FANDOM

Piorun - tytułowy bohater. Na początku filmu wierzy, że ma super moce, jednak w trakcie trwania filmu z gwiazdy przemienia się w zwykłego psa do towarzystwa.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Piorun jest dosyć upartym psem, na początku wierzącym w super moce. Dzięki pomocy Marleny - bezdomnego kota i Atylli, chomika uzależnionego od telewizji uwierzy, że by być superbohaterem nie potrzeba super mocy.

Wygląd Edytuj

Piorun jest białym psem z brązowymi tęczówkami. W filmie występuje z ciemnobrązową obrożą i czarnym piorunem na prawym boku, który z czasem zanika w wyniku podróży.

Historia Edytuj

Piorun jest aktorem filmowym - gra super-psa o niezwykłych mocach. W akcji owego serialu ojciec Penny, chcąc obronić córkę mutuje jej psa - Pioruna. Ten otrzymuje super moce i czarną błyskawicę na sierści. Po tym wydarzeniu ojciec zostaje porwany przez Doktora Zło. Penny musi go uratować, a asystować przy tym ma jej pies Piorun. Na końcu akcji serialu wywołują pożar w fabryce doktora. Obrażenia, które odniosła właścicielka są tak wielkie, iż otrzymuje nową twarz. W czasie kręcenia serialu Piorun ucieka chcąc ratować Penny myśląc, że została uprowadzona, w trakcie jego akcji ratunkowej wpada do pudła i zostaje wysłany do Nowego Jorku.Po pewnym czasie ląduje głową między stalowymi prętami płotu, a gołębie które pomogły mu wyjść, po usłyszeniu od Pioruna, że szuka on kota, nasyłają go na Marlenę, kocicę ściągającą haracz od gołębi w zamian za ochronę. Piorun przygwożdża ją do śmietnika, a następnie każe jej powiedzieć, gdzie jest jego właścicielka. Kocica, nie wiedząc o co chodzi, nie może udzielić mu odpowiedzi, wobec czego pies zaciąga ją na wiadukt nad ruchliwą ulicą i grozi jej zrzuceniem. Kocica przerażona usiłuje coś wymyślić, czym tylko nudzi psa, który ma zamiar zrzucić ją na dół. Marlena zauważa wtedy na jego obroży adres Hollywood i mówi mu, że jeśli ją puści, to ona pokaże mu gdzie jest jego pani. Zaprowadziła go do śmietnika, skąd wygrzebała mapę firmy od gofrów. Na mapie tej pokazała mu Hollywood, a pies kazał jej ruszyć razem z nim. Kocica próbowała odmówić, jednak pod wpływem agresywnej nuty w głosie Pioruna zgodziła się. Piorun podstępem zdobył środek transportu i ruszyli w drogę. W trakcie jazdy Marlena próbowała ogłuszyć Pioruna kijem baseball'owym, jednak zachwiała się i zrzuciła na psa pudło pełne styropianu. Pies przerażony uznał pojazd za skażony i wyskoczył z niego ciągnąc za sobą przywiązaną do swojej obroży Marlenę. Po upadku pierwszy raz zaczął krwawić, a Marlena zauważając kawałek styropianu, postanowiła przestraszyć Pioruna. Jednak pies podstępem odrzucił styropian z łapy kocicy i unieruchomił ją. Kiedy ją puścił poczuł, po raz pierwszy w życiu, głód. Przerażony nowym odczuciem pies żąda od kota wyjaśnień, co ta mu wszczepiła. Gdy kotka wyjaśnia mu, że jest po prostu głodny, ten natychmiast żąda antidotum. Marlena prowadzi go na kemping i pokazuje jedzenie, po czym każe mu iść i żebrać. Piorun jednak czuje się obużony tą propozycją, jednak ulega pod wpływem Matyldy. Kocica uczy go, jak należy żebrać, a następnie zdobywają jedzenie. Podczas jednej z prób wyżebrania jedzenia, zauważa ich chomik Atylla. Natychmiast poznaje gwiazdę swojego ulubionego serialu i prosi go o możliwość dołączenia do niego. Po krótkiej inicjacji pies przyjmuje go, co zaskoczyło Marlenę, która zaoponowała temu pomysłowi. Atylla pokazuje im nowy środek transportu, jakim był pociąg. Piorun szykuje się do skoku z wiaduktu na pojazd, a Matylda usiłuje uciec, co się nie udaje, ponieważ była przywiązana do psa smyczą. Gdy chomik usiłuje ją uspokoić mówiąc, że on zawsze tak robi w "magicznym pudełku", ta rozumie wreszcie, czemu Piorun tak się zachowuje i usiłuje go odciągnąć od skoku. Za późno jednak, pies skoczył trzymając w pysku linę, po czym spada na dach pociągu razem z Atyllą. Matylda spada na drabinę przytwierdzoną z tyły pociągu i każe Piorunowi iść, nazywając go wariatem. Piorun razem z Matyldą spadają wraz z odczepiającą się drabiną, co spowodowało sytuację, w której Piorun o mało nie zginął. Ostatecznie jednak spadają z pociągu, po czym Matylda wspina się na drzewo i odmawia zejścia. Atylla ruszył po drabinę, a Piorun usiłował użyć "super głosu" żeby zrzucić stamtąd kota. Nie udaje mu się jednak, a szczekaniem zwrócił na siebie uwagę hycla, który złapał go i Matyldę i ruszył z nimi do schroniska. Wtedy wrócił Atylla który, widząc odjeżdżający pojazd rusza za nim. W trakcie jazdy Piorun usiłuje wyważyć drzwi, co mu się nie udaje. Samochód musi zatrzymać się na stacji benzynowej, a wtedy Atylla wchodzi na dach i po chwili otwiera drzwi od klatki Pioruna. Pies, myśląc, że to on wyważył drzwi, zaczyna się cieszyć z powrotu mocy, jednak Atylla mówi mu, że to on otworzył drzwi. Piorun otrzymał w ten sposób poznanie tego, że tak naprawdę nie ma super mocy i załamuje się mówiąc, że nie da rady uwolnić Matyldy. Chomik jednak podnosi go na duchu i namawia do ratowania kocicy. Razem udaje im się to zrobić, po czym ruszają w trójkę w dalszą trasę. W drodze Matylda uczy go jak być zwykłym psem, a następnie proponuje mu zostać w miejscu, gdzie zrobiła im schronienie. Pies odmawia mówiąc że musi iść do jego pani, a Matylda pokazuje mu bilboard serialu w którym pies występował. Pies jednak nie zraża się tym, że jego pani jest aktorką i mówi, że go kocha. Matylda wyjawia wtedy, że ludzie kiedyś też byli jej właścicielami, po czym porzucili ją, a także to, że wycieli jej pazury. Piorun rusza dalej sam do Hollywood. Gdy dojeżdża na miejsce znajduje Penny, ale ta przytula innego psa wyglądającego jak on. Załamany pies odchodzi nie wiedząc, że to była tylko próba do serialu, i że Penny strasznie tęskni. Zauważa to jednak Matylda, która pod wpływem Atylli ruszyła za Piorunem. Gdy go spotyka mówi mu, że widziała jak Penny tęski i że się myliła w stosunku do niej. Piorun mówi jej wtedy, żeby była cicho i nasłuchuje. Zaniepokojona Matylda pyta się Pioruna co się dzieje, a ten odpowiedział jej zaniepokojony jednym słowem "Penny".Pies rusza w stronę hali filmowej, która zaczęła płonąć z powodu jednego z psów grających zamiast niego. Piorun rusza do swojej pani, a następnie, dzięki wentylacji, ratuje jej życie. Potem widzimy Pioruna w domu Penny na wsi, gdzie żyje jako normalny pies razem z Penny, jej rodziną, Matyldą i Atyllą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki