FANDOM

Matka Bambiego - była łanią, partnerką Wielkiego Księcia Lasu. Na początku filmu rodzi syna Bambiego, małego księcia, którego wychowuje do swojej śmierci. Miała przyjaciółki Enę i Menę. Jej imię jest nieznane.

Wygląd Edytuj

Matka Bambiego była samicą mulaka białoogonowego o smukłej sylwetce. Miała jasnobrązową sierść z ciemniejszą pręgą na grzbiecie. Jej podbrzusze, obwódki oczu oraz pysk były kremowe, a oczy pomarańczowe.

Osobowość Edytuj

Była miła, mądra i cierpliwa, choć czasem mogła się wydawać surowa. Kochała swojego syna i chroniła go przed niebezpieczeństwami.

Historia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Niezbyt wiele wiadomo o jej przeszłości, poza tym że spotkała swojego męża, Wielkiego Księcia, w bardzo młodym wieku oraz że przyjaźniła się z Meną.

Bambi Edytuj

Film rozpoczyna się chwilę po narodzinach jej syna Bambiego. Matka uczy go o prawach lasu i ostrzega przed niebezpieczeństwami ze strony ludzi. Ona i jej syn ciężko znoszą zimę, kiedy brakuje pożywienia w lesie. Z tego powodu są zmuszeni do wyjścia na otwartą przestrzeń, gdzie znajdują skrawek trawy na łące i zaczynają się paść. Wtedy łania wyczuwa niebezpieczeństwo i każe synowi jak najszybciej uciekać do lasu, a sama biegnie z tyłu. Słychać strzały, lecz ona każe mu biec i nie oglądać się. Po kolejnych strzałach Bambi bezpiecznie wraca do schronienia, ale jego matka nie wraca. Zaczyna jej wołać i poszukiwać - bezskutecznie. Wielki Książę znajduje jelonka i mówi mu, że jego mama już nie wróci.

Bambi 2 Edytuj

Pojawia się tylko we śnie Bambiego, pocieszając go i mówiąc, że zawsze z nim będzie, nawet gdy jej nie widzi. Po przebudzeniu jelonkowi wydaje się, że nadal słyszy jej głos - niestety była to pułapka zastawiona przez ludzi. Potem pyta się Księcia, czy ona kiedykolwiek wróci, a on odpowiada, że nie.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie Bambi miał wrócić do swojej matki po tym, jak została postrzelona i znaleźć jej martwe ciało. Pomysł ten został odrzucony, ponieważ byłoby to zbyt mroczne i makabryczne. Mimo to, śmierć matki Bambiego jest uważana za jedną z najbardziej wstrząsających scen w filmach Disneya.
  • W filmie Miecz w kamieniu Kay poluje na jelenia wyglądającego bardzo podobnie do niej.
  • W Księdze Dżungli Sher Khan śledzi łanię, która bardzo ją przypomina.
  • Jest podobna do matki Toda z filmu Lis i Pies oraz Mufasy z Króla Lwa - wszystkie te postacie uczą swoje dzieci o życiu i giną, gdy te są w młodym wieku. Wszystkie są zabite przez złych bohaterów (ludzi i Skazę). Ponadto zarówno Mufasa, jak i matka Bambiego pojawiają się w snach ich synów w kontynuacjach filmów.
  • Przypomina też trochę Coral z Gdzie jest Nemo? oraz królową Atenę z Małej Syrenki 3.
  • Jest widoczna w filmie Kto wrobił królika Rogera? wraz z wieloma innymi postaciami Disneya.
  • W scenie otwierającej film Piękna i Bestia widać pasącą się łanię, która wygląda tak jak ona.
  • W krótkometrażówce Toy Story: Zestaw Pomniejszony jedna z porzuconych zabawek też wykazuje podobieństwo do niej.
  • Istnieje teoria, że Gaston był myśliwym, który ją zabił.