FANDOM

Madoa - to samica hieny cętkowanej, postać z serialu Lwia Straż. Jest siostrą Jasiri i członkinią jej klanu. Wystąpiła w odcinku "Lions of the Outlands".

Wygląd Edytuj

Madoa jest mniej więcej tych samych rozmiarów co Jasiri. Jej sierść jest szara z fioletowym odcieniem. Ciemne pręgi i cętki biegną wzdłuż jej grzbietu. Hiena posiada także charakterystyczne trzy cętki na czole. Sierść na jej łapach i uszach jest ciemnofioletowa, a podbrzusze beżowe.

Podobnie jak Jasiri, Madoa ma ciemną grzywę z jaśniejszymi pasemkami, lecz układa się ona nieco inaczej. Ma brązowe oczy i wyraźnie widoczne kobiece rzęsy.

Osobowość Edytuj

Madoa jest raczej uważną i sceptyczną hieną, która początkowo wątpi, że lwy i hieny mogą być przyjaciółmi. Potrafi jednak przyznać się do błędu i jest zadowolona, gdy widzi swoją siostrę szczęśliwą. Jest także ukazana jako bardzo czuła i opiekuńcza hiena, która często stawia potrzeby młodych ponad swoimi.

Rola w serialu Edytuj

Lions of the Outlands Edytuj

Madoa bawi się z małymi hienami - Tunu i Wemą, gdy przychodzą do niej Jasiri z Kionem. Hiena cieszy się ze spotkania z siostrą, lecz jest zaskoczona, widząc że ona mówiła prawdę, gdy twierdziła, że przyjaźni się z lwem. Jasiri przedstawia jej Kiona, a Madoa, choć lekko zdenerwowana, odpowiada mu przyjaźnie. Gdy Kion zauważa dwie małe hieny, próbuje się z nimi przywitać, lecz one boją się go. Madoa tłumaczy, że one znały dotąd tylko złe lwy, jak te, które zabrały wodopój jej klanowi. Lewek zapewnia, że rozwiąże ten problem. Madoa liczy na to, ponieważ młode potrzebują wody.

Później, gdy wodopój wrócił w posiadanie klanu, Madoa wraz z innymi hienami odpoczywa przy wodzie. Przyznaje, że miała swoje wątpliwości, lecz jest zadowolona, że Kion jest przyjacielem Jasiri. Małe hieny znowu podchodzą do lewka z ciekawością, lecz po chwili uciekają, co rozśmiesza Madoę.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest jedyną potwierdzoną członkinią rodziny Jasiri.
  • Nie wiadomo, czy Tunu i Wema są z nią spokrewnione.
  • Słowo "madoa" znaczy "cętki" w języku suahili.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki