Wikia

Disney Wiki

Sędzia Claude Frollo

Dyskusja0
260stron na
tej wiki

Sędzia Claude Frollo- głowny antagonista w Dzwonniku z Notre Dame. Pojawia się tylko w jednym filmie, ponieważ ginie pod koniec. Jest sędzią, chcę wytępić wszystkich cyganow z Paryża. Wychowywał Quasimodo, po tym jak zabił jego matkę ( sam nazwał tak chłopca, a jego imię znaczy niby człowiek).

Cechy charakteru:

  • arogancki
  • manipulujący
  • nietolerancyjny
  • tajemniczy
  • rasistowski
  • fałszywy
  • zakłamany
  • mroczny
  • tragiczny
  • zły
  • religijny
  • okrutny
  • sobotażysta

Zawod:

  • Sędzia
  • Władca Paryża
  • Szef Febusa
  • Mistrz Quasimodo

Strona:

  • Zdecydowanie zły

Cele:

  • Wytępić cyganow z Paryża
  • Zdobyc cygankę Esmeraldę

Co lubi:

  • Służenie Bogu
  • Zdobywanie tego czego chce
  • Sprawiedliwosć
  • Władze
  • Zniszczenie cygan
  • Karanie Quasimodo

Nie lubi:

  • Cygan
  • Quasimodo
  • Festynu Błaznow
  • Quasimodo na Festynie Błaznow
  • Sprzeciwu Quasimodo

Zdolnosci:

  • Jest sedzią i najważniejszym w Notre Dame, przez to ma nieograniczoną władze i możliwosci.
  • Inteligencja
  • Manipulacja

Bronie:

  • Jego szpada

Los:

  • Zginął w walce z Quasimodo i Esmeraldą. Spadł z Notre Dame w płomienie. Został tylko wspomniany w  Dzwonnik z Notre Dame II.

Tło:

Frollo pojawia się na początku filmu. Goni on cyganow, kiedy ich znajduje cyganka ucieka z małym zawinniątkiem. Mysli on, że cos ukradła. Aż dopada ją pod katedrą Notre Dame. Po smierci kobiety, widzi co jest w zawiniatku. Chce je zabic wrzucając do studni. Ale na szczescie przychodzi ksiądz i zabrania mu tego zrobic. Każe mu wychowac dziecko. Frollo zgadza sie, pod warunkiem, że chłopak bedzie mieszkał w katedrze. Mija dwadziescia la. To dziecko to Quasimodo. Z powodu szkaradnego wyglądu nie może opuszczac wieży na ktorej jest dzwonnikiem. Ma tylko trojkę przyjacioł: Hugo, Laverne i Viktora. Sedzia przychodzi do niego i uczy alfabetu na zasadzie:

a- abominacja

b- bezwstyd

c- celibat

itd.

Daje chłopcu skromny posiłek, a kiedy porusza on kwestie wybrania sie na festyn. Frollo mowi, że jest potworem i to nie miejsce dla niego. Mowi, że w wieży jest jego azyl. Ale Quasimodo wybiera sie na festyn. Kiedy zostaje zdemaskowany, Frollo wymierza mu bardzo surową kare- ludzie rzucają w niego roznymi warzywami i owocami. Esmeralda wstawia sie za nim. Przez to zostaje goniona do katedry Notre Dame. Ale tam jej nic nie mogą zrobić. Ale obstawiają wszystkie wejscia żołnierzami. Niestety przez cygańskie pochodzenie, nie może ona być uwieziona w jednym miejscu- musi być wolna. Pomaga jej w tym Quasimodo. Frollo nie może uwierzyc, że uciekła. Warto dodac, że był w niej nieszczesliwie zakochany.  Używa starego podstepu, by dowiedziec sie gdzie jest schronienie cygan zwane jaskinią cudow- mowi Quasimodo, że wie gdzie to jest i zaatakuje to miejsce o swicie z całym wojskiem. Tak naprawde nie miał pojecia, gdzie jest, ale wiedział że Quasimodo, pojdzie ich ostrzec. Sledził chłopaka i w kryjowce łapie cyganow oraz Quasimoda i Phebusa. Postawia Esmeraldzie ultimatum- albo on, albo stos.  Wybiera stos. Ale Quasimodo ją ratuje. Frollo idzie na wieże z szablą. Chce on zabic chłopca. Ale ucieka on razem z cyganką. Sedzia chce  ich zrzucić z wieży. Na szczescie sam spada. I to koniec podłych rządow sedzi Claude Frollo.

Więcej od Wikii

Losowa wiki