FANDOM

Lyra Erso postać z serii Gwiezdne Wojny.

Historia: Edytuj

Młode lata Edytuj

Lyra urodziła się na Aria Prime w 47 BBY. W 29 BBY studiowała na Uniwersytecie Rudriga, a trzy lata później kierowała zespołem badaczy na Espinarze, gdzie odkryto kompleks jaskiń, w którym mogły kryć się rzadkie kryształy. Poznała przy tym innego naukowca- Galena Erso, który prowadził własną ekspedycję. W 25 BBY pobrali się. Podczas wojen klonów na planecie Valt urodziła się im córka- Jyn.

Praca dla Imperium Edytuj

Po wojnach klonów rodzina przeniosła się na Coruscant, gdzie Galen miał pracować dla Imperium. Lyra przez cały ten czas badała historię Zakonu Jedi, choć imperialni krzywo na to patrzyli. Nie ufała poza tym Orsonowi Krennicowi- dyrektorowi Gwiazdy Śmierci. W 17 BBY rodzina uciekła na planetę Lah'mu przy pomocy Saw Garrery.

Śmierć Edytuj

Rodzina była poszukiwana przez Imperium. W końcu Krennic odnalazł rodzinę. Lyra wraz z córką pobiegły do Saw Garrery, do jego kryjówki. Lyra jednak się rozmyśliła i postanowiła pomóc mężowi, dając Jyn wisiorek z kryształem kyber i kazała jej uciekać, a sama poszła pomóc Galenowi. Wyjęła blaster i kazała Krennicowi odejść. Dygnitarz zdziwił się na jej widok, bo Galen powiedział że umarła. Następne Lyra strzeliła w Orsona. Szturmowcy śmierci zastrzelili ją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki