FANDOM

Dzwoneczek i uczynne wróżki (org. Tinker Bell and the Great Fairy Rescue) - film, wyprodukowany przez Walt Disney Animation Studios w 2010 roku.

Opis

Nibylandzkie elfy właśnie przyleciały na Stały Ląd by sprowadzić piękne upalne lato. Jedna z wróżek, o imieniu Dzwoneczek, jest ciekawa wszystkiego, ponieważ to jej pierwsze lato w świecie ludzi i postanawia poznać okolicę. Swoją bezmyślną ciekawością wywołuje gniew przyjaciółki Widia, która uważa, że łamie podstawową zasadę bezpieczeństwa zabraniającą zbliżania się do ludzkich siedzib.

Dzwoneczek natrafia na dom, w którym przebywa badacz życia motyli, Doktor Griffihs wraz z ośmioletnią córką, Lizzy. Wbrew przestrogom innych wróżek, Dzwoneczek odwiedza dom dziewczynki i zaprzyjaźnia się z nią. Wierząca całym sercem we wróżki Lizzy, przygotowuje dla nich specjalny domek, który bardzo spodobał się małej elfie. Widząc smutek nowej koleżanki, Cynka Dzwoneczek chce pomóc jej naprawić relacje z zapracowanym tatą i razem tworzą encyklopedie świata nibylandzkich elfów. Niestety przyjaźń ta powoduje serię dramatycznych komplikacji oraz naraża elfy na odkrycie przez ludzi. Pozostałe wróżki przekonane, że Cynka Dzwoneczek została porwana i uwięziona, ruszają jej na ratunek.

Obsada

Wersja polska

i inni

Śpiewali: