FANDOM

Szablon:Infobox miejsca/przedmiotu Kamienny krąg - miejsce w Zaczarowanym Lesie, o którym wspomina Dziennik 1. Wymawiając w nim najgłębszą inkantację można przywołać wejście na polanę jednorożców.

Historia Edytuj

"The Last Mabelcorn" Mabel wraz z przyjaciółkami udają się na wyprawę po włos jednorożca, niezbędnego do rzucenia zaklęcia ochronnego. Podążając za wskazówkami zawartymi w dzienniku wujka trafiają do kamiennego kręgu w zaczarowanym lesie. Grenda wymawia w nim najgłębszą inkantację, co przywołuje wejście na polane jednorożców.

Wygląd Edytuj

Kamienny krąg to polana otoczona kamieniami podobnymi do tych z Stonehenge i runicznymi. Porasta ją soczyście zielona murawa i kwiaty.

WystąpieniaEdytuj

Sezon 2Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kamienne kręgi, w różnych formach, występują w wielu kulturach. Uważa się je za miejsca magiczne, święte i bramy do przystających światów. W pobliżu kamiennych kręgów miały też rosnąć różnego rodzaju ziela czarodziejskie i pojawiać się duchy.
  • W Polsce, chociaż stricte kamienne kręgi nie występują, mamy ich odpowiednik - tzw. czarcie kręgi. Czarcie kręgi to grzyby (przeważnie muchomory i pokrewne) rosnące niemal w idealnym kręgu. Oczywiście są uważane za magiczne na niemal całym świecie, ale kraje słowiańskie przypisują im większą moc.

Szablon:Miejsca

Więcej z Fandomu

Losowa wiki