FANDOM

Książę Jan ( w oryginalnej wersji Prince John) główny antagonista w filmie Robin Hood.

Opis Edytuj

Osobowość: Edytuj

Książę Jan był osobą bardzo chciwą, ale nie za inteligentną.

Historia (kanon animowany) Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Dzieciństwo księcia Jana nie było za wesołe. Jego matka- królowa Eleonor bardziej kochała jego starszego brata- króla Ryszarda, a właściwie częściej i chętnej spędzała z nim czas, niż z Janem. To sprawiło że Jan stwierdził że ta go nie kocha, co odbiło się źle na jego psychice.

Wysłane brata na krucjatę i zdobycie władzy Edytuj

Książę Jan, by zdobyć władzę, zrobił swojemu bratu pranie mózgu i wysłał go na krucjatę. Przez to też zdobył władzę. Nakładał on na mieszkańców bardzo duże podatki.

Walka z Robin Hoodem Edytuj

Oczywiście Robin Hood pomagał biednym, co przeszkadzało Janowi. Gdy książę z Sir Sykiem przejeżdżali przez las, Robin Hood z Małym Johnem przebrali się za Cyganki. Sprytem okradli Jana, przez co ten wpadł w złość.

Konkurs łuczniczy Edytuj

Książę Jan by pojmać Robin Hooda zorganizował konkurs łucznicy. Wiedział albowiem że Robin Hood się do niego zgłosi. Jednak Mały John, gdy Jan kazał zabić Robin Hooda, kazał mu go wypuścić, grożąc mu. Wtedy stoczyła się bitwa.

Uwolnienie biednych Edytuj

Książę Jan zwyższył cenę podatków. Ci przez to że nie płacili, trafiali do lochu. Robin Hood postanowił ich uwolnić i zabrać Janowi ich majątek. Książę Jan wtedy spał, jednak obudził się, co nie było przyjemną sytuacją dla Robin Hooda.

Areszt Edytuj

Gdy król Ryszard wrócił z krucjaty, kazał pojmać swojego brata Jana.

Za kulisami Edytuj

Książę Jan zadebiutował w filmie aktorskim z 1952 roku. W jego rolę wcielił się Hubert Gregg. Książę Jan pojawił się również w animowanej adaptacji z 1973 roku jako antropomorficzny lew. Głosu w angielskiej i niemieckiej wersji użyczył mu Peter Ustinov. W Cafe Myszka głosu użycza mu Kevin Michael Richardson. W polskim dubbingu głosu księciu Janowi podkłada Jan Peszek.

Ciekawostki Edytuj

  • Książę Jan na którym ten filmowy jest wzorowany miał zupełne inny charakter.
  • Peter Ustinov- aktor który podłożył mu głosu w oryginalnej wersji podłożył również głosu jemu bratu królowi Ryszardowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki