FANDOM

Ahsoka Tano- postać z serii Gwiezdne Wojny.

Ahsoka Tano nazywana przez swego mistrza Smarkiem, była togrutańską padawanką, a następnie rebeliantką żyjącą w czasie istnienia Republiki i Imperium.. Urodziła się na Shili, gdzie odkrył ją mistrz Jedi Plo Koon. Tano w młodym wieku została zabrana do Świątyni Jedi, a gdy rozgorzały wojny klonów, w wieku czternastu lat, została przydzielona do Anakina Skywalkera. Jej pierwszym udziałem w wojnie było uczestnictwo w bitwach o Christophsis i Teth. Miała też swój udział w odszukaniu syna przywódcy kartelu Huttów, Jabby.

Wsławiła się również dzięki pomocy udzielonej mistrzowi Koonowi w bitwie o Abregado. Podczas kryzysu wywołanego przez Malevolence stoczyła walkę z generałem Grievousem, z której dzięki swojemu szczęściu i umiejętnościom, wyszła cało. Jakiś czas później została przydzielona jako eskorta do pojmanego, wicekróla Nute'a Gunray'a. Wspólnie z mistrzynią Luminarą Unduli stawiła czoła Asajj Ventress. Podczas walki uratowała Luminarę gdy Ventress miała zadać ostateczny cios.

Gdy na Naboo zaistniało zagrożenie zarażeniem nowym wirusem, Ahsoka brała udział w walkach mających na celu pokonanie sił Separatystów. W tych działaniach została zarażona nowym wirusem i tylko dzięki szybkiej interwencji jej mistrza i Obi-Wana Kenobiego, udało jej się przeżyć. Pierwszą poważną stratę Togrutanka poczuła po pierwszej fazie bitwy o Ryloth. Wtedy też straciła całą eskadrę myśliwców, którą dowodziła. Mimo złego samopoczucia poprowadziła ocalałe siły Republiki przeciwko Separatystom i dzięki znakomitemu planowi, pokonała wroga.

W pewnym okresie wojny Ahsoka pozwoliła sobie na zbytnią zuchwałość. Po bitwie o Felucję została oddelegowana do archiwów Jedi, by tam odpocząć od wojny. Jej kara nie trwała jednak długo, gdyż razem ze swoim mistrzem wyruszyła w pościg za łowcą nagród Cadem Bane'em, który ukradł holokron Jedi i rozpoczął uprowadzanie dzieci wrażliwych na Moc. Po długich poszukiwaniach udało im się odzyskać holokron, lecz złoczyńca zbiegł.

Przełomowymi momentami w życiu Ahsoki okazały się misja na Ord Cestus i zgubienie własnego miecza świetlnego. Podczas tego pierwszego wydarzenia musiała dokonać wyboru czy pozwolić żyć zarażonej geonosjańskim insektem mózgowym Barrissie Offee. To nauczyło ją ufać swoim instynktom. Natomiast zgubienie i odnalezienie swojej broni nauczyło młodą padawankę cierpliwości i odpowiedzialności.

Po odejściu z zakonu Jedi i powstaniu Imperium, Ahsoka rozpoczęła walkę z nowym rządem. Przyjęła przydomek Fulcrum i razem z Bailem Organą zaczęła zarządzać nowo powstającymi komórkami rebeliantów. W roku 3 BBY dowiedziała się, że Darth Vader to jej stary mistrz, Anakin Skywalker, wtedy też stoczyła z nim pojedynek w świątyni Sithów na Malachorze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki