FANDOM

Plik:WODOSPAD.png
Przystań Elfów znajduje się w Nibylandii na zachód od Zatoki Piratów, za wodospadem, w cudownym, magicznym lesie pełnym roślin i zwierząt. Elfy spędzają tam większość swojego czasu przy pracy lub zabawach z przyjaciółmi. Każda Wróżka (elf żeńskiego rodzaju) i każdy Wróż (elf rodzaju męskiego) posiadają swój talent, różne zdolności, przyzwyczajenia i styl bycia. Wszyscy mają jakieś obowiązki, ale z biegiem lat zaczęło się wszystko zmieniać – i obowiązki, i styl, i okolica. Sam się przekonaj!

A jeśli chcesz znać dokładną historię Przystani Elfów, Drzewa Pyłkowego i Matki Gołębicy zapraszam do przeczytania ,,Historia Przystani Elfów. Dowiesz się stamtąd mnóstwa ciekawych rzeczy, od czego się tak naprawdę wszystko zaczęło, kiedy Cynka Dzwoneczek poznała Piotrusia Pana i kiedy elfy odnalazły Matkę Gołębicę.

Przystań Elfów DawniejEdytuj

Plik:MAPAPRZYSTANI-DAWNIEJ.png
Dawno, dawno temu głównym zadaniem wszystkich elfów było pomaganie porom roku nadejść o odpowiednim czasie na Lądzie. Istniały takie rodzaje wróżek jak śniegowe, wiosenne, jesienne oraz letnie. A każdy z nich miał swojego głównego przedstawiciela czyli ministra. Cała Przystań Elfów była podzielona na cztery magiczne krainy, a każdą z nich rządziła inna pora roku. Po środku zaś rosło Drzewo Pyłkowe. Kiedy nowo narodzony elf przybywał do Przystani Elfów zostawał obsypany magicznym pyłkiem, który pochodził z tego magicznego drzewa. Drzewo to samo wytwarzało magiczny pył, który pozwalał elfom latać i czarować. Przystań Elfów nie zawsze była kawałkiem nibylandzkiej puszczy. Kiedyś było to wielkie królestwo, obejmujące swym zasięgiem lasy, wąwozy, góry i jeziora. Aby dostać się do niego trzeba było przefrunąć przez bramę ukrytą pod wodospadem. W tym czasie elfy mieszkały w kwiatach, grzybach, pniach i różnych innych miejscach. Kiedyś dla wróżek pory roku były najważniejsze, a Drzewo Pyłkowe pozwalało im czarować. Niestety nie trwało to wiecznie…

Plik:PRZYSTANELFOWDAWNIEJ-KRAINAWIOSENNA-DRZEWOPYLKOWE.png

Drzewo Pyłkowe; Drzewo Domowe ma własną historię,kiedyś nazywano je Drzewem Pyłkowym, a elfy czerpały z niego swoją moc. To dom  Królowej Klarion i Ministrów Pór Roku. W jego wnętrzu mieści się także Pracownia Pyłkowa.

DRZEWO PYŁKOWE -KOMNATA BEREŁEdytuj

Plik:DRZEWOPYLKOWE-KOMNATABEREL.png
Uroczystość Pełni Błękitnego Księżyca to szczególny okres, w czasie którego wytwarzany jest specjalny, błękitny, czarodziejski pyłek. Z tej okazji tworzone są Berła, których korony ma zdobić Kamień Księżycowy (niezbędny podczas owego święta). Za każdym razem powstają one z rąk innej grupy talentów – wróżek zwierzęcych, świetlnych, wodnych itd. Gdy Pełnia już mija, Berło zostaje odłożone do komnaty stanowiącej coś w rodzaju „archiwum”. Znajduje się ona wewnątrz Drzewa Pyłkowego, tuż przy wejściu. Jak większość pomieszczeń, również i to miejsce ma kształt okręgu i przypomina swoim wyglądem nieco wydrążony pień. Ściany są ciemnego odcienia drewna. Tworzą kolumnadę. Znajdują się w nich wnęki, „podesty” na berła. Urozmaicone są one pięknymi wzorami i lśniącymi drobinkami pyłu. W niektórych miejscach przedstawione są malowidła prezentujące Kamień Księżycowy i proces wytwarzania pyłu. Podłoga, w nieco jaśniejszej barwie niż ściany, przypomina kręgi, prowadzące na środek sali. Znajduje się tam podest. Na jego szczycie elfy umieściły dokładnie zabezpieczony Kamień. Cała Komnata Bereł jest niezwykle imponująca, jest to miejsce dosłownie przesiąknięte magią. Z pewnością to jedna z najbardziej zachwycających komnat w Przystani Elfów.

Kraina Wiosenna ; Nic innego jak miejsce pracy elfów ogrodowo utalentowanych. Sadzą tutaj nasionka i doglądają, aby wyrosły z nich piękne rośliny, które z nadejściem wiosny będą mogły zabrać na Ląd. Spędzają tutaj większość swojego czasu.

                                    *~* Wiosenny Plac *~*

Plik:SPRINGTIMEORCHARD.png

Na tym placu przygotowywane są wszystkie wiosenne zapasy, które elfy mają ze sobą zabrać na Stały Ląd, m.in. koszyki z nasionkami, wózki z biedronkami i wiele innych. Na Wiosennym Placu mieszkają również na co dzień elfy ogrodowe, a ich domki porozmieszczane są na wszystkich pobliskich drzewach. Wiosenny Plac oddziela od innych krain pór roku wielka rzeka, a na jego brzegu znajduje się bardzo ważny element wiosny zwany Wiecznym Kwiatem.

                                             KWIETNY OGRÓD
Plik:Kwietnyogrod1.png

Nic innego jak miejsce pracy elfów ogrodowo utalentowanych. Sadzą tutaj nasionka i doglądają, aby wyrosły z nich piękne rośliny, które z nadejściem wiosny będą mogły zabrać na Ląd. Spędzają tutaj większość swojego czasu. Kwietny Ogród oczywiście znajduję się w części wiosennej.

                                               WIECZNY KWIAT

Plik:PRZYSTAELFWDAWNIEJ-KRAINAWIOSENNA-WIECZNYKWIAT.png

Najważniejszy symbol wiosny. Ten kwiat rozwija swoje płatki, kiedy nadchodzi czas, aby wiosna wreszcie nadeszła na Stałym Lądzie. I kwietnie dokładnie przez trzy miesiące trwania tej pory roku, a później stopniowo chowa się dając znać, że czas aby wróżki letnie zaczęły szykować się do lata.

Plik:DEWDROPVALE.png

                                                         DOLINA KROPLI ROSY

Plik:CHERRYBLOSSOMHEIGHTS.png

                                          DRZEWA KWITNĄCEJ WIŚNI

Plik:NEVERBERRYTHICKET.png

                                                MALINOWY GĄSZCZ

Sadzawka Liliowa ; Znajduje się w pobliżu Drzewa Pyłkowego, tam gdzie kraina wiosenna i letnia się łączą. Zakątek ten ma wiele ciekawych miejsc, są tutaj małe wodospady, wiry wodne i gejzery, które pryskają wodą. 

                                *~* LETNIA POLANA *~*

Plik:PRZYSTAELFWDAWNIEJ-LETNIAPOLANA.png

Jest to letnia kraina czterech pór roku. Wielka rzeka właśnie oddziela krainę wiosny od lata, tak samo jak inne. W większości są to pola i łąki pełne zboża. Na razie jeszcze niewiele wiadomo na temat letniej części Przystani Elfów.

DOLINA SŁONECZNIKOWA
Plik:SUNFLOWERGULLY.png

Słoneczniki kwitną w lato, a więc nie ma wątpliwości, że Dolina Słonecznikowa znajduję się właśnie w letniej części Przystani Elfów. Jest to ulubione miejsce naszej małej Iskierki. Elfa uważa, że w letniej części promienie słońca są najpiękniejsze. najcieplejsze i najprzyjemniejsze. Właśnie dlatego zawsze łapie je w tej okolicy.

OWOCOWY SAD

Plik:NEVERFRUITGROVE.png

PLAŻA

Plik:PLAA.png

Las Jesieny ; Tak jak nazwa wskazuje jest to ogromny las pełen pięknych kolorowych drzew w ciepłych odcieniach. Wróżki jesienne malują liście na przeróżne kolory, doglądają grzybów, jagód i zwierzątek.

                       *~* JESIENNY LAS *~*

Zagajnik Sosnowy ; Znajduje się między Lasem Jesiennym a Zimowym Borem. Rośnie tutaj także mnóstwo drzew i krzewów. Zagajnik znajduje się na najwyższym zboczu, a więc jest to wyśmienite miejsce do obserwacji zbliżającego się zagrożenia.

Plik:PRZYSTAELFWDAWNIEJ-ZAGAJNIKSOSNOWY.png
To ulubione miejsce zabaw wielu zwierzęco utalentowanych elfów, ponieważ roi się tutaj od wesołych zwierzątek. Zagajnik ten znajduje się między Jesiennym Lasem, a Zimowym Borem. Rośnie tutaj także mnóstwo drzew i krzewów. Jest to wyśmienite miejsce do zabawy w chowanego, kryjówek znajdziemy tutaj bez liku. Ale oprócz zabaw jest do bardzo przyjemne miejsce na odpoczynek. Miły spacer przy szumie drzew, woni roślin i śpiewie ptaków.

Zimowy Bór ; Tereny Zimowego Boru rozciągają się aż od Drzewa Pyłkowego po same największe góry w Przystani Elfów. Mieszkają tam elfy zimowe i śniegowe.

  • ~* Zimowy Bór *~*

Plik:PRZYSTANELFOWDAWNIEJ-ZIMOWYBOR.png

Plik:EVERGREENOVERLOOK.png

Plik:CHILLYFALLS.png

                                                                                                                                                                                                                          WODOSPAD SPOKOJNY

Zakątek Cynek  ; Zakątek mieści się w małym wąwozie, przez który przepływa maleńki strumyczek.  Jest to tuż by Drzewie Pyłkowym. Elfy cynkowe budują tutaj domki i pracownie. Nad ogólnym porządkiem i pracą małych elfów czuwa Wróżka Duszka.

Plik:PRZYSTAELFWDAWNIEJ-ZAKTEKCYNEK-1.png

Plik:PRZYSTAELFWDAWNIEJ-ZAKTEKCYNEK-WARSZTATYCYNEK.png

Młyn ; Spina oba brzegi strumienia, ponieważ dzięki wodzie może bardzo dobrze funkcjonować. W młynie pracują elfy, które wyrabiają mąkę lub cukier. Z młyna korzystają również zbieracze drewna, trzymając w nim drewno na opał do ogrzewania elfich domków.

Plik:MLYN-DAWNIEJ.png

Teatr ; Elfy uwielbiają wszelkiego rodzaju historie i dlatego wybudowały specjalne miejsce, w którym mogą cieszyć się wspólnie przyjemnością, jaką daje ich słuchanie.

Plik:TEATR1.png

Herbaciarnia ; Inaczej jadalnia, pomieszczenie, w którym małe wróżki posilają się oraz gawędzą przy herbatce. Znajduje się tuż koło Drzewa Pyłkowego.

Plik:HERBACIARNIA1.png

Plik:HERBACIARNIA2.png

PRZYSTAŃ ELFÓW / TERAZEdytuj

Share on twitShare on email

Plik:PRZYSTAELFW-WTEJCHWILI.png

Elfy aktualnie po wielkiej zagładzie mieszkają w olbrzymim klonie zwanym Drzewem Domowym. Każdy ma swój własny pokój. Bawią się i świętują za to na pobliskim podwórzu. Wszystko dookoła zaczęło się zmieniać. Już nie zobaczymy tutaj krain pór roku. Wszędzie panuje wieczna wiosna, kwiaty ciągle kwitną. Elfy muszą same wyrabiać czarodziejski pyłek. Pochodzi on z piórek Matki Gołębicy, ich anioła stróża. W młynie elfy pyłkowo utalentowane zajmują się mieleniem piórek na pyłek, potrzebny do latania i czarowania. Mieszkańcy Przystani Elfów czasem również lubią sobie polatać nad łąkami, które znajdują się wokół młyna oraz posiedzieć przy Przystannym Potoku i poobserwować zabawy zwierząt. Za potokiem znajduje się piękny sad, w którym owocarsko utalentowane elfy doglądają swoich drzew. W Przystani znajduje się jeszcze wiele innych ciekawych miejsc, które elfy starają się odkryć. Wszystko jest zupełnie nowe i nieznane. Ale życie w Przystani Elfów trwa, jest spokojne, wesołe i pełne przeróżnych ciekawych przygód.

Drzewo Domowe; To dom wszystkich elfów. Drzewo to olbrzymi stary klon, którego widok zapiera dech w piersiach. Jego pień i konary jarzą się światełkami wielu okienek i drzwiczek, bo każdy elfa ma tutaj swój własny pokój.

Plik:PRZYSTANELFOWTERAZ-DRZEWODOMOWE.png

Drzewo Domowe to dom wszystkich mieszkającym w Nibylandii elfów, znajduje się ono w Przystani Elfów. Jest to naprawdę olbrzymi stary klon, którego widok zapiera dech w piersiach. Jego pień i konary jarzą się światełkami wielu okienek i drzwiczek, bo każdy elfa ma tutaj swój własny pokój. Na każdej najwyższej gałęzi tego drzewa znajdują się pokoje wróżek oraz wróbli (elf rodzaju męskiego). Zaś na dole przy korzeniach są ich pracownie, m.in. te malarskie, fryzjerskie, a także kuchnia i jadalnia. W pobliżu tego miejsca na gałęzi głogu ma gniazdo Matka Gołębica. Na samym dole po zachodniej stronie Drzewa Domowego znajduje się wejście do niego. A zaraz za drzwiami zobaczymy piękny i ogromny hol. Złociste ściany holu są tak wypolerowane, że można się w nich przejrzeć. Elfy są z niego bardzo dumne i bardzo dbają o całe Drzewo Domowe. Wiele talentów ciężko się napracowało, żeby go upiększyć. Podłoga holu jest wyłożona płytkami z perłowej miki.

Plik:DRZEWODOMOWE-HOL.png

Dwadzieścia murarsko utalentowanych elfów przez dwa lata znosiło i układało te płytki. Szyby w oknach są ze szkła, które zostało pozyskane od piratów, to jedyne pomieszczenie, która posiada okna z prawdziwego szkła. Na ścianach długiego korytarza zawieszone zostały obrazy, a na nich symbol każdego z talentów. Na przykład pióro jest symbolem talentu pyłkowego, a słońce talentu świetlistego. Najważniejsza w całym holu jest jednak mosiężna tablica. A widnieją na niej imiona wszystkich elfów, a przy każdym imieniu jest informacja o talencie, która to gałąź oraz numer pokoju. Wspaniałe spiralne schody prowadzą na pierwsze piętro, a wchodzą nimi głównie te elfy, które zamoczyły sobie skrzydełka i nie mogą latać lub te, które nie mają skrzydełek. Na najwyższe piętra Drzewa Domowego elfy te wspinają się po drabinkach. Drzewo Domowe jest ogromne, a z każdym rokiem powiększa się jeszcze bardziej i na pewno pomieści naprawdę tysiące elfów.Znajdują się tam:pokoje,pracownie,pokój herbaciany,kuchnia,ambulatorium,pralnia,biblioteka,szwalnia.

Podwórze; Olbrzymia przestrzeń przy Drzewie Domowym. Odbywają się tutaj większe spotkania wszystkich mieszkańców. Elfy kochają to miejsce i nie pozwoliłyby na jego zniszczenie, dlatego zawsze doglądają spokoju tego magicznego zakątka.

Plik:PRZYSTAELFWDZI-PODWRZE-1.png

Podwórze to olbrzymia przestrzeń przy Drzewie Domowym. Odbywają się tutaj większe spotkania wszystkich mieszkańców np. Linienie Matki Gołębicy, Festyn Kolorów i inne. Elfy zbierają się wówczas w wielkim Elfim Kręgu i świętują lub dyskutują na poważne tematy. Na Podwórzu za wielkim dębem mleczarsko utalentowane elfy doją mleczne myszki. A w pobliżu tego miejsca najchętniej spędza czas Rani siedząc na swoich ulubionych pieczarkowych fotelach. Inne elfy również przychodzą tutaj, aby się pobawić w berka i poobserwować zwierzęta. Elfy kochają to miejsce i nie pozwoliłyby na jego zniszczenie, dlatego zawsze pielęgnują oraz pilnują czystości oraz spokoju tego magicznego zakątka.

Drzewo Głogu; Znajduje się kilka żabich skoków od Drzewa Domowego. Mieszka na nim Matka Gołębica. To tutaj ma ona swoje gniazdo i wysiaduje magiczne Jajko.

Plik:DRZEWOGLOGU.png

Młyn ; Spina oba brzegi Przystannego Potoku, ponieważ dzięki wodzie może bardzo dobrze funkcjonować.Młyn jest potrzebny nibylandzkim elfom do wyrobu pyłku, dzięki któremu potrafią latać. 

Plik:PRZYSTAELFWTERAZ-MYNPRACOWNIAELFWPYKOWYCH-11.png
Dawno,dawno temu na brzegu Przystannego Potoku elfy zbudowały młyn do produkcji czarodziejskiego pyłku. Wokół tej budowli rozciągają się piękne, kolorowe łąki. Młyn ten spina oba brzegi Przystannego Potoku, ponieważ dzięki wodzie może bardzo dobrze funkcjonować. Młyn zbudowany jest z pestek brzoskwini połączonych z zaprawą. Posiada on wielkie podwójne drzwi. Wszystko w środku jest wykonane z drzewa Bim Bim, które rośnie tylko w jednym miejscu, tuż przy jaskini smoka Kyto (jeśli coś się popsuje, tylko tam można znaleźć materiał na naprawdę, to bardzo niebezpieczne). Młyn jest potrzebny nibylandzkim elfom do wyrobu pyłku, dzięki któremu potrafią latać.  

Wyrobem pyłku zajmują się pyłkowo utalentowane elfy, najczęściej rodzaju męskiego, chociaż zdarzają się i piękne elfy obdarzone tym talentem. Pracownicy młyna muszą obchodzić się z pyłkiem bardzo ostrożnie i uważać, żeby nic się nie zmarnowało przy przesypywaniu do specjalnych pojemników. Trzyma się go w baryłkach wysuszonych i wydrążonych wielkich dyń. Każdego dnia, kiedy promienie słońca oświetlają niebo nad Nibylandią, wszyscy członkowie talentu pyłkowego przylatują do młyna, sporządzają listę, zarzucają pełen worek na plecy i ruszają w trasę, by dostarczyć pyłek każdemu elfowi na czas. W Wielkiej Księdze Elfów jest zapisane, ile pyłku należy się każdemu elfowi: „Każdy elf otrzymuje wypełnioną po brzegi filiżankę pyłku, ani mniej, ani więcej”. Ale w naszym elfim młynie nie pracują nie tylko pyłkowe elfy, ale również te, które wyrabiają mąkę. Trzymana jest ona w zupełnie innej części młyna, w wielkich workach. Z młyna korzystają również zbieracze drewna, trzymając w nim drewno na opał do ogrzewania elfich domków.

Plik:PRACOWNIE-MYN-3.png

Obora ; Zamieszkują ją głównie polne myszki, które dostarczają elfom mleczka oraz są bardzo pomocne przy ciągnięciu wozów z ciężkimi rzeczami. Zajmują się nimi elfy zwierzęco utalentowane.

Plik:OBORA.png

Przystanny Potok ; To strumyczek pełen przyjemne chłodnej wody. Znajdziemy tu także mnóstwo malowniczych pomostów oraz tajemnie szemrzących wodospadów. Czasem tryskają nawet małe, ale jakie cudne gejzery.

Plik:PRZYSTAELFWDZI-PRZYSTANNYPOTOK.png
Przystanny Potok, zwany także przez wodno utalentowaną Rani „Czarownym Zakątkiem”, to strumyczek pełen przyjemne chłodnej wody. Znajdziemy tu także mnóstwo malowniczych pomostów oraz tajemnie szemrzących wodospadów. Czasem tryskają nawet małe, ale jakie cudne gejzery, które z przyjemnością nacieszą nie jedno oko. Dookoła rośnie mnóstwo przepięknych roślin i kwiatów oraz słychać śpiew ptaków, a czasem przebiegnie obok jakieś małe zwierzątko, aby pochlipać troszkę świeżutkiej wody. Miło jest po prostu usiąść nad brzegiem, patrzeć przed siebie i rozmyślać. Mnóstwo czasu spędza tutaj właśnie Rani z Mgiełką. Razem bawią się i popisują swoimi zdolnościami. Rani bardzo lubi wieszać się na pnączach i skakać do wody – przecież jako jedyna może pływać. Inne elfy również bardzo często korzystają z wody w potoku. Jedne potrzebują jej by ugotować herbaty czy pysznej zupy, inne aby umyć swoje mieszkanka, a jeszcze inne aby po prostu się świetnie bawić. Urządzają wodne wyścigi na łódeczkach z liści lub brzozowych kanu. Albo zwyczajnie ślizgają się po wodzie. Przystanny Potok jest także bardzo ważny przy produkcji czarodziejskiego pyłku, ponieważ to właśnie, korzystając z prądu wody, zasilany jest młyn do jego produkcji.
Plik:PRZYSTANELFOWTERAZ-PRZYSTANNYPOTOK-2.png

Owocowy Sad ; Bardzo spokojna okolica pełna drzew i krzewów owocowych, a także grządek z warzywami. Elfy owocarskie i ogrodowe hodują tutaj wszystko to, co jest im potrzebne do przetrwania.

Plik:OWOCOWYSAD.png

Kopalnia ; Według przekazów zawartych w Wielkiej Księdze przy każdej pełni księżyca (czyli raz w miesiącu) elfy kopalniano utalentowane schodzą pod ziemię, by poszukiwać użytecznych kamieni, minerałów i żelaza.

Plik:PRZYSTANELFOWTERAZ-KOPALNIA.png
Kopalnia ta to prawdziwy labirynt, składający się tysięcy przejść, schodów i ścieżek. Żeby się w nim nie pogubić wszyscy, którzy pracują w kopalni, zawsze mają przy sobie mapkę.