FANDOM

Ten artykuł jest w edycji i ktoś właśnie zrobił sobie przerwę. Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku MarcinZiomMleko.
Uwaga!! Poniżej znajdują się szczegóły dotyczące fabuły lub jej zakończenia.

Anakin Skywalker (znany potem jako Darth Vader) - jedna z głównych postaci w serii Gwiezdne wojny.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Anakin jest postacią o lekko skomplikowanej psychice. Jako dziecko był pokorny, co potem się w nim zmieniło. Jednak od zawsze chciał pomagać innym.

Wygląd Edytuj

  • Smukła sylwetka,
  • Krótkie włosy (Mroczne widmo, Atak Klonów),
  • Długie włosy ( zemsta Sithów),
  • Jedna ręka robotyczna,
  • strój niewolnika (dawniej),
  • peleryna,
  • świetlny miecz.

Historia Edytuj

Pobyt na Tatooine Edytuj

Miejsce narodzina Anakina nie jest znane. Nie miał ojca, ponieważ był poczęty z mocy. W 39 BBY w wieku trzech lat wraz z matką zamieszkał na Tatooine. Byli niewolnikami zakupionymi przez Hutta Gardullę Starszą. Ta jednak przegrała ich na zakładzie na jednym z wyścigów ścigaczy. Nowym właścicielem ich został Watto. W miarę dobrze ich traktował, jednak zabraniał im mieć własnych rzeczy. Pewnego razu mały Anakin i jego przyjaciel Kitster zostali wysłani przez Watto na złomowisko, by posegregować złom. Anakin znalazł tam pewną głowę, a potem szkielet robota. Okazała się że to był android protokolarny. Nazwał go C-3PO. Młody Skywalker startował w wyścigach ścigaczy dla Watta. Brzydził się oszustwa, jednak nie raz padał ich ofiarą. W 32 BBY do sklepu Watta weszło kilka nieznajomych. Zauważył Padmé i spytał się jej czy jest aniołem. Następne zauważył jak Jar Jar wpadł w bójkę z Sebulbą. Młody Skywalker sprytem odepchnął Sebulbę od Gungana. Zaoferował także schronienie owym przybyszom w swoim domu. U jednego z nich (Qui-Gona) zauważył miecz świetlny. Ten początkowo nie chciał przyznać się do tego że jest mistrzem Jedi, jednak w końcu stwierdził że ukrywanie czegoś przed Anakinem jest bezsensowne. Powiedział także że ich statek się popsuł i potrzebują części. Anakin zaoferował pomoc. Postanowił wziąć udział w wyścigu. Matce początkowo nie podobał się ten pomysł, lecz się zgodziła. Qui-Gon udał się do Watta jako sponsor. Ustalił z nim także pewne zasady: jak Anakin wygra to dostane wolność, a Qui-Gon części do statku, a jak przegra to Watto dostane sam statek. Ten zgodził się. Anakin wygrał wyścig i tak zyskał wolność. Rycerz Jedi próbował także wykupić Shmi, lecz Watto się nie zgodził. Zauważył w Anakinie dużą ilość midichlorianów i wziął go ze sobą na szkolenie na Jedi na Coruscant. Anakin pożegnał się z C-3PO. Trudno mu się było rozstać z matką. Gdy Qui-Gon z Anakinem szedł na statek, nad głowami przeleciał im Darth Maul. Qui-Gon powiedział Anakinowi by pobiegł na statek i kazał startować. Sam zaś stoczył walkę z Sithem i szybko sam pobiegł na statek. Tam Anakin poznał ucznia Qui-Gona, Obi-Wana Kenobiego.

Decyzja rady Edytuj

Następne dotarli na Coruscant. Qui-Gon przedstawił go radzie Jedi, lecz ta nie wyraziła zgody na szkolenie młodego Skywalkera. Jinn stwierdził że sam go może szkolić. Rada jednak się nie zgodziła.

Bitwa o Naboo Edytuj

Ponieważ Jedi wracali wraz z królową na Naboo, by samodzielnie wyzwolić planetę, Anakin, niemający dokąd pójść, wyruszył z nimi. Gdy dotarli do pałacu, Qui-Gon kazał Anakinowi siedzieć w kokpicie myśliwca N-1. Przypadkowi uruchomił maszynę strzelając przy tym do droidikasów. Przypadkowo wleciał do centrum dowodzenia i zniszczył je. W tym czasie Qui-Gon zginął w walce Darthem Maulem. Obi-Wan obiecał mu że będzie szkolić Anakina.

Po bitwie o Naboo Edytuj

Anakin pojawił się na pogrzebie Qui-Gona. Obi-Wan powiedział mu że będzie go szkolić. Anakin był także świadkiem oficjalnego zawarcia zgody pomiędzy mieszkańcami Naboo, a Gunganami.

Ochrona senator Padmé Edytuj

Na kilka dni przed dwudziestymi urodzinami Anakina odbył się nieudany zamach na życie Amidali. Wraz z Obi-Wanem otrzymał zadanie ochrony Padmé. Obiecał jej że znajdzie sprawcę, chociaż miał tylko jej chronić, co nie spodobało się Obi-Wanowi. Amidala uratowała sytuacją twierdząc że może przy ich ochronie sprawca może znaleźć się sam. Jeszcze tej nocy odbył się zamach na życie Padmé. Łowczyni nagród podrzuciła do jej sypialni dwa Kouhuny. W tym czasie Anakin dyskutował z Obi-Wanem. Skywalker powiedział mu że cały śni o matce, chociaż wolał by o Amidali. Dyskusja trwała, lecz w ostatniej chwili Jedi wyczuli niebezpieczeństwo. Anakin wbiegł do jej sypialni i zabił dwa owady, podczas gdy Obi-Wan wyskoczył przez okno i chwycił się droida, który wrzucił do sypialni Kouhuny. Zam zastrzeliła robota. Anakin jednak w ostatniej chwili za pomocą ścigacza uratował swojego mistrza. Kenobi spytał się go co tak długo. Anakin zażartował sobie że musiał znaleźć odpowiedniego ścigacza. po jakimś czasie Jedi zgubili łowczynię. Anakin wyskoczył z pojazdu i wylądował na ścigaczu Zam. Ten spadł na dół, a Wessel pobiegła do klubu Outlander. Tam pojmali ją. Mimo to nie zdążyli wyciągnąć od łowczyni nagród żadnej informacji - po chwili zabił ją z ukrycia Jango Fett, używając do tego zatrutej strzałki z Kamino.

Na Naboo Edytuj

Postanowiona że Anakin z Padmé i R2-D2 udają się na Naboo. Tam Amidala spotkała się z obecną królową - Jamillią. Amidala stwierdziła że z Anakinem ukryje się w Varykino w Krainie Jezior. Tam bliżej się poznali. Stwierdzili jednak że lepiej by było gdyby ukrywali te uczucia. W nocy Skywalkerowi śniło się że jego matka cierpi i postanowił się udać z Amidalą na Tatooine.

Powrót na Tatooine Edytuj

Anakin z Padmé na Tatooine dowiedzieli się że Watto sprzedał Shmi Cliegg'owi Larsowi. Anakin wraz z Amidalą udał się tam. Dowiedział się od Larsa że jego matkę porwali Tuskenowie. Anakin ruszył jej na ratunek. Ta jednak umarła. W złości zabił wszystkich ludzi pustynii (w tym kobiety i dziec), po czym wrócił na Tatooine. Powiedział Amidali co zrobił. Na pogrzebie matki nadjechał R2-D2 i oznajmił że Obi-Wan się kontaktuje. Był na Geonosis. W hologramie było widać że miał kłopoty. Padmé postanowiła ruszyć mu z pomocą.

Na Geonosis Edytuj

Na Geonosis zostali pojmani na złomowisku i dani na arenę. Anakin jednak wraz z Obi-Wanem jakoś się wydostał z łańcuchów, Padmé weszła na słup. Skywalker oswoił potwora, który miał go zaatakować. Następne przybyli rycerze Jedi i rozpoczęła się bitwa. Gdy Jedi zostali otoczeni przez dużą ilość droidów bojowych. Przyleciał Yoda z żołnierzami-klonami. Rycerze weszli na pokład ich statku. Anakin z Obi-Wanem ruszyli by pokonać hrabiego Dooku. Ten jednak poraził Skywalkera piorunami, a Obi-Wana zranił. Gdy Anakin wrócił do walki, odciął mu dłoń. Nadszedł Yoda. Stoczył z nim walkę, lecz hrabia uciekł. Anakin następne miał za zadanie eskortować Padmé na Naboo. Przy okazji wziął z nią ślub.

Porwane kanclerza Edytuj

Separatyści z generałem Grievousem na czele wtargnęli do senatu i porwali kanclerza Palpatine'a. Anakin z Obi-Wanem ruszył na pomoc kanclerzowi. Dostali się na okręt statku Separatystów. Po przygodzie z droidami bojowymi i windom znaleźli kanclerza przytwierdzonego do fotela. Na powitane wyszedł im hrabia Dooku z dwoma droidami B2. Rozpoczął się pojedynek. Dooku rzucił Obi-Wanem o ścianę i dzięki mocy rzucił na niego mostek. Skywalker dalej walczył z Lordem Sithów. W końcu urwał mu dłonie. Palpatine uśmiechnął się i kazał mu zabić swojego ucznia. Anakin wahał się, gdyż zabijane bezbronnych nie było zgodne z regułami Jedi. W końcu jednak zrobił to ucinają przeciwnikowi głowę. Następne uwolnił kanclerza i powiedział mu że źle postąpił zabijając hrabiego. Chciał także wziąć ze sobą nieprzytomnego Obi-Wana. Sheev stwierdził że im tylko utrudni wydostanie się, mimo wszystko Skywalker go wziął. Chcieli znaleźć wyjście z Niewidzialnej ręki. Po stoczeniu kilku małych pojedynków z droidami B1 i MagnaGwardzistami IG-100, zarówno Anakin jak i Obi-Wan stanęli naprzeciwko Grievousa. Biodroid zdołał jednak uciec, przebijając panele widokowe i wyskakując na zewnątrz okrętu. Na szczęście dla Jedi zadziałały systemy ochronne i nie zostali oni wyssani z mostka Niewidzialnej Ręki. Grievous wszedł do jednej z kapsuł ratunkowych. Odpalił również resztę by Jedi z kanclerzem i R2-D2 nie mieli jak uciec. Anakin usiadł za sterami. Stracono tylną połowę statku. Na szczęście młody Skywalker zachował zimną krew i bezpieczne wylądował na lądowisku na Coruscant.

Nocny koszmar Edytuj

Później Anakin spotkał się z żoną, której przez długi czas nie widział. Padmé oznajmiła mu że jest w ciąży. W nocy Skywalkerowi przyśnił się koszmar, gdzie Amidala umiera przy porodzie. Obudził się i opuścił sypialnię. Padmé jednak także się obudziła i poszła za nim. Początkowo Skywalker nie chciał mówić jej o tym śnie, lecz w końcu powiedział. Ta stwierdziła że to był tylko zwykły koszmar, a Anakin obiecał jej że nie pozwoli by się spełnił.

Relacje Edytuj

Padme Amidala Edytuj

Jako dziecko poznał Padme. Ta już jako dziewczynka została królową Naboo. Gdy dorosła zrezygnowała z tego stanowiska i przeszła na stanowisko senator. Amidala była dziecięcą miłością Anakina. Jako dorosły miał ją bronić. Na początku Amidala traktowała go jako przyjaciela i odrzucała jego uczucia. Później jednak sama się w nim zakochała. Urodziła Leię i Luke'a, zmarła po porodzie. Anakin obwiniał się o jej śmierć, wmawiał sobie że to przez niego, i to doprowadziło do tego że stał się bezlitosny.

Ciekawostki Edytuj

  • W parodii Gwiezdnych Wojen, Kosmicznych Jajach parodia Darth Vadera nazywa się lord Mroczny Hełm. Co więcej lord Mroczny Hełm bardzo różnie się od Dartha Vadera: Hełm jest zwykłym zboczeńcem, zaś Vader był wierny swojej Padme Amidali, Hełm jest niski, zaś Vader był wysoki, Hełmowi maska przeszkadzała w oddychaniu, zaś Vadera utrzymywała przy życiu. Również i lord Hełm nie miał dzieci. Dodatkowo nie raz śmiał się z

prezydenta Skrooba (parodii imperatora Palpatine'a), kiedy Vader był oddany swojemu panu. Również i Hełm przeszedł na ciemną stronę najprawdopodobniej z niewielkiego powodu, Vader zaś miał do tego jakiś ważny powód. Również i Hełm nie przechodzi ostateczne na jasną stronę mocy, jak zrobił to Vader.

  • W serii Toy Story pojawia się parodia Dartha Vadera co nazywa się Zurg.
  • W serii Auta Star Wars za niego przebrany jest Złomek.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Starwars-logo
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Postacie główne:
Anakin Skywalker/Darth VaderObi-Wan KenobiYodaPadme AmidalaMace WinduSheev Palpatine
Luke SkywalkerLeia OrganaHan SoloChewbaccaR2-D2C-3PO
ReyKylo RenFinnPoe DameronSnokeBB-8
Ahsoka TanoEzra BridgerKanan JarrusGarazeb OrreliosSabine WrenHera Syndulla
Jyn ErsoCassian AndorBodhi RookCassian AndorChirrut ImweBaze MalbusK-2SO
Postacie drugoplanowe:
MallatobuckKallabowQui-Gon JinnDarth MaulShmi SkywalkerJar Jar BinksJabba the HuttHrabia DookuKit FistoKi-Adi MundiPlo KoonGenerał GrievousLando CalrissianMon MothmaMax ReboMaz KanataKapitan PhasmaGenerał Hux
Postacie poboczne:
WattoSebulbaFinis ValorumAayla SecuraBib FortunaLyn MeSy SnootlesOolaRancor JabbyTabala ZoUnkar Plutt
Postacie zbiorowe:
SzturmowcyKlonyDroidy bojowe B1EwokiJawowie
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki