FANDOM

Matka Quasimoda trzecioplanowa postać z filmu Dzwonnik z Notre Dame.

Biografia: Edytuj

Wygląd: Edytuj

Miała ona brązowo-ciemne włosy, fioletowy płaszcz i czarne buty. Miała na sobie również biżuterię

Historia: Edytuj

Matka Quasimoda była Cyganka. Była ona prześladowana przez Frolla i przez niego zmarła.

Dzwonnik z Notre Dame Edytuj

Przypłynęła łódkom. Cyganie zostali pojmani przez Frolla. Ta zaczęła uciekać trzymają swoje dziecko. Zapukała do jednego z domu prosząc o azyl, jednak nikt nie otworzył drzwi. Zaczęła uciekać dalej. Została kopnięta przez Frolla przewróciła się i zmarła. Nadszedł ksiądz i powiedział że skoro Frollo zabił jego matkę, sam musi wychować Quasimoda. Klaudiusz kłamał że matka porzuciła go. Kłamstwa Frolla wychodzą jednak na jaw.

Dzwonnik z Notre Dame Edytuj

Matka Quasimoda pojawiła się przez chwilę na początku. Była ścigana przez Frolla.Ten przypadkiem zabił ją i przez to musiał wychować jej dziecko.

Za kulisami: Edytuj

Matka Quasimodo była animowaną postacią która zadebiutowała w filmie Dzwonnik z Notre Dame. Głosu w angielskiej wersji użyczyła jej Mary Kay Bergman, zaś w polskim dubbingu Jolanta Nowicka.

Różnice pomiędzy książką a filmem Edytuj

W książce matka Quasimoda nie została zabita przez Frolla. Nie była po prostu w stanie wychowywać swojego syna i przez to podrzuciła go pewnej kobiecie. Ta kobieta zaś dała to dziecko kardynałowi, a ten po egzorcyzmach oddał je do katedry Notre Dame gdzie zaopiekował się nim Frollo.

Ciekawostki: Edytuj