FANDOM

Arcyksiążę von Szwądękaunt - drugorzędny antagonista filmu Kraina lodu.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

  • niemiły,
  • arogancki,
  • chciwy,
  • zakłamany.

HistoriaEdytuj

Von Szwądękaunt to stary arogancki książę dla którego liczą się główne pieniądze i korzyści. Często wpada w złość gdy ktoś przekręca jego nazwisko. Dla swoich korzyści nie raz jest miły, ale w filmie Kraina lodu pokazał swoje prawdziwe oblicze.

Kraina lodu Edytuj

Arcyksiążę przybywa na bal w towarzystwie Erika i Francisa. Jest zachłanny, ponieważ od razu stwierdza, że chce wykorzystać bogactwa Arendelle.

Kaj przedstawia go na balu, myląc nazwisko. Arcyksiążę poprawia go i prosi Elsę do pierwszej pary, jednak odmawia ona. Wtedy tańczy z Anną. Okazuje się, że Arcyksiążę jest strasznym tancerzem i tańcząc szwedzki taniec, robi dziwne wymyślone przez siebie figury, i mówi: "Rzucam się jak paw" albo "A teraz gibię się gibko jak gibon i panda".

Kiedy moce Elsy wychodzą na jaw, jest bardzo zdenerwowany i mówi, żeby zabić ją. Poprzez gniew krzyczy nawet do swojego sojusznika Hansa i podejrzewa Annę o współudział.

Po dłuższym czasie zima w królestwie robi się coraz bardziej mroźna. Arcyksiążę ma pretensję do Hansa, że rozdaje on bezpłatnie dobra królewskie. Potem zauważa, że Anna może planować z Elsą coś niedobrego. Wtedy też wysyła gwardzistów.

Pod koniec filmu, razem z dygnitarzami, Arcyksiążę zastanawia się nad losem królestwa. Kiedy Anna wraca, wychodzi on z innymi z salonu.Kiedy Hans mówi o śmierci Anny, szlachcic złości się na Elsę i nakazuje skazać ją na śmierć.

Potem ogląda na balkonie wszystko, co się dzieje. W samym końcu Kaj przychodzi do niego, czyta dokument ekstradycji i ponownie przekręca jego nazwisko na "von Szwindelkaunt".

Parki DisneyaEdytuj

W Live at the Hyperion arcyksiążę odgrywa rolę podobną do tej w filmie. Jest przedstawiony jako ekscentryczny.

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwotnej wersji filmu był opiekunem Anny i Elsy po śmierci ich rodziców.
  • Jego imię nie jest oficjalnie znane. Jednak został wspomniany jako Gustaw Adolf von Szwądękaunt.
  • Chociaż Arcyksiążę jest postacią złego sojuszu, nie jest tak zły jak Hans. Początkowo wydawało się jednak, że jest głównym antagonistą filmu. Chciano w ten sposób ukryć nikczemność Hansa.
  • Jego kwestia "Czary" jest podobna do kwestii Sędziego Claude Frolla.
  • W Zwierzogrodzie występuje Dan Łasica (Duke of Weaselton) nazwany na jego cześć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki