FANDOM

Plik:Tangled.2010.PLDUB.BDRiP.XViD-PSiG 278 0001.jpg

Długie, kilkudziesięciometrowe włosy Roszpunki zaskakują nie tylko swoją nieprawdopodobną długością. Posidają one magiczną, wyjątkową moc... Roszpunka posiadała ten dar odkąd się urodziła. Miało to związek z wywarem z Magicznego Kwiatu, który wypiła mająca właśnie urodzić królowa, gdy ciężko zachorowała. 

Włosy okazywały swoją moc po zaśpiewaniu zaklęcia. Zaczynały one wtedy świecić. To właśnie dla magii włosów Roszpunki, Gertruda porwałą małą księżniczkę. Chciała ona bowiem po wieczość zatrzymać młodość i urodę. Za każdym razem, gdy Getruda rozczesywała Roszpunce włosy, dziewczyna śpiewałą piosenkę, a wtedy jej "matka" młodniała. 

Plik:Rapunzel's magical hair4.PNG

Jednak to nie jedyna umiejętność, którą dzięki włosom posiadała Roszpunka. Magia zawarta w jej długich, blond włosach mogła również goić rany, zarówno te większe, jak i mniejsze. Gdy Flynn skaleczył się w rękę, Roszpunka owinęła jego ranę włosami, zaśpiewała zaklęcie, a po draśnięciu nie pozostało nawet śladu. 

Plik:Rapunzel's bron hair.jpg
Jedynym kłopotem w posiadaniu magiczych włosów było, to, że nie wolno było ich obcinać. Przekonała się o tym Gertruda, która zanim porwała małą Roszpunkę, chciała jedynie obciąć jeden kosmyk jej włosów. Jedak po jego obcięciu, odcięty kosmyk, jak i jego część, która pozostał na głwoie Roszpunki zrobił się brązowy i stracił swoją magiczną moc...