FANDOM

Luigi jedna z głównych postaci w franczyzie Auta.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

  • miły,
  • pomocny,
  • pracowity,
  • pomysłowy,
  • przyjacielski,
  • sympatyczny,
  • wrażliwy,
  • odważny,
  • tchórzliwy (czasami),
  • z tzw. charakterkiem.

Wygląd Edytuj

Luigi jest żółtym Fiatem 500 z lat 50. Jego czarny szyberdach przypomina włosy. Luigi po bokach ma srebrne lusterka. Z przodu po obu stronach ma małe reflektory, a nad nimi ma większe. Nad ustami ma coś w stylu wąsów. Luigi ma brązowy kolor oczu.

Historia Edytuj

Luigi jest żółtym Fiatem 500 pochodzącym z małego włoskiego miasteczka Carsoli, który w poszukiwaniu pracy, wraz ze swoim kuzynem wózkiem widłowym imieniem Guido przypłynął do USA w poszukiwaniu pracy. Luigi z Guidem wcześniej pracowali w sklepie wujka Topolino. Ten nauczył ich wielu cennych rzeczy. Gdy Luigi z guidem byli na statku Guido z kół ratunkowych wybudował wieżę co dało pomysł Luigiemu by zbudować taką pod swoim sklepem, tylko że z opon. Gdy przypłynęli do USA jednak nie szło im tak łatwo. Wieża ta zawsze się rozpadała i ze względu na bezpieczeństwo straż pożarna zabroniła im jej robić. Jednak przyjaciele nie poddali się łatwo i po paru nie udanych próbach postanowili pojechać do Chłodnicy Górskiej. Tam załóżyli sklep Casa Della Tires i zbudowali wieżę która na oczach wójta Hudsona, Gieni i Edka się rozpadła. Ci jednak zaoferowali pomoc. Motto Lugiego brzmi: ,,Skoro i tak jeździmy po tym świecie, to czemu nie mamy wyglądać ładne?". Auta w sklepie Luigiego nie muszą wybierać swoich opon, jednak wybierają to co im się podoba. Dodatkowo Luigi oferuje największy wybór opon na wschód od Missipi. Jego zakład jest również znany z miłej i szybkiej obsługi. Luigi interesuje się Ferrari. Gdy Zygzak McQueen przybył do Chłodnicy Górskiej, jakiś czas później Luigi i Guido stali się członkami jego pit stopu.

Za kulisami Edytuj

Luigi zadebiutował w komputerowo-animowanym filmie Pixara pt. Auta. Głosu w większości produktów w angielskiej wersji podłożył mu Tony Shalhoub, zaś w grze Disney INFINITY głosu Luigiemu użyczył brat pana Tony'ego- Michael Shalhoub. W polskiej wersji głosu Lugiemu użycza Artur Barciś, w tureckiej Sezai Aydin, zaś we włoskiej Marco Della Noce.

Ciekawostki Edytuj

  • W serii Auta Star Wars, przebrany jest za C-3PO.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Auta
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Media:
Postacie:

Miejsca:
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki