Wikia

Disney Wiki

Sędzia Claude Frollo

395stron na
tej wiki
Dyskusja1
Wrrr-0.png

Sędzia Claude Frollo- główny antagonista w Dzwonniku z Notre Dame. Pojawia się tylko w jednym filmie, ponieważ ginie pod koniec. Jest sędzią, chcę wytępić wszystkich cyganów z Paryża. Wychowywał Quasimodo, po tym jak zabił jego matkę.

Cechy charakteru:

  • arogancki
  • manipulujący
  • nietolerancyjny
  • tajemniczy
  • rasistowski
  • fałszywy
  • zakłamany
  • mroczny
  • tragiczny
  • zły
  • religijny
  • okrutny
  • sabotażysta

Zawód:

  • Sędzia
  • Władca Paryża
  • Szef Febusa
  • Mistrz Quasimodo

Strona:

  • Zdecydowanie zły

Cele:

  • Wytępić cyganów z Paryża
  • Zdobyć cygankę Esmeraldę

Co lubi:

  • Służenie Bogu (w jego mniemaniu jest to wytępianie Cygan)
  • Zdobywanie tego czego chce
  • Sprawiedliwość"ć
  • Władzę
  • Zniszczenie cygan
  • Karanie Quasimodo

Nie lubi:

  • Cygan
  • Quasimodo
  • Festynu Błaznów
  • Quasimodo na Festynie Błaznów
  • Sprzeciwu Quasimodo

Zdolności:

  • Jest sędzia i najważniejszym w Notre Dame, przez to ma nieograniczoną władze i możliwości.
  • Inteligencja
  • Manipulacja

Bronie:

  • Jego szpada

Los:

  • Zginął w walce z Quasimodo i Esmeraldą. Spadł z Notre Dame w płomienie. Został tylko wspomniany w  Dzwonnik z Notre Dame II.

Tło:

Frollo pojawia się na początku filmu. Goni on cyganów. Znajduje Cygankę uciekającą z małym zawiniątkiem. Myśli on, że coś ukradła.Dopada ją pod katedrą Notre Dame. Po śmierci kobiety, widzi co trzymała-było to dziecko.Chce je zabić wrzucając do studni. Ale na szczęście przychodzi ksiądz i zabrania mu to zrobić. Każe mu wychować sierotę. Frollo zgadza się, pod warunkiem, że chłopak będzie mieszkał w katedrze. Mija dwadzieścia lat. To dziecko to Quasimodo. Z powodu szkaradnego wyglądu nie może opuszczać wieży, na której jest dzwonnikiem. Ma tylko trojkę przyjaciół: Hugo, Laverne i Viktora. Sędzia przychodzi do niego i uczy alfabetu na zasadzie:

a- abominacja

b- bezwstyd

c- celibat

itd.

Daje chłopcu skromny posiłek, a kiedy porusza on kwestie wybrania się na festyn,Frollo mówi, że jest potworem i to nie miejsce dla niego. Mówi, że w wieży jest jego azyl. Ale Quasimodo wybiera się na festyn. Kiedy zostaje zdemaskowany, Frollo wymierza mu bardzo surową karę-strażnicy uwiązują go i zaczynają rzucać,potem inni ludzie rzucają w niego różnymi warzywami i owocami. Esmeralda wstawia się za nim. Przez to zostaje goniona do katedry Notre Dame. Ale tam jej nic nie mogą zrobić. Obstawiają jednak wszystkie wejścia żołnierzami. Niestety przez cygańskie korzenie,nie czuje się dobrze będąc zamkniętą i odciętą od świata- musi być wolna. Pomaga jej w tym Quasimodo. Frollo nie może uwierzyć, że uciekła. Warto dodać, że był w niej nieszczęśliwie zakochany.  Używa starego podstępu, by dowiedzieć się gdzie jest schronienie cygan zwane Jaskinią Cudów- mówi Quasimodo, że wie gdzie to jest i zaatakuje to miejsce o świcie z całym wojskiem. Tak naprawdę nie miał pojęcia, gdzie jest, ale wiedział że Quasimodo pójdzie ich ostrzec. Śledził chłopaka i w kryjówce łapie cyganów oraz Quasimoda i Phebusa. Postawia Esmeraldzie ultimatum- albo on, albo stos.  Wybiera stos. Ale Quasimodo ją ratuje. Frollo idzie na wieże z szablą. Chce on zabić chłopca. Ale ucieka on razem z cyganką. Sędzia chce  ich zrzucić z wieży. Na szczęście sam spada. I to koniec podłych rządów sędzia Claude'a Frollo.

Więcej od Wikii

Losowa wiki