FANDOM

Ena - jest matką Felinki, przyjaciółką matki Bambiego oraz babcią Geno i Gurri.

Wygląd Edytuj

Ena wygląda bardzo podobnie do matki Bambiego. Jest smukłą łanią o brązowej sierści z ciemniejszym pyskiem i pręgą na grzbiecie. Ma jaśniejsze podbrzusze, obwódki oczu i pysk. Jej oczy są czerwone.

Osobowość Edytuj

Jest łagodną i uprzejmą łanią, a także kochającą matką, która dba o swoją córkę.

Historia Edytuj

Bambi Edytuj

Ena jest z matką Bambiego na łące, gdy Bambi chowa się za nogami matki przed Felinką. Felinka mówi Enie, że Bambi jest bardzo nieśmiały, na co ona odpowiada, żeby Felinka do niego coś powiedziała, to może go trochę ośmieli. Potem dwa jelonki ganiają się wokół Eny i matki Bambiego, a następnie wbiegają w głąb łąki pod czujnym wzrokiem matek.

Ena i inne łanie opuszczają łąkę, gdy Wielki Książę Lasu powiadomił o przybyciu na nią ludzi.

Bambi 2 Edytuj

Ena pojawia się na krótko by wziąć Felinkę do domu po odwiedzeniu Świstaka.

Ciekawostki Edytuj

  • W książce, na której został oparty film Ena jest prawdziwą ciocią Bambiego (siostrą jego matki).
  • W książce jej partnerem jest nieznany byk oraz ma jeszcze jedno dziecko, syna o imieniu Gobo, którego partnerką została łania Marena.
  • W sequelu książki pt. "Dzieci Bambiego" zyskuje dwóch przybranych wnuków, gdy Felinka adoptowała osierocone Mambo i Nello.
  • Ena jest podobna do Sarafiny z "Króla Lwa"
    • Obie są matkami ukochanych głównego bohatera (Felinka i Nala)
    • Obie są przyjaciółkami matek głównego bohatera (matka Bambiego i Sarabi)
    • Obie w pewnym momencie były siostrami matki głównego bohatera, Ena jest siostrą matki Bambiego w oryginalnej książce, podczas gdy Sarafina (wtedy zwana Naandą) jest siostrą Sarabi we wczesnej wersji scenariusza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki