FANDOM

Iron Man jeden z superbohaterów Marvela.

HistoriaEdytuj

Tony Stark urodził się w bogatej rodzinie przemysłowców i od młodości było widać, że ma żyłkę do interesów. Już w wieku 15 lat zaczął studiować. Po śmierci swoich rodziców w wieku 21 lat przejął rodzinną firmę o nazwie Stark Industries.

Tony w tym okresie nadzorował pokaz nowej broni w strefie aktywnych działań wojennych. Pewnego dnia jego konwój wpadł w pułapkę. Eskorta została zabita, a on sam trafił do niewoli ledwie żywy, gdyż w jego klatce piersiowej utkwił odłamek. Przywódca terrorystów obiecał pomoc Starkowi, w zamian za zbudowanie potężnej broni. Amerykanin przystał na propozycję, gdyż chciał zyskać na czasie i dostęp do narzędzi. Dostał małe laboratorium i do pomocy znanego fizyka. Razem zbudowali zbroję, która była zasilana za pomocą rozrusznika serca Tony'ego. Stark uciekając zabił wielu strażników i zniszczył duże zapasy broni. Potem wzbił się w powietrze, ale po chwili doszło do awarii i Tony wylądował na pustyni. Tam porzucił swoją zbroję i dalej pieszo uciekał. Po jakimś czasie znalazły go amerykańskie helikoptery i przewiozły w bezpieczne miejsce.

Stark tym razem musiał zmierzyć się z Justinem Hammerm, który za wszelką cenę chciał pozyskać technologię budowania zbroi Iron Mana. W tym celu wydostał z więzienia Ivana Vanko, któremu polecił zbudowanie kilku sztuk zbroi. Stworzył on kilka dronów. W między czasie James Rhodes ukradł Tony'emu jedną ze zbroi. Potem udał się na pokaz zorganizowany przez Hammera. W tym czasie Vanko przejął kontrolę nad dronami i zbroją Rhodes'a. Wyruszyli oni za Starkiem w pościg, niszcząc przy okazji pół miasta. Później dzięki pomocy Natashy Romanoff Vanko stracił kontrolę Rhodes'em. Razem pokonali drony, a później samego Ivana Vanko, który stworzył w tajemnicy zbroję dla siebie.

Marvel Cinematic UniverseEdytuj

Iron ManEdytuj

Incredible HulkEdytuj

Iron Man 2Edytuj

AvengersEdytuj

Iron Man 3Edytuj

Avengers: Czas UltronaEdytuj

Kapitan Ameryka: Wojna bohaterówEdytuj

Spider-Man: HomecomingEdytuj

Avengers: Infinity WarEdytuj

Marvel Animated UniverseEdytuj

Avengers: Potęga i mocEdytuj

Mega Spider-ManEdytuj

Avengers: ZjednoczeniEdytuj

Hulk i agenci M.I.A.Z.G.IEdytuj

Marvel Disk Wars: The AvengersEdytuj

Strażnicy GalaktykiEdytuj

Inne wystąpieniaEdytuj

Fineasz i FerbEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Szablon:Navbox/Marvel

Więcej z Fandomu

Losowa wiki