FANDOM

Uwaga! Nie mylić z filmem ani z amerykańskim musicalem!

Dzwonnik z Notre Dame ( niem. Der Glöckner von Notre Dame) niemiecki musical oparty na Disneyowskim filmie z 1996 roku. Film ten zaś oparty był na książce Wiktora Hugo Katedra Najświętszej Marii Panny w Paryżu.

Obsada: Edytuj

Aktor Postać
Drew Sarich Quasimodo
Judy Weiss Esmeralda
Norbert Lamla Klaudiusz Frollo
Fredrik Lycke Febus
Jens Janke Clopin
Tamas Ferkey Antoine (Hugo)
Valentin Zahn Charles (Wiktor)
Yvonne Ritz Anderson (Laverne)
Carlo Lauber Archidiakon

Różnice pomiędzy filmem a musicalem: Edytuj

  • W filmie trzy gargulce mają na imię Wiktor, Hugo i Laverne. W musicalu zaś Charles, Antoine i Anderson.
  • W musicalu nie pojawiają się zwierzęta, nawet te ważne: Dżali, Achilles i Snowball. Jest to jednak spowodowane tym że na scenie nie można było wpuścić zwierząt.
  • W filmie Frollo umiera na skutek że gargulec na którym stoi się pod nim zarywa. W musicalu zaś zostaje zrzucony przez Quasimoda z katedry.
  • W filmie Esmeralda przeżywa. W musicalu zaś zostaje co prawda wzięta ze stosu przez Quasimoda, ale i tak umiera na wskutek uduszenia dymem.

Różnice pomiędzy książką, a musicalem: Edytuj

  • W książce Frollo wyglądał jak typowy starszy człowiek. W musicalu zaś bardziej wygląda tak jakby był w wieku średnim.
  • W musicalu nie pojawiają się zwierzęta, nawet te ważne: Dżali i koń Febusa. Jest to jednak spowodowane tym że na scenie nie można było wpuścić zwierząt.
  • W książce Esmeralda umiera przez powieszenie. W musicalu Frollo chce ją spalić na stosie. Quasimodo ratuje ją co prawda, jednak ta umiera na wskutek uduszenia się dymem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki