FANDOM

Kenneth Donald Rogers (ur. 21 sierpnia 1938 w Houston) – amerykański aktor, piosenkarz, kompozytor, autor tekstów piosenek, a także fotograf krajobrazów.

Debiutował w połowie lat 50. XX wieku w grupie The First Edition. W drugiej połowie lat 60. zdobył popularność jako wykonawca i autor piosenek country. Kilkakrotny laureat nagrody Grammy (1977, 1979, 1987). Światową sławę zdobył w połowie lat 70. lansując m.in. przebój "Lucille". Zagrał kilka ról filmowych, opublikował wspomnienia: Making It with Music (1977). W 1985 roku wziął udział, razem z artystami Stanów Zjednoczonych, w nagraniu piosenki "We Are the World" skomponowanej przez Michaela Jacksona i Lionela Richiego, by zebrać fundusze na walkę z głodem w Etiopii, spowodowanym suszą w latach 1984/1985.

Gościnnie zagrał samego siebie w odcinku czwartego sezonu programu The Muppet Show.

Ostatni koncert Rogers dał 25 października 2017 roku w Bridgestone Arena, gdzie śpiewał z taki gwiazdami jak: Linda Davis, Elle King, Little Big Town, Lionel Richie, Billy Currington, Lee Greenwood, The Flaming Lips, The Oak Ridge Boys, Justin Moore, Travis Tritt, The Judds, Kris Kristofferson, Alison Krauss, Chris Stapleton, Lady Antebellum, Idina Menzel, Crystal Gayle, Reba McEntire i Jamey Johnson.

Disneyowskie role Edytuj

Programy Edytuj

Filmy Edytuj

Wykonanie piosenek Edytuj

Filmy Edytuj