FANDOM

Szablon:PostaćMatka Gertruda (ang. Mother Gothel) jest główną negatywną postacią filmu animowanego Zaplątani. Głosu użyczyła jej Danuta Stenka. Jest przybraną matką Roszpunki, którą więziła w wieży.

OpisEdytuj

Matka Gertruda jest despotyczna i nadopiekuńcza, ale innej matki Roszpunka nie znała. Gertruda porwała ją jako niemowlę i wychowywała w wieży, zapewniając tylko sobie dostęp do magicznych włosów dziewczyny — włosów, których używa jako osobistego źródła młodości. Gertruda, owszem, kocha Roszpunkę, ale jako swoją własność, a nie córkę. Ukrywa ją przed światem, stosując cały dostępny jej arsenał: nieustanne subtelne wtręty, dwuznaczne komplementy i przesadnie emocjonalne wyznania winy. Kiedy Roszpunka ucieka, Gertruda wpada w obłęd i postanawia zrobić wszystko, żeby zaciągnąć dziewczynę z powrotem do wieży.

WyglądEdytuj

Gertruda jest zdecydowanie przewrażliwiona na punkcie swojego wyglądu, dlatego też korzystała z mocy Złotego Kwiatu, później też z mocy włosów Roszpunki, by być wiecznie młoda. Włosy Gertrudy to burza czarnych jak noc loków. Ubrana jest w długą, krwistoczerwoną suknię z dużym dekoltem. Jej oczy są kolory szarego.

OsobowośćEdytuj

Okrutna Gertruda dla własnej korzyści przetrzymuje Roszpunkę w wieży, by móc do woli korzystać z mocy jej włosów. Niezbyt często bierze pod uwagę zdanie dziewczyny. Faktem jest jednak, że gdy Roszpunka poprosiła ją o nowe farby udała się w drogę, by je kupić. Zrobiła to jednak tylko dlatego, że wolała to niż wypuszczenie Roszpunki na zewnątrz. Gertruda jest podła i nieprzewidywalna, Jest gotowa zrobić wszystko, żeby zatrzymać Roszpunkę przy sobie. Jednak o wiele bardziej zależało jej na magicznych włosach, niż na dziewczynie. Planuje wiec podstęp wraz z byłymi wspólnikami Flynna, jak namówić Roszpunkę do powrotu do wieży. Gdy jednak Roszpunka dowiaduje się o całej intrydze, podstępna Gertruda posuwa się do znacznie drastyczniejszych metod...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki