FANDOM

Kuzco to cesarz państwa, zakochany w Malinie. Na czas ukończenia cesarskiej Akademii Kuzcańskiej jest odcięty od skarbca, nad czym ubolewa. Jest naiwny i próżny. Nie lubi "wiejskiego" życia, bo jako dziecko przywykł do cesarskiego trybu życia i hordy sługów, którzy byli na każde jego zawołanie. Nie ma dobrych wyników w nauce, ledwo zalicza kolejne zadania. Kuzco mieszka z rodziną Pachy. Jest głównym bohaterem "Nowej szkoły króla".

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Kuzco jest przedstawiany w serii jako bardzo zarozumiały i kapryśny chłopak, twierdzący że jest lepszy od innych bo jest "cesarzem". Później nieco mu to przechodzi.

Wygląd Edytuj

Kuzco jest szczupłym, wysokim chłopakiem o długich, czarnych włosach. Ma czarne oczy i nosi turkusowe, owalne kolczyki. Jego cera jest ciemna. 

Umiejętności Edytuj

Kuzco dobrze tańczy, co ukazuje się w wielu odcinkach, m.in. "Dziób tukana", "Kuzco gwiazdą rocka", czy odcinku świątecznym. Jest autorem tańca "Kuzco mambo".

Relacje Edytuj

Malina Edytuj

Kuzco podkochuje się w Malinie . Czasem zdarza się mu powiedzieć (lub zrobić) przy niej coś niewłaściwego, ale Malina i tak go lubi. W odcinku "Musical" Kuzco całuje Malinę w policzek, a w odc. świątecznym - w usta,

Yzma Edytuj

Yzma kiedyś była doradczynią Kuzco, jednak straciła posadę z powodu nadużywania władzy. Próbuje przeszkodzić Kuzco w ukończeniu szkoły i chce zostać cesarzową. 

Kronk Edytuj

Kronk uczy się w szkole razem z Kuzco. Kronk pomaga Yzmie w zostaniu cesarzową. Jednak przyjaźnią się. W odcinku "Mój najlepszy przyjaciel" Kuzco napisał w swoim wypracowaniu, że jego najlepszymi przyjaciółmi są Malina i Kronk.

Waldek Edytuj

Waldek to wiewiórka, przyjaciel i korepetytor (z języka wiewiórskiego) Kuzco. Kuzco najpierw nie przepadał z Waldkiem, ale potem go polubił. Czasem sobie dokuczają, ale są przyjaciółmi.

Pacha Edytuj

Pacha to przyjaciel Kuzco. Kuzco mieszka u niego, gdyż na czas ukończenia szkoły nie może mieszkać w pałacu. Bardzo się lubią, choć czasami Kuzco ma dosyć Pachy, bo ten ciągle go poucza.

Odcinki Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Mam prośbę do pani, a brzmi ona tak – nie gadaj, nie gadaj, bo trafi mnie szlag!
  • Stara, aż mózg się marszczy.
  • Ej, Malina! Super-ekstra-sztuka.
  • Dacie jeszcze raz te literki?
  • Lama mi zjadła pracę domową.
  • Kawo mówi dziko. Dziko bez gramatyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki