FANDOM

Uwaga!! Poniżej znajdują się szczegóły dotyczące fabuły lub jej zakończenia.

Profesor Wolfgang Otto Zundapp (w skrócie profesor Z) - drugorzędny antagonista z filmu Auta 2.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Profesor Zundapp jest bardzo inteligentnym i mądrym samochodem, ale również i straszne przebiegłym. Swoją wiedzę wykorzystuje do swoich złych celi. Potrafi dobrze manipulować innymi. Poza tym jest lekko sadystyczny i egoistyczny. Nie zna litości, zrobi wszystko by osiągnąć swój cel.

Wygląd Edytuj

Profesor Z jest turkusowym Zundapp'em Janus. Nosi soczewkę (chociaż jak był młody to nosił okulary. Z przodu ma czerwony znaczek.

Typ czarnego charakteru Edytuj

  • Manipulator,
  • Szalony naukowiec,
  • Gangster,
  • Propagandzista (dyskusyjne, za mocno tego nie widać),
  • Szef gangu,
  • Psychopata,
  • Sadysta.

Historia Edytuj

Młode lata Edytuj

O dzieciństwie Zundappa nie wiadomo w sumie nic, jedyne można się domyślać że bardzo interesował się nauką. Gdy był młody nosił zamiast soczewki okulary. Chciał ukończyć studia. Od zawsze towarzyszył mu pewien podejrzany uśmieszek.

Akcje z Seanem McMissionem Edytuj

Po cytacie Seana ,,Znowu coś kombinujesz profesorku" można wywnioskować że Sean już kiedyś miał do czynienia z profesorem Zundappem. Nie wiadomo jednak do końca kiedy, możliwie jednak że oba postacie są wrogami od bardzo dawna. Również i Sean w filmie traktuje Zundappa jako swojego arcywroga. Również i po tym cytacie można wywnioskować że również przed akcją filmy Auta 2 był przestępcą, jednak nie wiadomo jednak dokładnej czym się zajmował.

Współpraca z baronem Smardz-Rychłem Edytuj

Od jakiegoś czasu profesor Zundapp zaczął współpracować z baronem Smardz-Rychłym. Baron dał mu swoje platformy wiertnicze, które trzymał w tajemnicy przed światem. Wraz z profesorem Z również kierował mafią.

Mafia cytryn Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnej profesor Zundapp zaczął współpracować z głowami rodzin paru rodów cytryn. Na pewno gdy zaczął współpracę z Smardz-Rychłym już miał paru zwolenników wśród wraków.

Dalsze plany odnośnie mafii Edytuj

Profesor Zundapp i baron Smardz-Rychły wpadli na dosyć sprytną intrygę: by osiągnąć jeszcze większą władzę postanowili wykorzystać to że części dla paru modeli nie są już dostępne. Przez tą manipulację więc zrodziła się mafia wraków. By każdy brał ropę naftowej od nich, postanowili obrzydzić jakoś innym pojazdom biopaliwa, czym oczywiście zajął się Smardz-Rychły, organizując Światowe Grand Prix. Profesor Zundapp zaś został na platformie i zajął się przygotowaniami do sabotażu.

Ponowne spotkanie Seana Edytuj

Pewnego dnia w 2011 roku (najprawdopodobniej latem) na platformie wiertniczej zjawił się brytyjski agent Jej Królewskiej Mości- Leland Korba. Dał szybką wiadomość Seanowi o mafii skrywającej się na platformie wiertniczej. Wtedy to nadjechała dwójka bliskich służących profesora Zundappa- Al Scarpetta i Fred Carton i zabili Lelanda zgniatając go w kostkę. Następne na platformie zjawił się Sean. Gdy zobaczył Zundappa rzekł ,,Proszę, stary znajomy". Następne zauważył jak wózek widłowy otwiera pudełko z jakąś kamerą. Pewien Gremlin (Rod ,,Rumak" Spoiler w przebraniu) spytał się profesora Z co to jest. Ten odpowiedział mu że to jest nowa broń. Następne Al z Fredem powiedzieli Zundappowi co zrobili z Lelandem. Wtedy Sean wyjął karabin. Profesor zaśmiał się patrząc na martwego agenta. Wtedy to również zauważył Sean i kazał go pojmać Cytryny goniły McMissiona po platformie aż w końcu ten skoczył do wody i upozorował swoją śmierć. Zundapp myślał że ten zmarł.

Spotkanie Tokio Edytuj

Profesor Zundapp wraz z Al'em Scarpettą, Fredem Cartonem i Rodem Spoilerem (który był wówczas w stroju Gremlina) był na spotkaniu w Tokio. Sean zauważył go i misję powierzył Lilianie Lifting.

Przesłuchane Roda Spoilera Edytuj

W końcu cytryny odkryły że jeden z Gremlinów to w rzeczywistości tajny agent. Pojmały go. Tyler Gremlin napełnił jego bak Olejzyną. Wtedy to nadjechał profesor Zundapp i zaczął mówić czym dokładniej jest Olejzyna. Również próbował wyciągnąć od Roda informacje komu ten dał tajne informacje o baronie Smardz-Rychłym. Agent milczał, lecz profesor domyślił się że Złomkowi i kazał zabić Roda Spoilera.

Wyścig w Tokio Edytuj

Na wyścigu w Tokio Zundapp wydał rozkaz Al'owi Scarpettcie użycia Zabójczej Kamery na jednej z wyścigówek.

Spotkanie w Porto Corsa Edytuj

Profesor Zundapp przybył na spotkanie w Porto Corsa. Gdy Zygzak McQueen poparł Olejzynę, Smardz-Rychły zadzwonił do niego i kazał zabić Zygzaka. Złomek się tym przejął i niechcący zdjął swój kamuflaż. Następne zaczął strzelać. Profesor Zundapp schował się.

Pojmanie Złomka Edytuj

Złe typki pojmały Złomka. Profesor Zundapp kazał ich uwięzić w Big Bentleyu, by mechanizm go rozdrobnił, podobne jak z Lilianą Lifting i Seanem.

Pierwsza próba zabicia Zygzaka Edytuj

Profesor Z kazał Al'owi Scarpettcie i Fredowi Cartonowi w Londynie z wieży Big Bentleya zabić Zygzaka za pomocą Zabójczej Kamery. Jak to powiedziały wraki, zależało mu na tym by Złomek zobaczył egzekucję McQueena. Jednak silnik nie eksplodował Zygzakowi. Ci byli zdziwieni. Przez radio odezwał się do nich lekko oburzony profesor. Ci sami nie wiedzieli co się dzieje, jednak przeszli do plany B: powiedzieli agentom że w pit stopie McQueena jest bomba, po czym odjechali.

Druga próba zabicia Zygzaka Edytuj

Gdy Złomek dotarł do pit stopu McQueena powiedział wszystkim przyjaciołom że gdzieś w pit stopie wraki zamieściły bombę. Wtedy to jednak do Złomka zgłosił się Sean, który oznajmił że to Złomkowi przykręcone bombę, w momencie gdy ci byli nieprzytomni. Akurat wtedy nadjechał Zygzak. Złomek, chcąc go ochronić, odsuwał się od niego. McQueen myślał że ten jest obrażony za ten występ w Tokio i przepraszał goniąc go. W tym czasie profesor miał wcisnąć przycisk detonacji. Na ekranie wyświetliła jednak się informacja że bomba jest poza zasięgiem. Zdenerwowany profesor zaczął co chwilę klikać. Aż w końcu zauważył Lilianę, która wyciągnęła swoje paralizatory. Przestraszony uciekł wybijając szybę i lądując na balonie WGP. Sean kazał Lilianie pomóc Zygzakowi i Złomkowi, sam zaś postanowił złapać swojego głównego wroga.

Próba ucieczki i pojmanie Edytuj

Profesor Zundapp uciekał ulicami Londynu, Podjechał pod rzekę, gdzie czekał na niego Tony Trifull. Jednak z jednego z mostków wyskoczył Sean, po czym liniami złapał Zundappa. Nie chciał pozwolić mu tym razem uciec. Zundapp jednak próbował się jakoś wydostać. Poza tym Tony trzymał ogromny magnes, który przyciągnął wszystkie bronie Seana, a nawet wziął soczewkę Zundappa. Po tym niszczyciel zaczął strzelać do Seana. Profesor miał nadzieję że ten umrze, jednak Sean rzucił na magnes swoje małe bomby z felg. Nastąpiła eksplozja statku, a agent wykorzystując okazję pojmał Zundappa. Następne dał przytargał go na jedną z ulic, gdzie znajdował się Złomek z Zygzakiem i Lilą. Kazał rozbroić mu bombę. Ten jednak zaśmiał się i powiedział że to nie jego głos pasuje. Lila miała go dosyć i użyła na nim paralizatora. Ten stracił przytomność. Jak sama stwierdziła, straszne działał jej na nerwy. Następne gang Zundappa zaatakował Złomka, jednak przyjaciele z Chłodnicy Górskiej ruszyli im na pomoc. Następne Złomek domyślił się że to głos barona Smardz-Rychłego może rozbroić ładunek i że jest on w rzeczywistości przestępcą, a w tym czasie Zundapp został aresztowany.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy Zundappa nie są znane. Wiadomo że wraz z baronem Smardz-Rychłym trafił za kratki. Jego gang jeszcze istniał 9co widać w paru komiksach), jednak już nie miał szefów, przez co nie jedna z cytry zajmowała się drobnymi kradzieżami.

Relacje Edytuj

Sojusznicy/przyjaciele Edytuj

Al Scarpetta i Fred Carton

Al Scarpetta z Fredem Cartonem byli dwójką głównych sługusów Zundappa. Wykonywali każdy jego nie myśląc nawet że robią źle, do końca byli mu wierni.

baron Smardz-Rychły

Profesor Zundapp współpracował z baronem Smardz-Rychłym by osiągnąć swój cel.

Władimir Trunkov, Wiktor Hugo, Tubbs Pacer i J. Curby Gremlin

Czwórka tych gangsterów i szefów swoich mafii połączyła siły z Zundappem. Byli mu wierni i szanowali go.

Tony Trifull

Tony był statkiem niszczycielem pilnującym platform naftowych Zundappa. Być zawsze mu wierny i wobec jego l lojalny. Ślepo mu ufał.

Jego mafia

Z resztą cytryn ze swojego gangu Zundapp miał bardzo dobre relacje. Każdy szanował go i ślepo mu ufał. Nie sprzeciwiał się mu i każdy jego rozkaz wykonywał bez większego zastanowienia się.

Wrogowie Edytuj

Sean McMission

Arcywróg profesora Zundappa. Od lat postacie siebie nienawidziły i miały ze sobą sporo akcji. Jednak dopiero w filmie Auta 2 z pomocą Złomka i Liliany, Sean złapał go.

Złomek

Profesor kazał zniszczyć Al'owi Scarpettcie i Fredowi Cartonowi Złomka gdy dowiedział się że ten ma tajne

informacje o Smardz-Rychłym. Złomek próbował go zrozumieć, lecz potem stwierdził że ten faktyczne jest zły.

Liliana Lifting

Zundapp z Lilianą się nie lubili i próbowali zlikwidować. Lila oburzona na Zundappa poraziła go w Londynie paralizatorem.

królowa Elżbieta II

Auta prawdopodobne nigdy się nie spotkały, jednak były dla siebie wrogami.

Tombak

Nie wiadomo czy Zundapp wiedział kim jest Tombak. Większość aut z mafii Zundappa myślało że Tombak to handlarz części i nie wiedzieli że jest informatorem Seana. Być może podobne było i z Zundappem.

Leland Korba

Postacie były dla siebie wrogami i walczyły ze sobą. Na rozkaz Zundappa Leland został zgnieciony w kostkę.

Rod ,,Rumak" Spoiler

Postacie rywalizowały ze sobą. Zundapp wiedział ze ma tajne informacje o jego gangu. Wiedział również że je

komuś dał i domyślił się że Złomkowi. Kazał na koniec Al'owi Scarpettcie zabić agenta co ten szybko uczynił.

Zygzak McQueen

Postacie się nie lubiły. Zundapp chciał go zabić, co mu się nie udało.

Za kulisami Edytuj

Profesor Zundapp jest animowano-komputerową postacią. W oryginalnej wersji głosu użycza mu Thomas Kretschmann. W polskim w filmie Jan Peszek, zaś w grze komputerowej Mirosław Zbrojewicz. W dubbingu katońskim głosu zaś użycza mu Law Kar-Ying.

Ciekawostki Edytuj

  • Sean McMission w filmie zawsze mówi do niego pełnym nazwiskiem. Jednak w grze, mówi do niego po prostu ,,profesorze Z".
  • Parę słów wypowiada po niemiecku.
  • Zamiast Freda Cartona, jednego z jego głównych służących, w pierwszym scenariuszu miał być Tombak.
  • W usuniętej scenie baron Smardz-Rychły dał mu bombę by ten umieścił ją w silniku Złomka.
  • Jest lekko podobny do imperatora Palpatine'a: obaj chcą przejąć władzę. Ich plany przez lata się powiadają, jednak na koniec zostają pokonani. Obaj również są sprytni i przebiegli oraz inteligentny co pomaga im w zdobywaniu swoich celów.
  • Niewykluczone że jest wzorowany na Ernscie Stavro Blofeldzie- jednego z głównych antagonistów z serii o Jamsie Bondzie.
  • Ulubionym czarnym charakterem z franczyzy Auta przez większość fanów jest Marek Marucha, a zaraz po nim jest właśnie profesor Z.
  • Pomimo iż profesor Zundapp wydaje się być antagonistom drugorzędnym, a głównym baron Smardz-Rychły, to Zundapp jest o wiele bardziej wykształcony od Smardz-Rychłego. Umie również manipulować sobie innymi pojazdami. Również jest o wiele bardziej doświadczony jeśli chodzi o przestępstwa. Poza tym niewykluczone poza tym że współpracuje z baronem, tylko po to by osiągnąć jakieś swoje cele.

Galeria Edytuj

Cytaty: Edytuj

,,Wybiła godzina"- profesor Zundapp do Al'a Scarpetty mówi by użył Zabójczej Kamery.

,,Amerykański szpion!"- profesor Z w kasynie, gdy Złomek przypadkowo się zdemaskował.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki