FANDOM

Kaczor Donald - Bohater klasycznych animacji oraz komiksów Disneya.

Opis

Wygląd

Kaczor Donald to biały kaczor. Posiada ręce zamiast skrzydeł. Nosi niebieską lub czarną koszulkę, z dwoma guzikami oraz czarną albo czerwoną muszkę. Ma biały/niebieski beret.
DonaldOnDuckTales
Kaczor donald
Donald6

Donald w komiksach

Osobowość

Kaczor Donald jest prawdopodobnie najbarwniejszą postacią z wszystkich postaci animowanych. Głównymi cechami charakteru są pozytywne podejście do życia i krótki temperament. Donald jest nadpobudliwy i gwałtowny, łatwo wpada w gniew, nie lubi gdy coś nie idzie po jego myśli. Często staje się to dla niego źródłem wielu kłopotów. Donald ma też duże problemy z zazdrością, zwłaszcza wtedy gdy został potraktowany niesprawiedliwie. Jest trochę przewrażliwiony na punkcie swojej osoby, nie znosi żadnej krytyki. Ważną cechą jego osobowości jest jednak również jego niezłomny charakter i upór w dążeniu do celu. Kiedy postanowi sobie że coś osiągnie, wytrwale do tego dąży, często posuwając się do ekstremalnych rozwiązań. Mimo to często jest uznawany (przynajmniej przez niektóre osoby) za lenia, faktem jest że zdarzają mu się dni w których nie chce mu się nic robić. Tak naprawdę jednak większość swoich obowiązków traktuje profesjonalnie, kiedy już w coś się angażuje, oddaje się temu całym sercem i nigdy nie pozostawia zadanie niedokończonego. Donald ma również duże skłonności do użalania się nad sobą i tromtadracji. Często wyolbrzymia bądź nawet zupełnie nagina rzeczywistość, by przedstawić siebie w o wiele lepszym świetle, co świadczy również o tym że jest bardzo zakompleksiony. Mimo że zarówno wiele osób z jego otoczenia jak i on sam uważają go za osobę pozbawioną jakichkolwiek umiejętności, w rzeczywistości Donald ma wiele talentów (jest dobrym pilotem, kucharzem, jest pomysłowy, ma bardzo rozwinięte logiczne i ścisłe myślenie, co ujawnia się mu między innymi gdy wciela się w Superkwęka), a powodem jego częstych kłopotów z pracą jest jego brak cierpliwości i wybuchowy temperament. Donaldowi zdarza się wyręczać innymi osobami przy wykonaniu ciężkich prac, ma także skłonność do złośliwych tekstów i robienia głupich żartów, co jest najprawdopodobniej przypadłością z dzieciństwa. W rzeczywistości jednak nigdy nie chce doprowadzić do niczego złego, a kiedy jego poczynania kończą się nieszczęśliwie, zawsze ma do siebie bardzo wielki żal i próbuje naprawić wyrządzone przez siebie zło. Choć na pozór nie znosi wielu osób, w głębi serca nikomu nie życzy źle. Największą miłością darzy jednak siostrzeńców: Hyzia, Dyzia i Zyzia. Mimo że nawet oni często się kłócą, tak naprawdę są idealną rodziną.

Ewolucja

Kaczor Donald zadebiutował w 1934 roku w kreskówce Mądra Kurka z cyklu Głupiutkie Symfonie. Stał się ulubieńcem publiczności i zaczął pojawiać się w kolejnych filmach animowanych, często razem z Mikim oraz Goofym. Powstały komiksy z jego udziałem tworzone przez Ala Taggifiero, później przez Carla Barksa, a następnie wielu innych rysowników. Pojawiło się dużo nowych członków rodziny Donalda, kilka tajnych organizacji do, których należał, a nawet super bohaterskie alter-ego - Superkwęk.

Historia

Aktorzy dubbingowi Donalda na świecie