FANDOM

[1]

Shere Khan( czytaj Szir Kan)- potężny tygrys bengalski, główny antagonista w Ksiedze Dżungli i Ksiedze Dżungli II. W dżungli wszyscy sie go boją, co sprawia mu przyjemnosc. Bał się tylko ognia i ludzkiej broni.  Pojawia się także w dwóch serialach animowanych:

  • Mała ksiega dżungli
  • Super Baloo

Przydomki tygrysa:

  • Khan
  • Khanuś
  • Pasiaczek
  • Pasiasty
  • Krol( bądź władca) dżungli 

Cechy charakteru

  • poważny
  • tajemniczy
  • agresywny
  • potężny
  • samotny
  • przemądrzały
  • nerwowy
  • dumny
  • chytry
  • sprytny
  • sarkastyczny
  • drażliwy
  • niebezpieczny
  • msciwy
  • podły
  • okrutny
  • arogancki
  • wyrafinowany
  • uprzejmy
  • troskliwy( kiedys)

Wygląd:

Tygrys ma pomarańczowe futro, a na nim czarne pionowe pasy. Shere Khan ma białe łapy oraz pysk. Długie, mocne wąsy trzymają sie na swoim miejscu i trudno je wyrwac.  Jego żołte oczy są wielki i straszne. Jest silny i zwinny. Daleko skacze. 

Strony:

  • W Ksiedze Dżungli jest zły.
  • W Małej Ksiedze Dżungli jest dobry.
  • W Super Baloo jest neutralny.

Cele:

  • W filmowych Ksiegach Dzungli chce zabić Mowgiego. W pierwszej części,z powodu nietolerancji ludzkiego gatunku, a w drugiej z zemsty za upokorzenie go.
  • W Małej Ksiedze Dzungli jest dzieckiem i jego celem jest stanie się wielkim myśliwym w dżungli(co mu sie udaje).

Dom:

  • W Ksiedze Dzungli jest nim dzungla.
  • W Małej Ksiedze Dzungli mieszka w ruinach miasta razem z przyjaciołmi.
  • W Super Baloo mieszka w Port Monet.

Krewni:

W Małej Ksiedzę Dżungli pojawia sie tylko jego babcia w ostatnim odcinku. W pierwszym odcinku słychać ryk jego matki.

Co lubi:

  • Uwielbia, gdy dostaje to co chce
  • Polowania
  • Odwent
  • Władzę

Czego nie lubi:

  • Przegrywać
  • Ognia
  • Ludzkiej broni
  • Ludzi

Zdolnosci:

  • Fizyczna siła
  • Inteligencja i spryt

Tło( jako dziecko):

W młodzieńczych latach Shere Khan przyjaźnił sie z Baloo, Bagheerą, Louie, Hathim, a nawet Kaa. Tygrys był ze wszystkich najsilniejszy, najsprawniejszy i najdzielniejszy. Choć przejawiał chwile słabości. Był bardzo poważny i nie bawił sie z nimi. Przyjął narzuconą przez nich rolę osobistego ochroniarza przed drapieżnikami, jednak nie przyznawał się do troski nad przyjaciółmi. Swoje interwencje tłumaczył nietoleracją intruzów. Widzimy tez ,że Shere Khan już za młodu terroryzował swoich kolegów, ktorzy bali sie z nim zadzierać. Przyjaznił sie z nimi najprawdopodobniej, bo potrzebował mieć kogos kto  bedzie zachwalać jego siłe i zrecznosc. Jego ulubionym tortem był tort kokosowy. Już jako dziecko przejawiał nienawisc do ludzi i ich przedmiotow. Był przemądrzały i zbyt dumny. Chciał stac sie najwiekszym łowcą  w dzungli i jej panem oraz władcą. Nie mogł zniesc porażki i tego, że koledzy go ratowali (uważał, że sam sobie ze wszystkim poradzi). Nienawidził intruzow oraz wysmiewania sie z niego. Nie znał sie na żartach. Poznalismy tylko jego babcie w ostatnim odcinku Małej Księgi Dżungli.  Khan tam chce pokazać jaki jest podły swoim kolegom. Ale Hathi idzie za nim i widzi z jaką troskliwością zajmuje starszą tygrysicą. Kiedy pyta przyjaciela dlaczego to ukrywa, odpowiada że nie szanowali, by go gdyby wiedzieli. Słoń obiecuje mu, że nikomu nie powie. Chociaż w pierwszym odcinku "Noc na Ziemi Niczyjej" Małej Ksiegi Dzungli na koncu odcinka Shere Khana woła rykiem jego matka. Po jego minie widac, że boi sie rodzicielki. Niewiadomo, kiedy dokładnie jego rodzice, umarli. Prawdopodobnie zabił ich człowiek, stad nienawisc Khana do ludzi. Uważa, że Baloo i Louie powinni byc w cyrku, jako klauni. Uwielbiał mieć racje. Nigdy sie nie zakochał i uważał,że gdy ktos jest zakochany ma papke zamiast mozgu.Chociaż wiedział co to miłosc. Udowadnia to pokazując swoją opiekunczosc, wobec babci. Gdy przynosi jej ulubione tygrysie lilie i źrodlaną wode oraz masuje jej grzbiet.  Shere Khan już jako dziecko był samotnikiem. Nigdy nie lubił sie bawić, uważał to bowiem za niegodne. Kochał za to polowamia, potyczki w ktorych wygrywał, władze i strach przed nim. Najprawdopodobniej myslał ze wszystkich najbardziej logicznie. Jesli ktos mu sie naraził dostawał w skore ( przeważnie, czasem mu sie upiekło). Szczycił sie tym, że jest na początku łańcucha pokarmowego. Jego relacje z innymi wyglądały mniej wiecej tak: Shere Khan nienawidził błazeńst Baloo i Louiego, zastraszał Kaa, z Hathim rzadko rozmawiał ,ale zauważył jego zainteresowanie płcią przeciwną, ciągle pouczał Bagheere, który był także kotem i rzadko przyznawał mu racje. Jako dziecko miał poważny i stonowany głos.

Tło( jako dorosły)

Shere Khan jest wielkim, okrutnym i potężnym tygrysem. Lubi mordowac i zastraszac. Jego głos zmienił sie, nie był już cichy i dystyngowany, teraz jest wyraźny, głosny, ale nadal jest poważny. Jest samotnikiem i jesli sie z kims spotyka to tylko na potyczce lub gdy chce wyciągnac jakies informacje. Wszyscy sie go boją. Tygrys cieszy sie, z tego, bo wyznaje zasade-"Strach budzi szacunek". A on chce być, szanowany. Jego osobowosc, tak naprawde, w dzieciństwie miała dobre cechy. Wszystko zmieniło, się gdy dorosł. Wczesniej, umiał być troskliwy, dobry i opiekuńczy. Jako dorosły, już tego niepotrafił. Jego przyjaciele stali sie wrogami.                                                                                                                                               

Poznajemy go pierwszy raz w Ksiedze Dzungli pod koniec filmu. Jest on na polowaniu. Kiedy chce zaatakowac sarnę, pojawiają sie słonie i płoszą potencjalną ofiarę. Wtedy pojawia sie Bagheera i rozmawia z pułkownikiem Hathim. Shere Khan podchodzi i podsłuchuje ich rozmowe dotyczącą ludzkiego szczenięcia. Słyszy też plan pułkownika.Kiedy słonie odchodzą wyśmiewa ich( ponieważ chcą go zaskoczyc).Idzie na spotkanie z ludzkim szczenieciem. Tymczasem Kaa złapał chłopca i zahipnotyzował go swą piosenką. Tygrys słyszy go i idzie do pytona. Wezwał go dzwoniąc zwisającym ogonem weża. Wtedy Kaa schodzi zaciekawiony, kto do niego przyszedł. Przeraża sie gdy okazuje ze to tygrys- postrach dżungli, ktory już w dzieciństwie zastraszał go i znęcał sie nad nim. Pyton stara sie zahipnotyzować go. Szuka on u Kaa Mowgiego. Jednak wąż oszukuje tygrysa,wtedy Shere Khan rozkazuje mu powiadomić go, gdyby spotkał ludzkie szczenię. Khan nieświadomie uratował chłopcu życie- ponieważ Kaa chciał zjesć Mowgiego i gdy pojawił sie król dzungli uniemożliwił mu to. Gdy zaś odszedł pytonowi aż skora sie ścierpła ze strachu uwalniając chłopca z uścisku. Ostatni raz Khan pojawia sie na potyczce z Mowgim. Chłopiec  jednak nie boi sie go- co poniekąd dziwi tygrysa, ponieważ wszyscy sie go boją. Pewny zwycięstwa postanawia dać chłopcu fory- ponieważ gonitwa byłaby dla niego ciekawsza. Liczy do dziesieciu i gdy atakuje chłopca niedzwiedź Baloo łapie go za ogon. Rozgniewany Shere Khan każe niedzwiedziowi puscić, ale niedzwiedź nie puszcza. Tygrys jednak goni chłopca, sepy ktore tam były zabierają Mowgiego w powietrze. Wtedy Baloo odbił sie od wielkiej gałezi, razem tygrysem. Trafiają oni na skałę, a Khan przewraca Baloo i próbuje go zabić. Wtedy atakują go sepy, a Mowgi przynosi ogień z błyskawicy i przywiązuje gałązke z ogniem do ogona tygrysa. Kiedy sie odwraca w jego oczach widac strach, probuje ugasić "czerwony kwiat" , ale mu sie nie udaje i ucieka.                                                                                      

Ponownie widzimy go w Ksiedze Dzungli 2.Pojawia sie dużo wcześniej niż w poporzedniej częsci. Najpierw Mowgi mowi o Shere Khanie- że szuka go w całej dżungli i chcę on krwawej zemsty. Potem widzimy tygrysa, kiedy Baloo opuszcza miejsce na ktorym robił  kukłę chłopca z kokosa. Gdy odchodzi, a za nim Bagheera Khan pojawia sie i niszczy podobiznę ludzkiego szczenięcia. W nastepnej scenie idzie on do wioski ,a sępy wysmiewają go. Dzielnie idzie dalej znosząc drwiny. Dochodzi do wioski i szkrada się. Zagląda do domów szukając Mowgiego. Wtedy widzi Shanti(czytaj Szanti) przychodzi pod okno i prosi chłopca żeby wyszedł. Tygrys niecierpliwie czeka na pojawienie sie swojej ofiiary i widzi  jak chłopak w dali unosił sie. Shanti idzie tam i widzi Baloo z Mowgim budzi całą wioskę by uwolnili Mowgiego( nie wiedziała że niedziewiedz jest przyjacielem chłopca). Wieśniacy zauważają tygrysa i atakują go ogniem i bronią. Tygtys ucieka i chowa sie w zaroślach. Podsłuchuje jak ludzie mowią, że chłopak jest w dżungli. Shere Khan jest bardzo zadowolony- w koncu dżungla to jego krolestwo. Idzie do Kaa i pyta o to gdzie jest chłopak. Jednak pyton jak zwykle oszukuje silniejszego od siebie i mowi że Mowgli jest na bagnach. Tygrys ostrzega go, żeby lepiej to nie było kłamstwo. Niestety gdy Khan pojawia sie na bagnach odkrywa oszustwo węża. Rozgniewany łapą rozmywa swoje odbicie. Są sępy- te z pierwszej częsci i jeden nowy- Lucek. Nie zdawał sobie sprawy z siły krola dżungli, mimo że koledzy go ostrzegają. Wyśmiewał go i na jego szczescie, gdy Khan tracił cierpliwosc wspomina o chłopcu. Sprytnie tygrys wyciąga od sepa informacje. Nastepnie Khan podbija mu oko i wyrywa piora. ( Nie widac tego). Potem idzie w doł rzeki  do Mowgiego. Najpierw gdy Mowgi, Shanti i młodszy przybrany brat ludzkiego szczenięcja są razem wyłania sie z ciemnosci i krąży wokoło nich. Mowi że chłopak nie ujdzie z życiem,bo upokorzył go. Ludzkie szczenie jednak rzuca piach w oczy tygrysa i ucieka. Łowca dżungli goni ich, aż do starych ruin. Tam Mowgli chowa sie przed Shere Khanem za wielkim gongiem. Jego przyjaciołka i Baloo robią to samo. I zaczynają grac na gongach, by rozkojarzyc przesladowcę. Niestety gong Shenti spada i tygrys stawia chłopcu ulitimatum- on albo dziewczynka. Ludzkie szczenię wychodzi z ukrycia, a Khan goni go i Shanti, aż do w koncu spadł na jakąs krę na lawie i został przygnieciony wielkim posągiem. Jeszcze wtedy żyje, ale prawdopodobniej kilka dni później umarł z głodu i pragnienia. I taki ]koniec króla dżungli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki