FANDOM

Ta strona wymaga rozwinięcia. Jeśli możesz, rozbuduj ją.
Nie dotykaj mojego zeszytu!

Ally Dawson - to tytułowa bohaterka serialu komediowego Disney Channel pt. "Austin i Ally". Ally jest 19-letnią dziewczyną, która chodzi do liceum. Jest przyjaciółką Deza, Trish oraz Austina, który jest także jej chłopakiem.

OsobowośćEdytuj

Ally jest miła i bardzo utalentowana. Kiedyś była bardzo nieśmiała i nie potrafiła sobie wyobrazić siebie na scenie. Jest bardzo inteligentną dziewczyną. Bardzo dobrze radzi sobie w szkole. W odcinku Chapters & Choices postanowała się przełamać i wystąpić na scenie w duecie z Austinem, co wyszło jej perfekcyjnie i od tamtej pory pozbyła się strachu przed sceną. W odcinku "Dancers & Ditzes" nauczyła się tańczyć.

WyglądEdytuj

Sezon 1Edytuj

Ally ma brązowe oczy i lekko falowane brązowe włosy do ramion. W tym sezonie częściej nosi spódnice i sukienki.

Sezon 2Edytuj

Jej włosy są falowane koloru brązowego z blond końcówkami i z przedziałkiem na środku. Ubiera się bardziej dziewczęco i zadziornie. Częściej nosi spodnie niż sukienki. W tym sezonie zaczyna nosić naszyjnik ze swoim imieniem, który podarował jej Austin.

Sezon  3Edytuj

W 3 sezonie styl ma bardzo podobny jak i w 2. Częściej nosi sukienki i buty na koturnie. W tym sezonie nie ma już blond końcówek.

Sezon 4Edytuj

W sezonie 4 jej wygląd mało różni się od wyglądu w sezonie 3.

RelacjeEdytuj

Austin MoonEdytuj

Główny artykuł: Auslly

Austin i Ally są najlepszymi przyjaciółmi. Troszczą się o siebie nawzajem. Ally nienawidzi okłamywać Austina. Gdy Dez czytał pamiętnik dziewczyny i powiedział, że podoba jej się jakiś facet, Austin zapuścił żurawia i pomyślał, że to o niego chodzi. Dostał wtedy świra, bo twierdził, że nie chce, aby ich przyjaźń się zepsuła. W Filmmaking & Fear Breaking Ally pomogła chłopakowi przezwyciężyć lęk przed parasolkami. W sezonie 2 relacje między nimi zacieśniają się, a po jakimś czasie obydwoje zaczynają czuć do siebie coś więcej niż zwykła "przyjacielska miłość". W odcinku Girlfriends & Girl Friends Ally zaczyna zakochiwać się w Austinie. Nie chce jednak przyznać się mu do swoich uczuć, ponieważ w czasie rozmowy z Trish wywnioskowała, że mogłoby go to wystraszyć, gdyby powiedziała mu, że też go lubi. W tym czasie Austin nadal randkuje z Kirą. Do miasta przybywa Elliot, przyjaciel Ally z dzieciństwa, który był jej pierwszą miłością. Okazuje się, że chłopak jest bardzo przystojny. Ally spędza z chłopakiem dużo czasu co doprowadza Austina do szału. Po kilku dniach chłopak z pomocą Dez'a uświadamia sobie, że jest w Ally zakochany i jego wściekłość w ciągu ostatnich dni była powodowana zazdrością o Elliota. Kiedy przez przypadek Dez podsłuchuje rozmowę Ally z Trish opacznie ją interpretuje i biegnie do Austina, aby mu donieść że Ally chce zostać dziewczyną Elliota. Austin wpada w szał i biegnie, aby przeszkodzić Ally w spotkaniu z chłopakiem. Na mijescu jest Kira, która (po całym zajściu gdy Austin pokonał Elliota w każdej możliwej rozgrywce, aby udowodnić Ally że Elliot nie jest dla niej odpowiedni) uświadmia sobie, że Austin czuje coś do Ally i każe mu się zastanowić czego tak narpawdę chce. W następnym odcinku do miasta wraca mama Ally, która przez rok była w Afryce i obserwowała małpy. Mówi dzieciakom, że najskuteczniejszym sposobem podejmowania decyzji jest nie myślenie o niczym. W ten sposób Austin podejmuje decyzje, że chce być z Kirą, bo gdy myśli o Ally za bardzo się boi że coś się popsuje. Wymyśla miliony czarnych scenariuszy. W tym samym czasie Ally decyduje się pokonać swój lęk i wystąpić na scenie. Udaje jej się do z Austinem u boku. Kiedy w stanie euforii schodzą za kulisy w nadmiarze uczuć dochodzi do pocałunku, którego świadkami są Dez i Trish. Po chwili za kulisy wpada Kira oznajmiając, że chce zostać dziewczyną Austina. Przez cały następny odcinek Austin usiłuje zerwać z Kirą i udowodnić Ally, że to na niej mu zależy. Na koniec schodzą się. Niestety zrywają ze sobą w odcinku Couples & Careers, ponieważ za bardzo stresowali się aby być parą idealną i podczas randek nic im nie wychodziło. Byli sztywni i zestresowani. Mimo, że nie są razem jasno widać, że nie wyzbyli się uczuć, które do siebie żywili. Gdy zbliża się bal studniówkowy, zaczyna rozumieć, że nadal coś do niego czuje. Schodzą się w odcinku Proms & Promises, jednak związek utrzymują w tajemnicy; o tym, co ich łączy wiedzą jedynie Dez i Trish. W Relationships & Red Carpets Austin wybiera ją ponad swoją karierę. W tym odcinku wyznaje jej miłość, na co ona odpowiada mu tym samym.

Trish de la RosaEdytuj

Główny artykuł: Trally

Trish jest najlepszą przyjaciółką Ally od przedszkola. Mają do siebie zaufanie. Często wyznają sobie tajemnice, np. Ally powiedziała Trish o Pani Pocieszce, którą wymyśliła. Jednak Trish się wygadała chłopcom. To właśnie Ally powiedziała Trish, że podoba jej się Austin, ale boi się mu to powiedzieć, bo on lubi Kirę. Ally zawsze może liczyć na jej pomoc. Nigdy się tak na prawdę nie pokłóciły. Doradzają sobie często w ważnych sytuacjach.

Dez Edytuj

Główny artykuł: Delly

Ally i Dez to przyjaciele i zdaje się, że nic więcej. Nie da się u nich stwierdzić (w przeciwieństwie do jej uczuć do Austina) żadnej reakcji miłosnej. Dez często niechcący obraża Ally tak jak było w odcinku Filmmaking & Fear Breaking , kiedy powiedział, że ma rolę dla najlepszej pisarki na świecie, Ally myślała, że chodzi o nią, jednak mówił on o Selenie Gomez. Mimo to są dobrymi przyjaciółmi. Nie spędzają ze sobą dużo czasu. Dez kibicuje Auslly.

DallasEdytuj

Główny artykuł: Dally

Dallas&AllyDance
Początkowo Dallas podobał się Ally i dziewczyna nie potrafiła nawet z nim rozmawiać. W odcinku World Records & Work Wreckers, dowiadujemy się, że chciałby z nią spędzać więcej czasu oraz jest spięty w jej towarzystwie. W drugim sezonie nic o nim nie mówi więc można założyć że się odkochała.

Tilly ThompsonEdytuj

Tilly nienawidzi Ally. Uważa, że Ally ją ośmieszyła w przedszkolu, ponieważ do szkolnego przedstawienia wybrano piosenkę Ally, a nie jej. Mściła się na Austinie wrzucając do sieci filmiki z jego udziałem, które działały na jego niekorzyść. Mimo to jest jego wielką fanką.

ElliotEdytuj

Elliot był pierwszą miłością Ally. Byli razem na obozie. Gdy przyjechał do Miami Ally spędzała z nim czas tylko po to aby zapomnieć o Austinie, jednak się jej nie udało, nadal go kochała. Przez Elliota, Austin staje się zazdrosny i konkuruje z nim we wszystkim i zdaje sobie sprawę, że jest w Ally zakochany. Ally i Elliot rozmawiali tylko o obozie. Przez Austina, Elliot myślał że Ally chce być jego dziewczyną.

Gavin YoungEdytuj

Główny artykuł; Gally

Gavin był kolejnym obiektem zainteresowań Ally. Początkowo Ally zanim go poznała myślała, że Gavin jest rozpuszczonym piosenkarzem, który nic nie wie o muzyce, ale okazało się, że jego wiedza o muzyce jest ogromna. Zaczęli się zaprzyjaźniać, a potem zostali para co nie spodobało się Austnowi, który chciał powiedzieć Ally o swoich uczuciach. Zerwali potem, gdyż Ally chciała być z Austinem.

Kira StarrEdytuj

Główny artykuł: Kally

Kiedy Ally i Kira się poznały nic nie wskazywało na to, że będą "rywalizować" o Austina. Ally pomagała Austinowi w planowaniu randki dla Kiry. Kira myślała, że oni są w sobie zakochani, ale Ally za wszelką cene chciała przekonać Kirę, ża Austin i ona są tylko przyjaciółmi. Nie udało się to jednak, gdy Austin zakochał się w Ally i zostali parą. Z czasem jednak Kira zaczęła się zaprzyjaźnić z Ally.

RodzinaEdytuj

Lester DawsonEdytuj

Lester jest ojcem Ally. Nie chce, aby jego córka była muzykiem. Podobnie jak ojciec Austina twierdzi, że w muzyce ma się jedną szansę na trylion. Ufa on jednak Ally na tyle aby sama mogła zajmować się sklepem.

Penny DawsonEdytuj

Penny jest matką Ally. Mieszka ona w Afryce, a z córką kontaktuje się poprzez wideo chat. Pojawia się w odcinku Backups & Breakups(video-chat), Chapters & Choices i Partners & Parachutes. Kiedy Ally boi się występu na scenie, mama pomaga jej uwierzyć w siebie.

CiekawostkiEdytuj

  • Boi się pająków.
  • Urodziła się w lutym (dowiadujemy się o tym w odcinku Albums & Auditions).
  • Pisze piosenki.
  • Pracuje w Sonic Boomie.
  • Kiedyś dla zabawy pisała dla siebie piosenki, bo myślała, że nigdy ich nie zaśpiewa.
  • Lubi ogórki i babeczki.
  • Lubi Cha Cha Kurczaczki podawane w Melody Diner.
  • Nie umie tańczyć (nauczy się dopiero w trzecim sezonie).
  • Należy do klubu podziwiaczy chmur.
  • Jest członkinią klubu książkowego.
  • Lubi lody owocowo-miętowe.
  • Ma pamiętnik, którego nikt nie może dotykać.
  • Kiedy się martwi - sprząta.
  • Kiedyś miała wymyślonego przyjaciela, panią Pocieszkę.
  • Umie grać na pianinie od 5. roku życia.
  • Dawniej nosiła okulary (widać to w odcinku Filmmaking & Fear Breaking).
  • Daje lekcje muzyki synowi Nelsonowi.
  • Była ulubioną uczennicą pani Suzy.
  • Żuje włosy, gdy jest zdenerwowana.
  • Nienawidzi gdy ktoś mówi "bibloteka" zamiast "biblioteka" (ang. libary zamiast library).
  • Jest fanką Bruno Marsa.
  • Uwielbia miłość, podobnie jak jej mama - Penny Dawson.
  • Pierwszą miłością Ally był Elliot.
  • Jest autorką tekstów piosenek, które śpiewa Austin.
  • W odcinku Girlfriends & Girl Friends zakochuje się w Austinie.
  • Uczęszczała na obóz kaligrafii.
  • Ma konto na Twitterze.
  • Chodzi na jedną imprezę rocznie (zakończenie roku szkolnego).
  • Nazwała Austina swoją gęsią, z której czerpie inspiracje do piosenek.
  • Ma papugę o imieniu Owen.
  • Nienawidzi, gdy ludzie mówią z pełną buzią.
  • Wierzy, że każdy zasługuje na drugą szansę.
  • Kiedyś była na letnim obozie z Elliotem.
  • Przezwycięża strach przed sceną w odcinku Chapters & Choices śpiewając w duecie z Austinem.
  • W odcinku Chapters & Choices Austin ją pocałował.
  • Zaśpiewała z Austinem w duecie cztery razy.
  • Uwielbia stukać młotkiem.
  • Zawsze przestrzega zasad.
  • W przeciwieństwie do Austina, kolorując nie wychodzi poza linie.
  • Nie lubi horrorów.
  • Trudno ją zrelaksować.
  • Wstydzi się swoich uczuć do Austina.
  • Pomogła Austinowi pokonać jego strach przed parasolkami.
  • Najbardziej obawia się, że w przyszłości Dez poślubi Trish i zamieszkają z nią.
  • Austin jest pierwszym chłopakiem, który ją pocałował.
  • Poszła na balet gdy miała 4 lata.
  • Jej pierwszym nauczycielem gry na pianinie był jej tata.
  • Początkowo miała to być Abby.
  • Uwielbia słowo "Bungee".
  • Nie lubi kłamstw.
  • Nienawidzi jak ktoś pociera styropianem.
  • Ally jest podobna do postaci Teddy Duncan, z innego disneyowskiego show "Powodzenia Charlie". Obie są perfekcjonistkami, chociaż okropnie tańczą. Obie dobrze się uczą, są "grzeczne" i kochają muzykę.
  • Możliwe jest, że bardziej niż muzykę, kocha szkołę.
  • W sezonie drugim zmieniła swoją fryzurę na ombre.
  • Jest trochę pedantyczna.
  • Cicho krzyczy.
  • Lubi się przytulać.
  • Jej największym sekretem jest jej 2 imię, niechce go nikomu zdradzić więc możliwe że jest nawet gorsze niż 2 imię austina.

Zobacz teżEdytuj

Austin&AllyTV
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]
Media:
Austin i Ally
Postacie:
Główne: Austin MoonAlly DawsonTrish De La RosaDez Wade

Drugoplanowe: Lester DawsonJimmy StarrCarrieLilyNelsonChuck McCoy
Nawracające: Penny DawsonJJ De La RosaMike MoonMimi MoonBrookeDallasGavin YoungHelenJett DeelyKimmyKira StarrMegan SimmsMindyPiperRonnie RamoneSunheeTrentVal CrawfordJean Paul-Paul JeanZłoty Złoty

Epizodyczne: Pani De La RosaPan De La RosaDonna WadeDennis WadeDidi WadeBillie & BobbieBrandy BraxtonCassidyDemonica DixonElliotEthanLucy GluckmanPani SuzyShelby HaydenViolet HaydenSpike StevensZbłąkane KociakiTilly Thompson
Miejsca:
Sonic BoomA&A Music FactoryGaleria w MiamiKlub na PlażyRestauracja Mini'sLiceum Marino HighKlub Kum KumTim's Square PizzaJungle CafeMelodyjny ObiadekMoon's Mattress KingdomPlaża w MiamiZupy SuzyMuzyczny Uniwersytet w Nowym YorkuBagna
Piosenki:
Can't Do It Without YouDouble TakeBreak Down The WallsA Billion HitsNot a Love SongIt's Me, It's YouThe Butterfly SongBetter TogetherYou Don't See MeHeard It On The RadioJingle Zupy SuzyHeart BeatNa, Na, Na (The Summer Song)The Way That You DoIllusionDon't Look DownWho I AmGot It 2Christmas SoulCan You Feel ItNo Ordinary DayYou Can Come To MeI Think About YouPillow Fight/No Boys AllowedPioneer Rangers SongsElevator DoorsFinally MeThe Ally WaySteal Your HeartTimelessLiving In The MomentI Got That Rock N' RollBetter Than ThisUnstoppableLost His Voice SongThe Me That You Don't SeeChasin' The Beat Of My HeartYou Wish You Were MeRedialI Love ChristmasGlee Club Mash UpWho U RUpside DownStuck On YouHeart of the MermaidMe And YouWhat We're AboutLookoutSuperheroParachuteNo Place Like HomePlay My SongDance Like Nobody's WatchingTake It From The TopJump Back Kiss YourselfPerfect ChristmasYou've Got A FriendTwo in a Million
[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]