FANDOM

Dusty Popylacz ( w org. wersji Dusty Crophopper) - główny bohater ze spin-offów Aut pod tytułem Samoloty. Dusty był samolotem rolniczym, który chciał brać udział w wyścigach lotniczych. Jego marzenie się spełniło.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Dusty jest samolotem miłym i pomocnym. Ma duże nadzieje. Potrafi przyznać się do swojego błędu i stara się go naprawić.

Wygląd Edytuj

Jest pomarańczowo-niebiesko-biało-czarny. Ma strzelisty kształt i długie skrzydła. W drugiej części ma podczepione rozpylacze pary wodnej.

Historia Edytuj

Przed akcją filmów Edytuj

Nie wiadomo czy Dusty urodził się w Lotnej Wólce, czy przybył do niej z rodzicami, czy może jako już dorosły samolot. Chciał brać udział w wyścigach lotniczych, ale miał lęk wysokości. Poza tym był rolnikiem opryskujący pola wraz z Kowadłem. Trenował różne manewry ze swoim kumplem Beką, który nadał mu przydomek Czas Jastrząb. Dottie odradzała Popylaczowi wyścigów, ponieważ wiedziała że przez to jego silnik może się uszkodzić.

Paliwo odrzutowe Edytuj

Dusty podjechał do Beki zatankować. Ten jednak przypadkiem dał mu paliwo odrzutowe. Dopiero gdy sam je pije orientuje się że to nie paliwo. Mówi Popylaczowi by zaczekał, ale ten już wystartował. Szybko pędzi. Przelatuje przez pole kukurydzy, które kosi i ułatwia wózkowi widłowemu pracę, omal nie wpada na staruszkę, przelatuje obok więzy kontrolnej, przelatuje nad wójtem i prosi by ten coś zrobił. Następne skrzydło mu staje i ten ląduje i zatrzymuje się w ostatniej chwili nad klifem. Przyjeżdża wtedy Beka przeprasza go i pyta jak tam. Dusty twierdzi że to był odlot.

Lot Wokół Globu 2013 Edytuj

Dusty opyla pola wraz z Kowadłem i ma typowy nudny dzień w pracy. Następne jedzie na trening z Beką, jednak coś mu się uszkadza i udaje się do Dottie. Ta mówi co może się mu stać. Następne wraz z Beką ogląda program 10 najgłupszych samolotów świata. Przy programie rozmawiają o tym czy Dusty'ego przypadkiem nie może trenować kapitan Wolant. Popylacz udaje się do niego, ten jednak odmawia pomocy. Gdy Dusty leci na eliminacje nie dostaje się na wyścig, ale nawet całkiem dobrze mu poszło. Jednak w Fonzarelli wykryto paliwo, które podczas elminacje było zakazane. Przez to Dusty wdostaje się do wyścigu. Początkowo źle mu idzie i jeszcze Ripslinger sę z niego śmieje, lecz później idzie mu coraz lepiej. Ned i Zed na zlecenie Ripa niszczą mu antenę nad Pacyfikiem. Ten trafia na eskadrę Klucz Zwycięstwa, a następne wraca do wyścigu.. Nad oceanem jednak wpada do wody. Nie chce się już ścigać, lecz wszyscy zawodnicy (poza oczywiście Ripem, Nedem i Zedem). Dzięki temu może ścigać się dalej. Wygrywa wyścig i dołącza do eskadry Klucz Zwycięstwa.

Strażak Edytuj

Pewnemu dnia popsuła się przekładnia Dusty'emu. Dottie powiedziała że to koniec jego kaeriery. Ten nie chciał w to uwierzyć. Chcąc udowodnić że jeszcze może się ścigać postanowił polecieć, jednak uderzył w stacje benzynową i wybuchł pożar. przyjechali inspektorzy i zamknęli lotnisko do czasu a nie zostanie zatrudniony drugi strażak, a ten pierwszy MaDay nie zostanie ulepszony. Przez to Kukurydzień nie mógł się odbyć. Dusty, wiedząc że to przez niego, chciał uratować sytuację i poleciał do Bazy Turbocz, by zostać strażakiem. Poznał tam nowych przyjaciół. Uratował on z płonącego mostu Władzię i Henryka, lecz przekładnia mu poszła. Maruś jakoś naprawił ją jednak. Dusty został strażakiem, a Kukurydzień mógł się odbyć.

Vitaminamulch Air Spectular Edytuj

Kowadło organizuje pokaz lotniczy Vitaminamulch Air Spectular, by promować gumnochrom, jednak dwójka sławnych kaskaderów nie może przybyć. Beka z Dusty'm przebierają się za nich.

Za kulisami Edytuj

Początkowo w oryginalnej wersji głosu Popylaczowi użyczać miał John Cryer. Ten jednak odrzucił tą rolę. Głosu mu ostateczne użyczył Dane Cook. W polskim dubbingu głosu samolotowi użycza Maciej Musiał.

Galeria Edytuj

Cytaty Edytuj

,,Ratujcie wójcie!"

Zobacz też Edytuj

Auta
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Media:
Postacie:

Miejsca:
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki