar Plutt
Postacie zbiorowe:
SzturmowcyKlonyDroidy bojowe B1EwokiJawowie
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki