FANDOM

Han Solo -jedna z głównych postaci z serii Gwiezdne Wojny

Historia Edytuj

Han to pochodzący z planety Korelii człowiek, który w czasach panowania Imperium zajmował się przemytem. Solo pilotował frachtowiec Sokół Millenium, którego wygrał w sabacca od swojego przyjaciela Landa Carlissiana .Drugim pilotem i towarzyszem był Wookie Chewbacca.Podczas pobytu w Mos Eisley na Tatooine, Han i Chewie poznali Luke'a Skywalkera i Obi-Wana Kenobiego, próbujących dostać się na Alderaan. Próbujący zdobyć pieniądze na spłacenie długu wobec gangstera Jabby Solo przyjął zlecenie i postanowił przetransportować mężczyzn oraz ich droidy, R2-D2 i C-3PO. Gdy jednak dotarli na miejsce, okazało się, że planeta została zniszczona, a w jej miejscu zastali Gwiazdę Śmierci, stację bojową Imperium. Nie mogąc uciec, Solo i jego towarzysze zinfiltrowali stację i uwolnili Leię Organę, księżniczkę i przywódczynię Sojuszu Rebeliantów. W bazie na Yavinie 4 Solo odebrał nagrodę i opuścił przygotowujących się do bitwy rebeliantów, nie chcąc mieszać się w spór z Imperium. Postanowił jednak wrócić i pomógł Luke'owi, umożliwiając mu zniszczenie stacji bojowej.

W kolejnych latach Solo współpracował z Sojuszem, zbliżając się również do Leii. Gdy dowiedział się, że wciąż poszukuje go Jabba, Solo i Chewie postanowili opuścić rebeliantów, którzy przebywali wówczas w bazie na Hoth. Gdy jednak Imperium odnalazło rebeliantów i zaatakowało bazę, Han pomógł w ewakuacji placówki, zabierając ze sobą Leię i dwa droidy. Millennium Falcon uciekł imperialnemu pościgowi wykorzystując pole asteroid, jednak zepsuty hipernapęd zmusił ich do udania się do zarządzanego przez Calrissiana Miasta w Chmurach. Kolonia górnicza Bespina okazała się jednak pułapką. Po tym jak pojmany Han i Leia wyznali sobie miłość, Solo został zamrożony w karbonicie i oddany w ręce łowcy nagród, Boby Fetta, który zabrał go do pałacu Jabby na Tatooine.