FANDOM

Roman (w oryginalnej wersji Ramone) jedna z głównych postaci z franczyzy Auta.

Historia Edytuj

Młode lata i poznane Loli Edytuj

Nie wiadomo kiedy Roman przyjechał do Chłodnicy Górskiej, ale wiadomo że w niej już był w latach 50. XX wieku. Przyjechał on ze swoim kumplem Derkem Chromem-Naskrzydłym w poszukiwaniu pracy. Namalowali również obraz na murze mówiący o tym że Chłodnica Górska to szczęśliwie miejsce. Wtedy to również do Chłodnicy Górskiej zawitała grupa Motorama (taneczna grupa) wśród której była Lola- jedna z tancerek. Przyjaciółki zaprzyjaźniły się z Romanem. Wszyscy przeżyli niesamowity wieczór w Chłodnicy Górskiej. Jednak przed wyjazdem Lola zauważyła rysę. Pojechała z nią do Romana. Ten odmówił pomocy, nie dlatego jednak że się cenił, ale Lola była po prostu tak piękna że ten bał się jej dotknąć. Dziewczyny odjechały, a Lola została w Chłodnicy i była z Romanem szczęśliwa.

Lata 60. Edytuj

W latach 60. w Chłodnicy Górskiej kwitło życie. Lola założyła kawiarenkę, zaś Roman (jak to wiadomo był) lakiernikiem.

Zniknięcie Chłodnicy z mapy Edytuj

Za jakiś czas Chłodnica Górska zniknęła z mapy. Wtedy to Roman nie miał klientów więc przemalowywał w kółko siebie (zresztą nie raz robi to do dziś).

Zygzak McQueen i bałagan w mieście Edytuj

W 2006 roku do Chłodnicy Górskiej przybyła sławna wyścigówka Zygzak McQueen. Zniszczyła ona drogę główną i zrobiła bałagan w mieście (co zresztą obserwował to w kawiarni V8 z Lolą, Ogórkiem i Kamaszem).

Rozprawa w sądzie Edytuj

Roman był widziany na rozprawie w sądzie. Gdy Szeryf powiedział że wysoki sąd jedzie, to Roman się popisał, na co Luigi powiedział ,,Też mi coś". Następne gdy wójt Hudson rzekł że McQueen musi naprawiać drogę, to Gienia stwierdziła że tylko Wielki Al, wiedział jak to zrobić. Roman powiedział że wyjechał z miasta 20 lat temu, a Gienia powiedziała że po co ten o nim wspomniał (co zrodziło się w komiczną scenę). Następne ten cieszył się gdy Sally oznajmiła że miasto będzie odnowione.

Mini i Van Edytuj

Do Chłodnicy Górskiej przybyli turyści- Mini i Van. Dla mieszkańców to była szansa na zarobienie pieniędzy. Roman zaprezentował swój tatuaż na tyle.

Zygzak vs wójt Hudson Edytuj

Roman obserwował wyścig McQueena z wójtem Hudsonem.

Nowa droga Edytuj

Roman wraz z Lolą cieszył się na odbudowę drogi. Postanowił się z Lolą na niej przejechać (miał wówczas kolor zielony).

Sekret wójta Hudsona Edytuj

Roman był przy tym jak Zygzak McQueen w kawiarni V8 powiedział wszystkim o tym że wójt Hudson był sławną wyścigówką. Oczywiście Roman, tak jak i reszta (poza Sally) nie wierzył mu. Roman wtedy kolor żółty.

Opowieść Sally Edytuj

Sally powiedziała Zygzakowi jak to dawniej było w Chłodnicy Górskiej. Wówczas w jej wspomnieniach się pojawił m. in. Roman.

Traktory Edytuj

Gdy Traktory zjawiły się w Chłodnicy Górskiej, Roman akurat malował pasy na jezdni. Edek, by praca kumpla nie poszła na marnie, użył klaksonu. Przez to Traktory rozpłoszyły się.

Lifting Zygzaka Edytuj

Roman pomalował Zygzaka, na randkę Sally (wówczas Roman miał kolor czerwony).

Miły wieczór Edytuj

Roman wraz z Lolą przejechał się po nowej drodze. Był smutny jak Zygzak musiał wyjechać.

W ekipie 95 Edytuj

Roman (podobne jak większość mieszkańców) pojechał na tor wyścigowy, gdzie zastąpił ekipę Zygzaka. Cieszył się, gdy McQueen pomógł Panu Królowi.

Powrót na mapę Edytuj

Roman cieszył się gdy Chłodnica Górska wróciła na mapę (co wi dać w paru scenkach na napisach końcowych). Nie raz jednak miał bardzo dużo klientów (co widać w jednym z komiksów).

Wyścigi Edytuj

Roman należał do ekipy Zygzaka McQueena i nie raz jeździł z nim na wyścigi.

Czwarty Złoty Tłok i dalsze przygody Edytuj

Zygzak McQueen po zdobyciu czwartego Złotego Tłoka, chciał mieć urlop. Jednak w programie Mel Dorado Show, Francesco Paltegumi (słynna Formuła 1) wezwał go na pojedynek na torze wyścigowym na wielkim WGP. Roman był wtedy w Motelu Koła Serca (podobne jak reszta). Nie pojechał on Zygzakiem na wyścig, ale dał znak że pomoże. Pomalował on McQueena i resztę jego ekipy na nowy styl.

Walka z profesorem Zundappem Edytuj

W Londynie Roman (podobne jak większość mieszkańców) zjawił się w Londynie, gdy Zygzak przedzwonił do Chłodnicy Górskiej i dostał informację że Złomek nie wrócił do domu. Parę minut później do pit stopu nadjechał Złomek i zaczął krzyczeć że jest bomba schowana. Wszyscy się przestraszyli. Wtem do Złomka zadzwonił Sean i powiedział mu że w rzeczywistości mafia ukryła bombę w silniku Złomka. Wtedy to nadjechał McQueen. Chciał przeprosić Złomka, ze to co mu w Tokio nagadał. Jak wiadomo przyjaciele po złapaniu profesora Zundappa (szefa gangu) zostali otoczeni przez jego mafiozów. Wtedy to do akcji wkroczyli przyjaciele. Roman zaatakował Tubbsa Pacera i pomalował mu przód na fioletowo.

Sir Złomek Edytuj

Roman był przy tym jak Złomek kłócił się z baronem Smardz-Rychłym. Wtedy to wydało się że baron w tajemnicy pracował dla Zundappa. Za to królowa nadała Złomkowi tytuł szlachecki (w tle było widać Romana).

Pod koniec filmu Auta 2 Edytuj

Na koniec filmu Roman był w Chłodnicy Górskiej. Miał on wtedy kolor pomarańczowy. Zaproponował on Lilianie Lifting, gdy Lola zauważyła, że ta ma rysę. Lila jednak podziękowała za pomoc i stwierdziła że ta rysa jest na pamiątkę po akcji.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy Romana nie są do końca znane. Może i powstają nowe komiksy, jednak nie muszą być one do końca kanoniczne. Wiadomo jednak że Roman w spokoju żyje sobie w Chłodnicy Górskiej. Ma się również pojawić w trzeciej części Aut, jednak jego rola obecne nie jest znana.

Ciekawostki Edytuj

  • Ze względu na fakt że zajmuje się malowaniem, często jest przedstawiany w różnych wydaniach Wielkanocnych z pisankami.

Zobacz także Edytuj

Auta
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Media:
Postacie:

Miejsca:
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki