FANDOM

Szablon:Infobox odcinka

OgólnieEdytuj

Soos znajduje pomieszczenie z woskowymi fantomami. Mabel zyskuje dzięki temu inspirację i rzeźbi Wuja Stana, jednak ktoś odcina mu głowę. Dipper i Mabel zaczynają śledztwo, by odkryć, kto zabił Woskowego Stanka.

FabułaEdytuj

Soos znajduje ukryty pokój z woskowymi figurami, które, jak się okazuje, kupił Stanley. Stanek opowiedział bliźniakom o jego dawnym Muzeum Woskowym. Gdy chce pokazać im jedną z najlepszych figur woskowych, Abrahama Lincolna, widzi, że spaliło go słońce. Mabel chce go pocieszyć, więc wpada na pomysł, by wyrzeźbić nową figurę. Szukając inspiracji, odrzucając wszystkie dotychczasowe pomysły ją znalazła we własnym wuju i wyrzeźbiła go. Stan zaprosił wszystkich mieszkańców na otwarcie Muzeum Woskowego, dodając na zaproszeniach, iż będzie darmowa pizza na grubym cieście. Po krótkim przemówieniu, zaczęły się pytania od dziennikarzy. Jedna znich zapytała się kiedy widzowie otrzymają darmową pizzę. Jednak Stan skłamał, przez co wszyscy byli źli i szybko poszli. Wieczorem Stanek razem z jego woskowym klonem oglądali telewizję. Wyszedł na chwilę z pokoju. W tym samym bliźniaki myły zęby w łazience, Nagle usłyszłały krzyk. Gdy zeszły do salonu gdzie zauważyły, że figura woskowa wuja nie ma głowy.
Plik:S1e3 living room overhead tiny.png
Stan załamał się i zadzwonił po policję. Policjanci powiedzieli jednak, że nie ma żadnych odcisków i że ta sprawa nigdy nie będzie wyjaśniona. Dipper powiedział wujkowi, że rozpocznie śledztwo, czym został wyśmiany przez policjantów. Sporządził listę podejrzanych, ale wkrótce wyeliminował wszystkich. Następnie odbył się pogrzeb woskowego Stana, na którym obecni byli także Woskowiacy. W pewnym momencie Stan i Soos wybiegli płacząc. W tej chwili woskowe figury ożyły i opowiedziały bliźniakom ich historię. Zostali kupieni na przeklętej wyprzedaży i ożywają w nocy. Woskowy Sherlock Holmes przyznał się do zabicia woskowego Stana, lecz w rzeczywistości chciał zabić tego prawdziwego, ale się pomylił. Woskowiacy stoczyli wojnę z bliźniakami. Dipper wyciągnął Holmesa na dach, gdzie ten drugi się roztopił. Woskowy Stanek odzyskał swoją głowę, a policjanci słysząc o wyjaśnieniu całej sprawy poparzyli się kawą. W napisach końcowych Mabel pyta się Dippera którą bluzkę ubrać. Odpowiedziała jej głowa woskowego Larrego Kinga, lecz ta myślała, że radził jej brat.

Powiązanie z serią Edytuj

BohaterowieEdytuj

GłówniEdytuj

DrugoplanowiEdytuj

EpizodyczniEdytuj

=CiekawostkaEdytuj

  • W tym odcinku Mabel mówi ,że lubi " lepić z gluta" i ma do tego wielki talent.

Szablon:Odcinki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki