FANDOM

[1]

Shere Khan( czytaj Szir Kan)- potężny tygrys bengalski, główny antagonista w Ksiedze Dżungli i Ksiedze Dżungli II. W dżungli wszyscy sie go boją, co sprawia mu przyjemnosc. Bał się tylko ognia i ludzkiej broni.  Pojawia się także w dwóch serialach animowanych:

  • Mała ksiega dżungli
  • Super Baloo

Przydomki tygrysa:

  • Khan
  • Khanuś
  • Pasiaczek
  • Pasiasty
  • Krol( bądź władca) dżungli 

Cechy charakteru:

  • poważny
  • tajemniczy
  • agresywny
  • potężny
  • samotny
  • przemądrzały
  • nerwowy
  • dumny
  • chytry
  • sprytny
  • sarkastyczny
  • drażliwy
  • niebezpieczny
  • msciwy
  • podły
  • okrutny
  • arogancki
  • wyrafinowany
  • uprzejmy
  • troskliwy( kiedys)

Wygląd:

Tygrys ma pomarańczowe futro, a na nim czarne pionowe pasy. Shere Khan ma białe łapy oraz pysk. Długie, mocne wąsy trzymają sie na swoim miejscu i trudno je wyrwac.  Jego żołte oczy są wielki i straszne. Jest silny i zwinny. Daleko skacze.  Jest bardzo przystojnym tygrysem.

Strony:

  • W Ksiedze Dżungli jest zły.
  • W Małej Ksiedze Dżungli jest dobry.
  • W Super Baloo jest neutralny.

Cele:

  • W filmowych Ksiegach Dzungli chce pokonac( zabic) Mowgiego. W pierwszej czesci, bo nie chce chłopcu pozwolic na stanie sie mysliwym, a w drugiej czesci chce go zabic z zemsty, za to, że chłopak upokorzył go.
  • W Małej Ksiedze Dzungli jest dzieckiem i jego celem jest stanie sie wielkim mysliwym w dzungli( co mu sie udaje).

Dom:

  • W Ksiedze Dzungli jest nim dzungla.
  • W Małej Ksiedze Dzungli mieszka w ruinach miasta razem z przyjaciołmi.
  • W Super Baloo mieszka w Port Monet.

Krewni:

W Małej Ksiedze Dzungli pojawia sie tylko jego babcia w ostatnim odcinku. W pierwszym odcinku słychac też jego matke. Wiadomo, że bał sie swojej mamy.

Co lubi:

  • Uwielbia, gdy dostaje to co chce
  • Polowania
  • Odwent( zemste)
  • Władze
  • Jedzenie
  • Wode

Czego nie lubi:

  • Przegrywac
  • Ognia
  • Ludzkiej broni
  • Ludzi

Zdolnosci:

  • Fizyczna siła
  • Inteligencja i pomysłowosc
  • Władza nad zwierzetami mieszkajacymi w dzungli

Bron

  • Kły
  • Pazury

Tło( jako dziecko):

Gdy Shere Khan był młody przyjaźnił sie z Baloo, Bagheerą, Louie, Hathim, a nawet Kaa. Młody tygrys był ze wszystkich najsilniejszy, najsprawniejszy i najdzielniejszy. Choć przejawiał chwile słabosci. Był bardzo poważny i nie bawił sie z nimi. Robił jako ich osobisty ochroniasz przed drapieżnikami. Mimo, to nie przyznawał sie do ich ochrony. Tłumaczył sie nietolerowaniem intruzow. Widzimy tez ,że Shere Khan już za młodu terroryzował swoich kolegow, ktorzy bali sie z nim zadzierać. Przyjaznił sie z nimi najprawdopodobniej, bo potrzebował mieć kogos kto  bedzie zachwalac jego siłe i zrecznosc. Jego ulubionym tortem był tort kokosowy. Już jako dziecko przejawiał nienawisc do ludzi i ich przedmiotow. Był przemądrzały i zbyt dumny. Chciał stac sie najwiekszym łowcą  w dzungli i jej panem oraz władcą. ( Co mu sie udało). Nie mogł zniesc porażki i tego, że koledzy go ratowali ( uważał, że sam sobie ze wszystkim poradzi). Nienawidził intruzow oraz wysmiewania sie z niego. Nie znał sie na żartach. Poznalismy tylko jego starą babcie w ostatnim odcinku Małej Księgi Dżungli.  Khan tam chce pokazać jaki jest podły swoim kolegom. Ale Hathi idzie za nim i widzi z jaką troskliwoscią zajmuje swoją starą babcią. Kiedy pyta tygrysa dlaczego to ukrywa, odpowiada że nie szanowali, by go gdyby wiedzieli. Słoń obcjecuje mu, że nikomu nie powie. Chociaż w pierwszym odcinku "Noc na Ziemi Niczyjej" Małej Ksiegi Dzungli na koncu odcinka Shere Khana woła rykiem jego matka. Po jego minie widac, że boi sie rodzicielki. Niewiadomo, kiedy dokładnie jego rodzice, umarli. Prawdopodobnie zabił ich człowiek, stad nienawisc Khana do ludzi. Uważa, że Baloo i Louie powinni byc w cyrku, jako klauni. Uwielbiał mieć racje. Nigdy sie nie zakochał i uważał,że gdy ktos jest zakochany ma papke zamiast mozgu.Chociaż wiedział co to miłosc. Udowadnia to pokazując swoją opiekunczosc, wobec babci. Gdy przynosi jej ulubione tygrysie lilie i źrodlaną wode oraz masuje jej grzbiet.  Shere Khan już jako dziecko był samotnikiem. Nigdy nie lubił sie bawic, uważał to bowiem za dziecinade. Kochał za to polowamia, potyczki w ktorych wygrywał, władze i strach przed nim. Najprawdopodobniej myslał ze wszystkich najbardziej logicznie. Jesli ktos mu sie naraził dostawał w skore ( przeważnie, czasem mu sie upiekło). Szczycił sie tym, że jest na początku łańcucha pokarmowego. Jego relacje z innymi wyglądały mniej wiecej tak: Shere Khan nienawidził błazeńst Baloo i Louiego, zastraszał Kaa, z Hathim prawie wogle sie nie kolegował, się ,ale zauważył jego zainteresowanie płcią przeciwną, ciągle pouczał Bagheere ktory był także kotem i rzadko przyznawał mu racje. Jako dziecko miał poważny, cichy, dystyngowany , wykwintny głos.

Tło( jako dorosły)

Shere Khan jest wielkim, okrutnym i potężnym tygrysem. Lubi mordowac i zastraszac. Jego głos zmienił sie, nie był już cichy i dystyngowany, teraz jest wyraźny, głosny, ale nadal jest poważny. Jest samotnikiem i jesli sie z kims spotyka to tylko na potyczce lub gdy chce wyciągnac jakies informacje. Wszyscy sie go boją. Tygrys cieszy sie, z tego, bo wyznaje zasade-"Strach budzi szacunek". A on chce być, szanowany. Jego osobowosc, tak naprawde, w dzieciństwie miała dobre cechy. Wszystko zmieniło, się gdy dorosł. Wczesniej, umiał być troskliwy, dobry i opiekuńczy. Jako dorosły, już tego niepotrafił. Jego przyjaciele stali sie wrogami.                                                         Poznajemy go pierwszy raz w Ksiedze Dzungli pod koniec filmu. Jest on na polowaniu( poluje na sarne). Kiedy chce zaatakowac potencialną ofiare, pojawiają sie słonie i wypłoszają mu sarenke. Tygrys jest z tego powodu niezadowolony. Wtedy pojawia sie Bagheera i rozmawia z pułkownikiem Hathim. Khan podchodzi i podsłuchuje ich rozmowe dotyczącą ludzkiego szczenięcia( Mowgiego). Słyszy też plan pułkownika.                                            Kiedy słonie odchodzą wysmiewa ich( ponieważ chcą go zaskoczyc).Idzie na spotkanie z ludzkim szczenieciem. Tymczasem Kaa złapał chłopca i hipnotyzował go spiewając kołysankę. Shere Khan słyszy go i idzie do pytona. Dzwoni do niego( zadzwonił ogonem weża). Wtedy Kaa schodzi zaciekawiony, kto do niego przyszedł. Przeraża sie gdy okazuje ze to tygrys- postrach dżungli, ktory już w dzieciństwie zastraszał go i znecał sie nad nim. Pyton stara sie zahipnotyzowac goscia, ale Shere Khan jest zbyt podejrzliwy ,by dać sie zahipnotyzowac. Szuka on u Kaa Mowgiego. Ale wąż wywodzi go w pole, jednak Shere Khan daje mu na szyje pazur( to groźba, ktora mowi, że jesli wąż nie bedzie mu posłuszny zostanie przez tygrysa zabity). Khan nieswiadomie uratował chłopcu życie- ponieważ Kaa chciał zjesć Mowgiego i gdy pojawił sie krol dzungli uniemozliwił mu to. Gdy zas odszedł pytonowi aż skora sie zjerzyła ze strachu uwalniając chłopca z uscisku. Ostatni raz Khan pojawia sie na potyczce z Mowgim. Chłopiec  jednak nie boi sie go- co poniekąd dziwi tygrysa, ponieważ wszyscy sie go boją. Pewny zwycięstwa postanawia dać chłopcu fory- ponieważ gonitwa byłaby dla niego ciekawsza. Liczy do dziesieciu i gdy atakuje chłopca niedzwiedź Baloo łapie go za ogon. Rozgniewany Shere Khan każe niedzwiedziowi puscić, ale niedzwiedź nie puszcza. Tygrys jednak goni chłopca, sepy ktore tam były zabierają Mowgiego w powietrze. Wtedy Baloo odbił sie od wielkiej gałezi, razem tygrysem. Trafiają oni na skałe, a Khan przewraca Baloo i drapie pazurami( chce go zabić). Wtedy atakują go sepy, a Mowgi przynosi ogien  z błyskawicy i przywiązuje gałązke z ogniem do ogona Pasiastego. Kiedy sie odwraca w jego oczach widac strach, probuje ugasic "czerwony kwiat" , ale mu sie nie udaje i ucieka.                                                                                      

Ponownie widzimy go w Ksiedze Dzungli 2.Pojawia sie dużo wczesniej niż w poporzedniej częsci. Najpierw Mowgi mowi o Shere Khanie- że szuka go w całej dżungli i chcę on krwawej zemsty. Potem widzimy tygrysa, kiedy Baloo opuszcza miejsce na ktorym robił  kukłe chłopca z kokosa. Gdy odchodzi, a za nim Bagheera Khan pojawia sie i niszczy podobiznę ludzkiego szczenięcia. W nastepnej scenie idzie on do wioski ,a sępy wysmiewają go. Dzielnie idzie dalej znosząc drwiny. Dochodzi do wioski i szkrada się. Zagląda do domow szukając Mowgiego. Wtedy widzi Shanti(czytaj Szanti) przychodzi pod okno i prosi chłopca żeby wyszedł. Tygrys niecierpliwie czeka na pojawienie sie swojej ofiiary i widzi  jak chłopak w dali unosił sie. Shanti idzie tam i widzi Baloo z Mowgim budzi całą wioskę by uwolnili Mowgiego( nie wiedziała że niedziewiedz jest przyjacielem chłopca). Wiesniacy zauważają tygrysa i szczują go ogniem i bronią- tym czego sie najbardziej bał. Ale nie zwraca na to uwagi i ucieka przez płot i chowa sie w zaroslach. Podsłuchuje jak wiesniacy mowią, że chłopak jest w dżungli. Shere Khan jest bardzo zadowolony- w koncu dżungla to jego krolestwo. Idzie do Kaa i pyta o to gdzie jest chłopak. Jednak pyton jak zwykle oszukuje silniejszego od siebie i mowi że Mowgli jest na bagnach. Tygrys ostrzega go, żeby lepiej to nie było kłamstwo. Niestety gdy Khan pojawia sie na bagnach odkrywa oszustwo węża. Rozgniewany łapą rozmywa swoje odbicie. A tam są sępy- te z pierwszej częsci i jeden nowy- Lucek. Nie zdawał sobie sprawy z siły krola dżungli, mimo że koledzy sępy go ostrzegają. Wysmiewał go i na jego szczescie, gdy Khan tracił cierpliwosc wspomina o chłopcu. Sprytnie tygrys wyciąga od sepa informacje. Nastepnie Khan podbija mu oko i wyrywa piora. ( Nie widac tego). Potem idzie w doł rzeki  do Mowgiego. Najpierw gdy Mowgi, Shanti i młodszy przybrany brat ludzkiego szczenięcja są razem wyłania sie z ciemnosci i krąży wokoło nich. Mowi że chłopak nie ujdzie z życiem,bo upokorzył go. Ludzkie szczenie jednak daje piach do oczu Khana i ucieka. Łowca dżungli goni ich, aż do starych ruin. Tam Mowgli chowa sie przed Shere Khanem za wielkim gongiem. Jego przyjaciołka i Baloo robią to samo. I zaczynają grac na gongach by rozkojarzyc ich przesladowcę. Niestety gong Shenti spada i tygrys stawia chłopcu ulitimatum- Albo on, albo dziewczynka. Ludzkie szczenie wychodzi z ukrycia, a Khan gonił go i Shanti, aż do w koncu spadł na jakąs kre na lawie i został przygniety wielkim posągiem. Jeszcze wtedy żyje, ale prawdopodobniej kilka dni pozniej umarł z głodu i pragnienia. I taki smutny koniec wspaniałego łowcy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki