FANDOM

Shaak Ti była togrutańską mistrzynią Jedi, która żyła w okresie upadku Republiki, a następnie podczas ery Imperium. Urodziła się na planecie Shili, skąd zabrano ją do Świątyni Jedi, gdzie rozpoczęła szkolenie. W 26 BBY została członkinią Rady Jedi

Bitwa o Geonosis Edytuj

Gdy Kenobi dotarł na Geonosis i odkrył spisek Separatystów, planujących przejąć władzę nad Republiką, poinformował o swoich odkryciach kanclerza i przebywających przy nim członków Rady Jedi – Mace'a Windu i Yodę. Ci podjęli decyzję, iż należy bezzwłocznie interweniować. Shaak Ti znalazła się w grupie liczącej dwustu dwunastu Jedi, którzy ruszyli na planetę. Po wylądowaniu na arenie Petranaki, gdzie przebywał Kenobi, wraz z Skywalker i Amidalą, Togrutanka rozpoczęła pojedynek z droidami Separatystów. Bitwa nie szła jednak po myśli Jedi i zostali oni otoczeni przez roboty. Od porażki uratował ich Yoda, który przybył na czele całej armii klonów. Wtedy to, podążając śladem pozostałych, Shaak Ti ewakuowała się na pokład jednej z kanonierek LAAT. Razem z nią w tym samym pojeździe znaleźli się między innymi: Luminara Unduli, Plo Koon, Stass Allie, Agen Kolar, Roth-Del Masona, Saesee Tiin, Ki-Adi-Mundi i Mace Windu. W dalszej fazie bitwy Shaak, podobnie jak inni Jedi, otrzymała pod swoje dowództwo oddział klonów i razem z nimi kontynuowała walkę. Ostatecznie siły Republiki Galaktyki zwyciężyły, a wojny klonów się rozpoczęły.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki