FANDOM

Uwaga! To jest artykuł o Anakinie Skywalkerze w postaci jako złym. Jeśli szukałeś artykułu o nim jako dobrym kliknij tutaj.

Darth Vader antagonista z serii Gwiezdne Wojny.

Biografia Edytuj

Vader zanim przerodził się w bezdusznego Lorda Sithów którego ciało jest w połowie maszyną był wielkiem rycerzem Jedi, nazywał się Anakin Skywalker. Miał żonę Padme Amidalę oraz dwójkę dzieci: Luke'a i Leię. Anakin przez chciwość i strach o to że Amidala może umrzeć przeszedł na ciemną stronę mocy. Zniszczył on świątynię Jedi, by imperium mogło z łatwością władać galaktyką. Lord mimo iż przeszedł na ciemną stronę mocy, miał nadal ludzkie uczucia, co pokazał ratując swojego syna.

Cechy charakteru Edytuj

  • Podły,
  • Tajemniczy,
  • Poważny.

Wygląd Edytuj

  • Czarny kostium,
  • Długa peleryna.
  • Smukła sylwetka.

Relacje Edytuj

Darth Vader to z charakteru bardzo skomplikowana postać. Jego relacje z wieloma bohaterami wyglądają więc bardzo różne.

Luke Skywalker

Darth Vader chciał odnaleźć syna, dlatego dopuścił się wielu przestępstw by go znaleźć. Luke nienawidził go. Gdy się dowiedział że Vader jest jego ojcem chciał go przeciągnąć na tą dobrą stronę mocy. Darth Vader uważał że lepiej by było dla Luka gdyby ten przeszedł na ciemną stronę mocy i był nieśmiertelny. Vader przeczuwał że imperator każe Lukowi zabić go. Mimo wszystko Vadera nie obchodziło to, jednak liczyło się dla niego tylko uratowane syna. Dlatego też był dla syna straszne nie miły i później lekko agresywny by wzbudzić w Luku złość. Udało mu się to, jednak Luke nie przeszedł na ciemną stronę mocy, ani nie zabił ojca. Palpatine oburzony chciał zabić młodego Jedi. Lord zaryzykował i uratował go. Od tego momentu relacje syna z ojcem były w pełni dobre.

księżniczka Leia

Relacje Vadera z córką nie wyglądają za dobrze, ale to główne dlatego że ta nie wiedziała że Vader jest jej ojcem. Leia nienawidziła Vadera. Ojciec chciał przeciągnąć ją na ciemną strony mocy, dlatego był dla niej zimny, co nie przyniosło żadnego efektu.Leia gdy się dowiedziała że Vader jest jej ojcem, uspokoiła się odnośnie tej nienawiści do Vadera trochę. Ojciec zmarł, jednak jego duch pojawił się na jednej z planet i uśmiechał się do Lei i Luka.

Padme Amidala

Anakin bał się że straci Padme. W sumie to dla niej przeszedł na ciemną stronę mocy. Kochał ją bardzo dlatego był wstanie dopuścić się wielu zbrodni. Ta zawiodła się na nim gdy ten przeszedł na ciemną stronę mocy. Próbowała go bezskuteczne nakłonić by ten przeszedł na jasną stronę. Anakin myślał że przysłała ona Obi-Wana Kenobiego by go zabił i zaczął ją dusić. Padme straciła chęć do życia i umarła. Vader długo obwiniał się o jej śmierć, co sprawiło że stał się jeszcze bardziej nieprzewidywalny.

Imperator Palpatine

Anakin od zawsze miał dobre relacje z Palpatinem. Ten powiedział że ciemna strona mocy uratować od śmierci Padme. Anakin przeszedł więc na ciemną stronę mocy. Gdy był ranny, to Palpatine kazał mu ubrać charakterystyczną czarną zbroję. Darth Vader był wierny imperatorowi i wykonywał wszystkie jego rozkazy. Gdy ten próbował zabić Luka, Vader nie pozwolił skrzywdzić syna i zabił Palpatina, co sprawiło że wszystkie dobre relacje z dawnym mistrzem uległy w gruzach.

Han Solo

Darth Vader nienawidził Hana Solo. Zamroził go i oddał do pałacu Jabby. Han również go nie lubił. Gdy dowiedział się że jest ojcem Lei, z szacunku do niej, polubił Vadera.

Chewbacca

Anakin jako Darth Vader nie lubił Chewbacci.

C-3PO

Vader gdy jeszcze był znany jako Anakin, stworzył on droida o nazwie C-3PO. Jako Vader dowiedział się że ten pracuje dla rebeliantów i znienawidził go.

R2-D2

R2-D2 bardzo wierny był Anakinowy, nawet gdy ten przeszedł na ciemną stronę mocy. Pamięć jego (podobne jak z C-3PO) została najprawdopodobniej wymazana. Od tego czasu Artu nie lubił Vadera.

Obi-Wan Kenobi

Anakin jako Vader nienawidził swojego dawnego mistrza. Był zdolny nawet go zabić. Obi-Wan również bardzo nie lubił Dartha Vadera.

Szturmowcy

Darth Vader był dla szturmowców w miarę miły. Wydawał on rozkazy, które te wykonywały.

Zemsta Sithów Edytuj

Anakin przechodzi na ciemną stronę mocy. Daje sobie imię Darth Vader. Traci nogi i ręce, dlatego dostaje protezy, a przez to że jest poparzony otrzymuje specjalny strój.

Nowa nadzieja Edytuj

Vadera można dostrzec na początku jak pojmuje księżniczkę Leię. Później zabija Obi-Wana Kenobiego. Następne atakuje Luke'a, jednak jego myśliwiec TIE wpada na bok.

Imperium kontratakuje Edytuj

Jest surowy, chce za wszelką cenę zdobyć Luke'a. W mieście w Chmurach pojmuje Hana Solo i wyjawnia prawdę Luke'owi, że jest jego ojcem.

Powrót jedi Edytuj

Pojmuje swojego syna. Vader próbuje go przyciągnąć na ciemną stronę mocy, ale bezskuteczne. Gdy Palpatine próbuje zabić Luke'a, Vader ryzykuje życie by go uratować. Następne prosi syna by ten mu ściągnął maskę.

Typ czarnego charakteru: Edytuj

  • Anty-złoczyńca,
  • Tragiczny czarny charakter,
  • Wojskowy złoczyńca,
  • Mroczny pan,
  • Mroczny lord.

Ciekawostki Edytuj

  • Przez swój styl mowy i wygląd, stał się jednym z lubianych bohaterów Disneya.
  • W serii Auta Star Wars za niego przebrany jest Złomek.
  • W parodii Gwiezdnych Wojen, Kosmicznych Jajach parodia Darth Vadera nazywa się lord Mroczny Hełm. Co więcej lord Mroczny Hełm bardzo różnie się od Dartha Vadera: Hełm jest zwykłym zboczeńcem, zaś Vader był wierny swojej Padme Amidali, Hełm jest niski, zaś Vader był wysoki, Hełmowi maska przeszkadzała w oddychaniu, zaś Vadera utrzymywała przy życiu. Również i lord Hełm nie miał dzieci. Dodatkowo nie raz śmiał się z prezydenta Skrooba (parodii imperatora Palpatine'a), kiedy Vader był oddany swojemu panu. Również i Hełm przeszedł na ciemną stronę najprawdopodobniej z niewielkiego powodu, Vader zaś miał do tego jakiś ważny powód. Również i Hełm nie przechodzi ostateczne na jasną stronę mocy, jak zrobił to Vader.
  • W serii Toy Story pojawia się parodia Dartha Vadera co nazywa się Zurg.

Galeria Edytuj

Darth Vader2
Lord Vader

W grafice Disney Inifnity.

Darth Vader
Darth Vader i Boba Fetta
Lord Vader5

W Disney Inifinity.

Lord Vader3

W Disney Infnity.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki