FANDOM

R2-D2 - jeden z głównych bohaterów w serii Gwiezdne Wojny.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

R2-D2 jest pomocnym i odważnym droidem. Czasami bywa uparty, zawsze dąży do celu.

Wygląd Edytuj

R2 ma 96 centymetrów wzrostu. Jest niebiesko-biały.

Język Edytuj

R2-D2 nie ma w sobie modemu głosu, przez co nie może mówić. Ma jednak prosty język tzw. ,,piknięć". Dzięki temu wiadomo kiedy jest smutny, wesoły itp.

Historia Edytuj

Mroczne widmo Edytuj

Obrania statek Amidali. Królowa (Sabé) pyta się czy czegoś chce zamian. R2-D2 nie wiele potrzeba do szczęścia, jednak trochę się uszkodził, więc prosi o części zamienne. Na Totooine poznaje C-3PO.

Atak klonów Edytuj

Jego zadaniem jest być przy Anakinie. Zawsze służy mu. Na Totooine spotyka swojego dawnego przyjaciele C-3PO i parę razy ratuje mu życie.

Zemsta Sithów Edytuj

Pomógł odbić Palpatine'a z rąk sithów, Anakinowi i Obi-Wanowi. Służył on Anakinowi. Miał nadzieję że nie przejdzie on na ciemną stronę mocy. Gdy Padme został podduszona, wraz ze swoim złotym przyjacielem zabierają ją do statku. Prawdopodobne ma wymazaną pamięć.

Nowa nadzieja Edytuj

Księżniczka Leia zapisuje w nim plany Gwiazdy Śmierci. Następne w kapsule ratunkowej wraz z C-3PO opuszcza statek. Następne na Totooine wpada w ręce złomiarzy, na szczęście zostaje odbity. Zaprzyjaźnia się z Luke'm Skywalkerem. Następne Sokołem Millenium rusza na Gwiazdę Śmierci i ratuje życie Chewbcce, Lei, Luke'owi i Hanowi.

Imperium Kontratakuje Edytuj

Wiernie służy Luke'woi, stara go się obrnić przez Imperium.

Powrót Jedi Edytuj

Wyrusza do pałacu Jabby. Ten robi sobie z niego kelnera. Następne jest zebrany przez rebeliantów. Zawsze jest pomocny.

Przebudzenie Mocy

Przez to że Luke zniknął, wyłączył się. Kiedy jednak BB-8 stwierdził że wie gdzie on jest, ten się włącza. Następne wraz z Rey i BB-8 odnajdują Luke'a Skywalkera.

Łotr 1 Edytuj

Pojawił się przez chwilę. Stał wraz z C-3PO w bazie rebeliantów i patrzył jak ci ruszają do walki z Imperium.

Ostatni Jedi Edytuj

R2-D2 ma się pojawić, ale jego rola nie jest jeszcze znana.

Gwiezdne Wojny: Część IX Edytuj

R2-D2 ma się pojawić, jednak jego rola nie jest jeszcze znana.

Relacje Edytuj

Miłość Edytuj

R2-KT

R2-KT jest dobrą przyjaciółką R2-D2. Droidy razem brały udział w Wojnach klonach, oraz w walce przeciwko Imperium i przeciwko Najwyższemu Porządkowi. W krótkim filmie Lego Star Wars: Poszukiwania R2-D2 R2-D2 zakochuje się w niej, podobne jak R2-KT w nim.

Przyjaciele Edytuj

C-3PO

C-3PO jest najlepszym przyjacielem R2-D2. Poznali się oni na Tatooine i od razu mieli ze sobą dobre kontakty. Po jakimś czasie spotkali się znowu. C-3PO wraz R2-D2 poleciał na Coruscant gdzie wraz z nim wierne służył Padme i Anakinowi. Gdy Amidala zmarła, a Anakin przeszedł na ciemną stronę mocy, droidom wymazano pamięć, pomimo tego nadal byli dla siebie dobrymi przyjaciółmi. Wraz z Rebelią (potem przetworzoną w Ruch Oporu) przeżyli wielu przygód i byli prawie nierozłączni. C-3PO parę razy wyzwał R2-D2 od puszki, pomimo tego zawsze go lubił.

Wrogowie Edytuj

Imperator Palpatine

Początkowo Palpatine był kanclerzem i udawał zatroskanego o losy Starej Republiki. R2-D2 ufał mu. Jednak jak się później okazało był on tajemniczym Darthem Sidiuosem i Republikę przekształcił w Imperium. R2-D2 wtedy wraz z Rebelią zaczął walczyć przeciwko niemu i jego Imperium.

Snoke

R2-D2 działa w Ruchu Oporu i walczy przeciwko Najwyższemu Porządkowi którym dowodzi Snoke.

Za kulisami Edytuj

R2-D2 zadebiutował w chronologiczne czwartej (a fizyczne pierwszej) części Gwiezdnych Wojen pt. Nowa nadzieja. R2-D2 był prawdziwym robotem, jednak nie miał on paru opcji. Do obrotów jego głowy George Lucas zatrudnił aktora o niskim wzroście- Kenny'ego Bakera. Baker początkowo nie był pewny, czy aby na pewno będzie miał zamiar siedzieć w środku robota, ale ostateczne zgodził się. Grał on również R2-D2 w następnych częściach i w sumie jego ostatnim filmem w którym zagrał droida było to Przebudzenie Mocy. Wracając jednak trochę wcześniej: w szóstej części (Powrót Jedi) w paru scenach Bakera zastąpił Deep Roy, zaś w Przebudzenie Mocy w niektórych Jimmy Vee. W 2016 roku zmarł Kenny Baker i dużo fanów opłakiwało jego śmierć. Twórcy postanowili że po jego śmierci R2-D2 będzie grał Jimmy Vee. Charakterystyczny piski i głosy który wydawał R2-D2 za kulisami wydawał je jeden z twórców- Ben Burtt.

Ciekawostki Edytuj

  • Krążą plotki że na początku miał być nie miły, ale George Lucas zrezygnował z tego pomysłu.
  • Na nim inspirowany jest C1-10P.
  • Wraz z C-3PO jest jedyną postacią pojawiającą się we wszystkich pełnometrażowych filmach z trylogii.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Starwars-logo
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Postacie główne:
Anakin SkywalkerObi-Wan KenobiYodaPadme AmidalaMace WinduSheev Palpatine
Luke SkywalkerLeia OrganaHan SoloChewbaccaR2-D2C-3PO
ReyKylo RenFinnPoe DameronSnokeBB-8
Ahsoka TanoEzra BridgerKanan JarrusGarazeb OrreliosSabine WrenHera Syndulla
Jyn ErsoCassian AndorBodhi RookCassian AndorChirrut ImweBaze MalbusK-2SO
Postacie drugoplanowe:
MallatobuckKallabowQui-Gon JinnDarth MaulShmi SkywalkerJar Jar BinksJabba the HuttHrabia DookuKit FistoKi-Adi MundiPlo KoonGenerał GrievousLando CalrissianMon MothmaMax ReboMaz KanataKapitan PhasmaGenerał Hux
Postacie poboczne:
WattoSebulbaFinis ValorumAayla SecuraBib FortunaLyn MeSy SnootlesOolaRancor JabbyTabala ZoUnkar Plutt
Postacie zbiorowe:
SzturmowcyKlonyDroidy bojowe B1EwokiJawowie
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]