FANDOM

Plik:Tangled.2010.PLDUB.BDRiP.XViD-PSiG 278 0001.jpg

Długie, kilkudziesięciometrowe włosy Roszpunki zaskakują nie tylko swoją nieprawdopodobną długością. Posidają one magiczną, wyjątkową moc... Roszpunka posiadała ten dar odkąd się urodziła. Miało to związek z wywarem z Magicznego Kwiatu, który wypiła mająca właśnie urodzić królowa, gdy ciężko zachorowała. 

Włosy okazywały swoją moc po zaśpiewaniu zaklęcia . Zaczynały one wtedy świecić. To właśie dla magii włosów Roszpunki, Gertruda porwałą małą księżniczkę. Chciała ona bowiem po wieczość zatrzymać młodość i urodę. Za każdym razem, gdy Getruda rozczesywała Roszpunce włosy, dziewczyna śpiewałą piosenkę, a wtedy jej "matka" młodniała. 

Plik:Rapunzel's magical hair4.PNG

Jednak to nie jedyna umiejętność, którą dzięki włosom posiadała Roszpunka. Magia zawarta w jej długich, blond włosach mogła również goic rany, zarówno te większe, jak i mniejsze. Gdy Flynn skaleczył się w rękę, Roszpunka owinęła jego ranę włosami, zaśpiewała zaklęcie, a po draśnięciu nie pozostało nawet śladu. 

Plik:Rapunzel's bron hair.jpg
Jedynym kłopotem w posiadaniu magiczych włosów było, to, że nie wolno było ich obcinać. Przekonała się o tym Gertruda, która zanim porwała małą Roszpunkę, chciała jedynie obciąć jeden kosmyk jej włosów. Jedak po jego obcięciu, odcięty kosmyk, jak i jego część, która pozostał na głwoie Roszpunki zrobił się brązowy i stracił swoją magiczną moc...