FANDOM

Jim Hawkins- jest to postać pojawiająca się w filmie Planeta Skarbów.

Wygląd: kilkunastolatek, dobrze zbudowany, zwinny.Życiorys: Pomagał matce w gospodzie. Pewnego dnia obok spadł statek kosmiczny, którego kapitan (Billy Bones) posiadał mapę do planety skarbów. Umierając kazał Jimowi ją schować. Chwilę potem na gospodę napadli piraci, przez co Jim, jego matka i zaprzyjaźniony naukowiec musieli uciekać. Później Jim i naukowiec (Stubb) wyruszyli w podróż po skarb kapitana Flinta.

Charakterystyka: Jim jest energicznym i bardzo żywym chłopcem. Szybko podejmuje decyzje, działa odważnie, często impulsywnie i bez namysłu, wplątując się w groźne przygody. Dzięki bystrości umysłu i dużej intuicji wychodzi cało z każdej opresji.

Młody Hawkins jest chłopcem jak na swój wiek bardzo dzielnym i odpowiedzialnym. Pomaga rodzicom prowadzić gospodę, po opuszczeniu rodziny przez ojca dba o matkę, czuje się za nią odpowiedzialny i martwi się o jej los po odejściu z domu. Zadziwia jego odwaga - lub, według innych - wręcz nierozsądek.

Jim jest bardzo sprytnym i zwinnym chłopcem. Umie wykorzystać każdą okazję, by pokonać zdrajców i morderców. Dzięki swej pomysłowości kilkakrotnie unika śmierci z rąk piratów. Sam jeden zajmuje statek i ratuje w ten sposób swych przyjaciół. Dzielnością i odwagą imponuje nawet swym wrogom.

Rola w utworze: Jim Hawkins to chłopiec, który zadziwia bohaterstwem i dzielnością. Niejednokrotnie ratuje swych dorosłych przyjaciół z opresji. Niewątpliwie jest to postać pozytywna, zasługująca na szacunek i podziw, mimo że czasami postępuje pochopnie i nierozważnie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki