FANDOM

Uwaga! Artykuł ten nie opiera się o animowanym filmie z 1996 roku, ani o niemieckim, ale o amerykańskim musicalu!

Jan Frollo (ang. Jehan Frollo) postać z jednego z Disneyowskich musicali zrobionych na podstawie książki

Wiktora Hugo Dzwonnik z Notre Dame.

Opis: Edytuj

Osobowość: Edytuj

  • nie miły (czasami),
  • złośliwy (czasami),
  • żartobliwy.

Historia: Edytuj

Jan był młodszym bratem Klaudiusza. Kochał go, lecz nie raz mogło się wydawać że go nie szanuje. Gdy był młody zmarli jego rodzice. Wtedy to jego starszy brat Klaudiusz zabrał go ze sobą do katedry Notre Dame. Jan od zawsze lubił żarty i nie lubił zasad.

Dzwonnik z Notre Dame (amerykański musical) Edytuj

Pojawia się na początku przedstawienia. Jest wraz ze swoim starszym bratek w katedrze Notre Dame. Znalazł on sobie w tajemnicy narzeczoną- Florikę. Za to ksiądz Dupin wyrzucił go z katedry. Za jakiś cza Klaudiusz dostaje list od Jana. Gdy ten przychodzi, Jan umiera na ospę. Oddaje swoje dziecko swojemu starszemu bratu po czym umiera.

Różnice pomiędzy musicalem, a książką: Edytuj

Postać Jana książkowego i tego z musicalu trochę różni się od siebie. Owszem Jan broił, jednak mieszkał on w katedrze tylko jak był dzieckiem ze swoim starszym bratem. Następne wyprowadził się z niej z własnej woli, a nie został wygnany przez ojca Dupina. Również i Jan w książce był o wiele bardziej złośliwy niż w musicalu. W książce nie umiera on na ospę, lecz zostaje on zabity przez Quasimoda. Quasi myśli że ten chce coś zrobić Esmeraldzie. Podobne zresztą Jan myśli o Quasimodo. Zaczynają się bić i Jan zostaje zabity. Dodatkowo postać jego narzeczonej Floriki nie pojawiła się w powieści. Jan nie miał narzeczonej. Lubił się oglądać za młodymi dziewczyny, ale poderwać udało mu się tylko prostytutkę z którą i tak romans trwał tylko chwilowo. Dużą różnicą jest jednak pewien jeden fakt: w książce Jan nie mógł ojcem Quasimoda. Był mniej więcej w tym samym wieku co on. Poza tym bardzo go nie lubił.

Ciekawostki: Edytuj

  • W książce nie jest co prawda ważną postacią, jednak mimo wszystko jego rola jest drugoplanowa. Pomimo to nie pojawia się w filmie z 1996 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki