FANDOM

Jyn Erso to postać z filmu Łotr 1.

Historia

Młodość

Jyn urodziła się na planecie Vallt. Gdy wojna się zakończyła i powstało Imperium Galaktyczne, przenieśli się na Coruscant, gdzie jej ojciec zaczął pracować dla Imperium jako naukowiec. Dwa lata później później cała rodzina uciekła (przez to iż Galen domyślił się do czego nowy projekt Imperium ma służyć). ze stołecznej planety i ukryła się na Lah'mu. Osiedlili się w skromnym mieszkaniu, gdzie ojciec i matka zajmowali się uprawą roli. Jyn dostała w tym czasie dużo zabawek: Dryblaska, wampę Giga Ohydka, Szturmusia, Opee, Futrzaka, shaaka Sniksnaka, Niedobrego Pana Gooba, Pana Iggy'ego, Tintę, Szczęściarza Hazza Obloobitta oraz tooki Gwiazdeczkę i Koodie. Dzięki nim rozwijała swą wyobraźnię. Po 4 latach planeta została odnaleziona przez dyrektora Krennica. Lyra z Jyn uciekły, zaś Galen stanął przed dyrektorem. Lyra jednak chciała pomóc mężowi. Dała córce kryształ kyber i poszła pomóc mężowi w wyniku czego została rozstrzelania. Jyn przestraszona pobiegła, jednak po drodze zgubiła zabawkę. Znalazła kryjówkę i została odnaleziona przez Saw Garrerę. Przeciwstawiała się wraz z nim przeciw Imperium, jednak w 5 BBY została przez niego porzucona i była zdana na siebie.

Praca dla sojuszu

W 0 BBY została wzięta do obozu pracy. Wtedy to przez grupę rebeliantów pod dowództwem Ruescotta Melshiego została odbita. Jednak pobiła paru żołnierzy, lecz została złapana przez K-2SO. Następne została przetransportowana na Yavin 4. Powiedziano jej iż wraz z Cassianem i K-2SO ma udać się na Jedhę. Odnaleźć ma Saw Gerrerę, który miał doprowadzić sojusz do jej ojca. Generał Draven nie powiedział jej jednak wszystkiego: naukowiec ma odnalezieniu miał zostać zabity. Na miejscu Lyra poznała Chirruta, Baze'a Malbusa oraz Bodhi Rooka. podczas gdy promień z Gwiazdy Śmierci uderzył w planetę razem uciekli. Udali się na Eadu gdzie miał być Galen. Gdy byli tam rozpoczął się nalot rebelii w wyniku którego zginął jej ojciec. Jyn była oburzona na Andora, że nie powiedział jej wszystkiego.

Łotr 1

Podczas gdy sojusz miał został rozwiązany, Jyn postanowiła na własną rękę przeprowadzić akcję ukradzenia planów Gwiazdy Śmierci. Później jak wiadomo dołączyły się do niej wojska Rebelii z admirałem Raddusem na czele. Udało jej się zdobyć plany. Niestety stacja bojowa na (rozkaz wielkiego moffa Tarkina) zniszczyła Scarif w wyniku czego Jyn zmarła.

Zobacz też

Starwars-logo
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Postacie główne:
Anakin SkywalkerObi-Wan KenobiYodaPadme AmidalaMace WinduSheev Palpatine
Luke SkywalkerLeia OrganaHan SoloChewbaccaR2-D2C-3PO
ReyKylo RenFinnPoe DameronSnokeBB-8
Ahsoka TanoEzra BridgerKanan JarrusGarazeb OrreliosSabine WrenHera Syndulla
Jyn ErsoCassian AndorBodhi RookCassian AndorChirrut ImweBaze MalbusK-2SO
Postacie drugoplanowe:
MallatobuckKallabowQui-Gon JinnDarth MaulShmi SkywalkerJar Jar BinksJabba the HuttHrabia DookuKit FistoKi-Adi MundiPlo KoonGenerał GrievousLando CalrissianMon MothmaMax ReboMaz KanataKapitan PhasmaGenerał Hux
Postacie poboczne:
WattoSebulbaFinis ValorumAayla SecuraBib FortunaLyn MeSy SnootlesOolaRancor JabbyTabala ZoUnkar Plutt
Postacie zbiorowe:
SzturmowcyKlonyDroidy bojowe B1EwokiJawowie
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]