FANDOM

C-3PO to postać z serii Gwiezdne wojny.

Historia

Początki

C-3PO jest droidem protokolarnym. Został on stworzony przez młodego niewolnika z planety Tatooine- Anakina Skywalkera. W legendach Anakin znalazł na złomowisku głowę droida protokalarnego i oceniał że ma ponad 80 lat. Następne znalazł korpus tego samego robota, który był trochę zniszczony. Postanowił wziąć go ze sobą i naprawić. Początkowo matka Anakina była przeciwna temu, ponieważ niewolnikom nie wolno było mieć własnych rzeczy, wkrótce jednak zgodziła się. Okazało się że to że android ma numer seryjny C-3PO i został wyprodukowany przez Cybot Galactica. Po pewnym zasie C-3PO zaczął działać, jednak Anakin nie dodał dla niego powłoki.

32 BBY

W roku 32 BBY przybyli mistrz Jedi Qui-Gon Jinn, jego padawan Obi-Wan Kenobi i królowa Naboo Padme Amidala. Z nimi przybył również droid R2-D2. C-3PO wraz z R2-D2 od początku dobrze się dogadywali, jednak droid musiał odlecieć z Tatooine wraz ze swoimi właścicielami i z Anakinem, który wzięty został na szkolenie Jedi.

Okres wojen klonów i powstanie Imperium

Jakiś czas później rolnik Cliegg Lars zakochał się w Shmi Skywalker i wykupił ją wraz z C-3PO. Po jakimś czasie na Tatooine przybył Anakin z Padme i wzięli ze sobą C-3PO. Ten mieszkał z nimi i z R2-D2,swoim najlepszym przyjacielem, przez jakiś czas na Coruscant. Po tym jak Anakin przeszedł na ciemną stronę mocy C-3PO i jego przyjacielowi Artoo wymazano pamięć i wsadzono ich w szeregi Rebelii. Ci przeżyli wieli przygód, m. in. spotkali oni syna Anakina- Luke'a.

Ruch oporu

Jakiś czas później Imperium zostało pokonane, lecz na jego miejsce przyszedł Najwyższy Porządek. W jednej z misji C-3PO stracił swoją prawą rękę. Na jego miejsce dana została czerwona ręka jakiegoś innego droida. Tak to C-3PO przeżywał dużo przygód z Ruchem Oporu.